سخنگوی شورای شهر تهران :

اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی به کمک جدی دولت نیازدارد





گروه اجتماعی/  سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از جلسه ویژه برخی اعضای شورای شهر با شهردار تهران برای تدوین سناریوی درآمدی شهرداری در این روزهای کرونایی خبر داد.
به گزارش ایسنا، علی اعطا در نشستی خبری با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس و مترو گفت: ظرفیت مترو  برای اجرای  طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ۴۵۰ هزار نفر است که این روزها تعداد مسافران به ۳۵۰ هزار نفر رسیده که اگر تعداد مسافران افزایش یابد دیگر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مترو و به همین نسبت در اتوبوس‌ قابلیت اجرا ندارد.
وی با بیان این که ما با کمبود جدی ناوگان مواجه هستیم گفت: اگر می‌خواهیم که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی اجرایی شود نیاز به کمک جدی دولت در تأمین ناوگان داریم هر چند که روز گذشته موضوع تخصیص ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا اردیبهشت ماه به تهران مطرح شد. اعطا با بیان این که ما در حمل و نقل عمومی با دو گلوگاه زمانی و مکانی مواجه هستیم، گفت: در برخی مواقع با ازدحام جدی جمعیت در ایستگاه‌ها مواجه هستیم که باید فکری به حال این گلوگاه‌های مکانی داشت ،در مورد گلوگاه زمانی نیز در زمان پیک که معمولاً ساعت آغاز و پایان کار ادارات است ما با ازدحام جمعیت در ایستگاه‌ها مواجه می‌شویم، به نظر می‌رسد با شناور کردن ساعات کار ادارات بتوان این مشکل را حل کرد که این تصمیم نیازمند تصویب مراجع بالاتر است. سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که معاونت حمل و نقل اعلام کرده است که می‌تواند برای حل مشکل گلوگاه مکانی و زمانی در خط 2 مترو سرفاصله را از سه و نیم دقیقه به سه دقیقه کاهش دهد، گفت: امیدواریم اجرای این وعده در کنترل گلوگاه‌های مکانی مؤثر باشد. اعطا با  اشاره به انتشار اخباری مبنی بر رزرو صندلی های اتوبوس با تأکید بر این که این موضوع مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی نیست و شهرداری در نظر دارد از ظرفیت یک اپلیکیشن استفاده کند، تصریح کرد: اجرای این طرح که یک نوع حمل و نقل تقاضا محور است ارتباطی با ناوگان عمومی ندارد.
اعطا درباره تجمع برخی دستفروشان در مقابل شهرداری تهران در اعتراض به عدم دریافت هدیه یک میلیونی بنیاد مستضعفان گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و به نظر می‌رسد تا یک هفته آینده بتوانیم بررسی‌هایمان را به اتمام برسانیم اما باید بگویم که ارائه این هدیه‌ها با همکاری بنیاد مستضعفان بوده  که ما از این اقدام استقبال کرده و از آنها تشکر می‌کنیم. اما  شناسایی دستفروشان کار دشواری است و تصورمان این است که با توجه به اعتراضات صورت گرفته شاید شهرداری خطای درحد ۱۰ درصد داشته است.
گفت وگوی مجازی شهرداران تهران و سئول |درباره راهکارهای  مقابه با کرونا
 شهرداران تهران و سئول در گفت وگوی تصویری آنلاین در باره مقابله با ویروس کرونا تجارب خود را به اشتراک گذاشتند.
به گزارش ایرنا، «پیروز حناچی» در گفت وگو با «سو پارک» اعلام کرد: شرایط سخت روزهای اول دیگر در ایران وجود ندارد و در برخی از شهرها وضعیت کرونا سفید شده و همچنین آمار مبتلایان و متوفیان ناشی از کرونا کاهش زیادی داشته است.
حناچی به ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران اشاره کرد و گفت: به دلیل رعایت فاصله اجتماعی مدیریت شهری هم اکنون در حوزه حمل و نقل عمومی فشار زیادی را تحمل می‌کند، با این حال یک هزار و ۵۰۰ واگن مترو، پنج هزار اتوبوس و ۶۰ هزار تاکسی  ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت روزانه ضدعفونی می شوند. او افزود: با وجود این که در تهران به مفهوم متعارف قرنطینه اعمال نشده اما بسیاری از مشاغل و برخی اماکن عمومی مثل پارک‌ها تعطیل هستند حتی مراکز مذهبی مثل زیارتگاه‌ها در شهرهای مختلف ایران برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تعطیل شده است. حناچی با اشاره به تدفین متوفیان کرونا در شهر تهران گفت: شهرداری تهران از همان ابتدا تلاش کرده که متوفیان ناشی از کرونا را با رعایت تمامی استانداردهای بهداشتی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و در کمال احترام دفن کند.
وی به همراهی مردم در رعایت طرح فاصله اجتماعی اشاره کرد و گفت: بحران کرونا در ایران همزمان با نوروز و سال نوی ایرانیان بود و این مسأله به ایران کمک کرد که میزان تردد افراد در شهر را کاهش دهد. سو پارک، شهردار سئول با تاکید بر اشتراک تجربیات همه کشورهای درگیر با کرونا برای مقابله با این ویروس گفت: کره جنوبی شرایط ایران را درک می کند و به سهم خود تلاش کرده است که به تهران در این زمینه کمک کند. همچنین شهردار تهران پس از این گفت وگوی تصویری در توئیتی نوشت: با شهردار سئول سو پارک از الزامات مبارزه جهانی علیه کرونا گفتیم، تهران و سئول در این مسیر یکدیگر را تنها نمی گذارند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7323/4/540616/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها