اخبــار


هشدار دکتر زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت
کرونا دوباره در تهران جان گرفته است

سرانجام پس از نزدیک به دو ماه مبارزه با ویروس کرونا مسئولان وزارت بهداشت طی  روزهای  گذشته اعلام کردند آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری دو رقمی شده و  فوتی‌های مرتبط با بیماری کووید19 کاهش پیدا کرده است. به گزارش «ایران»  آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد دیروز  تعداد موارد فوت تا ظهر روز چهارشنبه  در سراسر کشور به 94 مورد رسیده است این در حالی است که گفته می‌شود آمار فوتی‌های مرتبط با تهران یک‌سوم آمار کل فوتی‌های سراسر کشور بوده است.
دکترعلیرضا زالی فرمانده  ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: کرونا در تهران دوباره جان گرفته است. شیوع عدم رعایت نکات بهداشتی یک ماه دیگر خودش را نشان می‌دهد. وی درباره آمار فوتی‌های مرتبط با تهران به خبرگزاری صدا و سیما گفت: استان تهران بالاترین میزان مراجعه، بالاترین موارد ابتلا به ویروس کرونا ،بالاترین  میزان مریض‌های بد حال و بالاترین میزان بستری و میزان بخش اشغال ویژه را در کشور به خودش اختصاص داده است. طبیعی است که با چنین آماری میزان فوتی‌ها کاملاً متفاوت خواهد بود.
دکتر زالی افزود:  نکته بسیار مهم این است بیمارانی که در بخش‌های ویژه بستری می‌شوند  در زمره بیماران بدحال هستند و  این بیماران در خطر بیشتری از مرگ و میر قرار می‌گیرند چون بیماری در این گروه از شدت بالایی برخوردار است. او ادامه داد :طبیعی است بیمارانی که در 48 ساعت اخیر فوت شده‌اند افرادی‌اند که دو تا سه هفته از شروع  علائم بالینی‌شان گذشته بود و عمدتاً در تخت‌های مراقبت ویژه بستری بودند.  بنابراین این آمار از این نظر توجیه علمی و فنی دارد.
زالی اظهار داشت : در زمینه آمار مبتلایان در تهران دیروز (چهارشنبه) 327مورد جدید در بخش عادی بستری شده و 72 مورد  هم در رمزه بیماران جدید بوده که در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند. البته در مقابل 598 بیمار هم از مجموعه بیمارستان‌های بزرگ تهران ترخیص شده‌اند .
فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران عنوان کرد: بارها اعلام کردیم؛ حضور غیرضروری در سطح شهر، تجمعات، افزایش بار ترافیکی، تغییرات در ساختار حضور افراد ،بالا رفتن چگالی حضور افراد نه تنها امروز و فردا آثار خودش را نشان نخواهد داد بلکه حداقل در میزان فوتی یک ماه بعد شاهد خواهیم بود. یعنی اگر تغییراتی در خوشه‌های جمعیت در تهران اتفاق بیفتد میزان  تغییر مرگ و میر ما یک ماه بعد آثار خودش را نشان خواهد داد. بنابراین باز هم تأکید می کنم مهم‌ترین عاملی که منجر به افزایش مبتلایان می‌شود حضور افراد است.

هشدار حریرچی  در خصوص افزایش  دوباره حضور مردم در سطح شهرها
به کادر پزشکی رحم کنید

معاون وزیر بهداشت ضمن هشدار در خصوص افزایش حضور مردم در اجتماع گفت: ازمردم می‌خواهم که به فرزندانشان در بیمارستان‌ها رحم کنند چرا که آنها دو ماه است که در مهار شیوع کرونا کار طاقت‌فرسا انجام می‌دهند.  به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی روز گذشته در حاشیه سفرش به استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل  با بیان این که این دو استان از نظر شیوع در شرایط متوسط قرار دارند و توانسته‌اند تا حدودی کرونا را کنترل کنند، گفت: وضعیت این دو استان در حالت خط صاف است. وی با بیان این که ما نگران وضعیت کل کشور هستیم ،گفت: همکاری مردم نقطه قوت ما در مقابله با کروناست  که فاصله گذاری اجتماعی را با رعایت اصول بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات تداوم بخشیدند اما هشدار جدی می‌دهم چرا که نشانه‌های جدی از حضور غیر ضرور مردم در سطح شهر و بازار و همچنین حضور مردم برای قدم زدن افزایش یافته است و ما نگران آن هستیم که در آینده اثر این حضور را ببینیم.
وی با بیان این که هر اقدام اجتماعی که باعث تشدید حضور مردم در اجتماعات می‌شود پسندیده نیست تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم که به شعار درخانه می‌مانیم پایبند باشند و دید و بازدیدها و ترددهای غیر ضرور را به حداقل برسانند تا بتوانیم در ماه اردیبهشت ابتلا به ویروس را کاهش دهیم. وی خطاب به مردم گفت: از شما می‌خواهم که به فرزندانتان که در حوزه سلامت کار می‌کنند از جمله پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و غیره رحم کنید چرا که این افراد دو ماه است که کار طاقت‌فرسا انجام می‌دهند؛ اجازه دهید این بیماری کنترل شود.

شمار جان باختگان کرونا در ایران به ۴۷۷۷ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرین آمار بیماری کووید-۱۹ در کشور اعلام کرد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ دیگر جان خود را از دست دادند. به گزارش ایسنا، دکترکیانوش جهانپور گفت: از ظهر سه شنبه تا ظهر چهارشنبه و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵۱۲بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۶هزار و ۳۸۹ نفر رسید.
جهانپور با بیان اینکه در مجموع متأسفانه تاظهر دیروز، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۷۷۷ نفراز بیماران، جان باخته‌اند و دیگر در بین ما نیستند، در مورد روندصعودی بهبودیافتگان این بیماری نیزگفت: تاکنون ۴۹هزار و ۹۳۳  نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. وی افزود: ۳۶۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.جهانپور با بیان اینکه تاکنون ۲۹۹ هزار و ۲۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است ،گفت: تاکنون ۴۹۹۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

معاون استاندار تهران خبر داد
تجهیز تاکسی‌ها به کاورهای نایلونی در پایتخت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با تأکید بر اینکه استفاده از اتوبوس‌های برون شهری در داخل شهرها تنها یک پیشنهاد بوده است، گفت: این پیشنهاد در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مطرح شد، اما هنوز این موضوع و شیوه اجرای آن به استان‌ها ابلاغ نشده است.
محمد تقی زاده در گفت و گو با ایسنا، در تشریح موضوع به کارگیری اتوبوس های برون شهری در داخل شهرها افزود: برای تحقق فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان اتوبوسرانی نیازمند اتوبوس‌های بیشتری به ویژه در برخی خطوط پر تردد هستیم؛ لذا پیشنهادی برای بهره گیری از اتوبوس‌های برون شهری در داخل تهران مطرح شد.
به گفته وی، به کارگیری این اتوبوس‌ها در همه خطوط امکانپذیر نیست و تنها می توان به عنوان کمکی در برخی خطوط با مسیر مستقیم از اتوبوس‌های برون شهری استفاده کرد.
تقی زاده ادامه داد: پیشنهاد من کاهش سرفاصله اتوبوس ها در خطوط پرتردد است تا زمان انتظار در ایستگاه ها کم شود ولی لازمه تحقق این پیشنهاد هم افزایش تعداد ناوگان است. وی درباره استفاده از کاورهای نایلونی در تاکسی‌ها نیز گفت: تجهیز تاکسی‌ها به کاورهای نایلونی در تهران آغاز شده است؛ اما در تهران با توجه به تعداد گسترده‌ تاکسیرانان ، تأمین اقلام بهداشتی و بسته‌های حمایتی با مشکلاتی مواجه شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7323/4/540618/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها