معین: مجلس آینده به سمت تنش با دولت نمی رود



مصطفی معین از مدیران با سابقه نظام و فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است با وجود یکدست شدن تیپ فکری و سیاسی نمایندگان مجلس یازدهم که حاصل یک انتخابات استصوابی است، پیش بینی من تشدید تنش میان دولت و مجلس و کشیده شدن آن به سطح رسانه ها و جامعه در مدت باقیمانده عمردولت روحانی نیست. وی در بخشی از گفت و گو با خبرآنلاین افزود: همه گیری کرونا مانند آتش بسی بین اطراف اختلاف است، ولی بعید می دانم تأثیر قابل توجهی بر روابط و سیاست خارجی کشور داشته باشد.
از نظر اینجانب دولت در هیچ شرایطی نباید برای رفع تحریم ها رفتار التماس گونه در برابر بیگانگان از خود نشان دهد و باید راهبرد ملی مقاومت در برابر سلطه و زورگویی امریکا و غرب را ادامه دهد.
ولی با توجه به تشدید فشارهای اقتصادی بر دهک های پایین جامعه، افزایش بیکاری جوانان و نارضایتی های مزمن، احتمال تکرار تنش های اجتماعی یا سیاسی مانند دو - سه ساله اخیر فارغ از جناح بندی های سیاسی وجود دارد. معین ادامه داد: مردم ما دیگر حوصله و تحمل دعوای بین جناح های سیاسی و یا جنگ قدرت مسئولان را ندارند و اعتنایی هم به آنها نمی کنند.
مردم به دنبال رفع مشکل معیشت، اشتغال، زندگی شرافتمندانه و مطالبات اقتصادی و اجتماعی خود هستند و آن را به صورت نافرمانی مدنی نشان داده اند.  به گفته وی، ایجاد فضای باز اجتماعی و سیاسی از سوی نظام و اتخاذ سیاست های جذبی برای مشارکت بیشترجوانان و نخبگان در مسئولیت ها می تواند راهبرد مناسبی در جهت مدیریت دوران گذار بعد از بحران کرونا باشد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7319/10/540407/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها