استقبال از فراخوان سراسری کمک به نیازمندان




پس از تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد رزمایش کمک مؤمنانه و همدلی به نیازمندان در شرایط کرونایی کشور، بخش‌های مختلف نظامی، دولتی و مردمی توان خود را برای کمک به نیازمندان و تهیه اقلام مورد نیاز برای مقابله با کرونا بیش از پیش بسیج کردند. این تلاش‌ها پیش از این هم در سراسر کشور انجام می‌شد که به بخش‌هایی از آنها در سخنان رهبر معظم انقلاب در 15 شعبان اشاره شد. پس از آن اما نهادها، سازمان‌های دولتی، حاکمیتی و بخش خصوصی و نیز گروه‌های مردمی و تشکل‌های اجتماعی از بسیج و گسترش توان خود برای کمک به نیازمندان و رفع کاستی‌های بهداشتی در مقابله با کرونا خبر دادند.
از جمله سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین که اعلام کرد بسیج به‌عنوان تشکیلات مردمی گسترده که در سراسر کشور پایگاه دارد، در نظر دارد با محوریت 54 هزار پایگاه در کل کشور، رزمایش سراسری «کمک مؤمنانه» را برگزار کند.
فاز نخست این رزمایش از شنبه آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود.
محمدباقر قالیباف، منتخب تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس هم از راه‌‌اندازی پویش رزمایش همدلی در پی رهنمود روز گذشته رهبر انقلاب برای مقابله با بیماری کرونا خبر داد.
در همین استان، خورشید گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر به «ایرنا» گفت: این اتاق در قالب پویش «نفس» تاکنون ۱۳.۵ میلیارد ریال در قالب سه محموله به دانشگاه علوم پزشکی این استان کمک کرده‌ است.
رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر اضافه کرد: فعالان بخش اقتصادی استان بوشهر تلاش کردند در این مدت نیازمندی‌های کادر درمان را تأمین کنند که در این ارتباط تاکنون ۲۳هزار و ۵۰۰ عدد ماسک ان ۹۵، ۶ هزار ژل، ۱۵دستگاه اکسی‌متر ثابت، ۴۲ دستگاه تب‌سنج، ۲هزار و ۲۰۰ دست لباس پرستاری پی‌پی‌ایی، ۲هزار عدد شیلد صورت، گان، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز اتاق آی‌سی‌یو، اکسی‌مترهای انگشتی و مانیتورهای اتاق آی‌سی‌یو تأمین شده‌ است.  همچنین ۱۰ دستگاه تنفس مصنوعی ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) و یکسری هدایایی از دوستان خود از کشور چین نیز جذب کردیم که بزودی در قالب چهارمین مرحله در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.
در شهرستان تهران هم محمد سعید، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از سازماندهی ۳۵۴ محله شهر تهران برای مقابله با بحران کرونا خبر داد و گفت: هم در حوزه آموزش و هم در حوزه توزیع مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و شناسایی افرادی که دچار این بیماری شدند و پیگیری برای درمان و کمک در دوران نقاهت آنها، تأمین مایحتاج زندگی آنها اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است. او افزود که این سازماندهی مختص تهران نیست و در ۱۸ استان دیگر هم پایه‌ریزی و انجام شده است و در دیگر استان‌ها نیز در حال پیگیری است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7319/10/540405/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها