اخبــــار




در جلسه کمیسیون امنیت ملی مطرح شد
تأکید ظریف بر آزادسازی پول‌های ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر خارجه در جلسه دیروز این کمیسیون گفت: طبق توضیحات وزیر خارجه تلاش و پیشرفت‌های خوبی در آزادسازی پول های جمهوری اسلامی صورت گرفته که به سرانجام خواهد رسید.
به گزارش ایسنا، سید حسین نقوی حسینی در توضیح محتوای سخنان محمدجواد ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آقای ظریف با اشاره به این موضوع که کرونا تحولات عمیقی را در سطح بین المللی ایجاد کرده که در حال حاضر قابل ارزیابی دقیق نیست. قدرت های سلطه‌گر تلاش می کنند حاکمیت خود را در دوران پسا کرونا حفظ کنند ولی اتفاقات و نحوه عمل امریکایی‌ها نتایج عکسی برای آنها داشته است. وزیر خارجه در ارتباط با تحولات اخیر در کشورعراق نیز تأکید کرد که سیاست جمهوری اسلامی ایران حفظ استقلال، آرامش و حاکمیت دولت عراق طبق قانون اساسی این کشور است، همان گونه که در سوریه و افغانستان هم این سیاست را دنبال می‌کنیم. او افزود: وزیر خارجه در مورد پزشکان بدون مرز این توضیح را داد که پزشکان بدون مرز در تهران دفتر دارند و طرف آنها وزارت کشور است. الحمدلله نیازی به خدمات آنها نداشتیم. ورود این گروه از افراد با هماهنگی‌ها و درخواست‌هایی انجام شده بود، وزارت خارجه خودش بدون هماهنگی برای کسی ویزا صادر نمی کند، قطعاً هدف استفاده از ظرفیت آنها بوده است.

رونمایی از آخرین دستاورد سپاه در حوزه تشخیص کرونا

سامانه بومی هوشمند تشخیص لحظه‌ای کرونا با نام «مستعان» که برای اولین بار در دنیا  توسط متخصصان بسیجی کشورمان ساخته شده است، در مراسمی با حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد. به گزارش فارس، این سامانه که با هدایت و حمایت و پشتیبانی قرارگاه جهاد علمی سلامت بقیه‌الله(عج) و قرارگاه جهاد علمی و فناوری بسیج وتوسط ظرفیت‌های دانش بنیان بسیج علمی کشور ساخته و به مرحله بهره‌برداری رسیده، می‌تواند ویروس کرونا را  درفاصله حدود ۱۰۰ متر تشخیص دهد. فرمانده کل سپاه در تشریح ویژگی‌های این دستگاه گفت: این دستگاه نیاز به گرفتن خون ندارد و قابلیت تشخیص سطوح و انسان‌های آلوده را دارد و آزمایش آن در بیمارستان‌های مختلف صورت گرفته و تا ۸۰ درصد عملکرد آن مثبت بوده است.

نمایندگان مجلس خواستار تجدیدنظر در حداقل دستمزد کارگران شدند

نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای خواستار تجدیدنظر شورای عالی کار در تعیین میزان حداقل دستمزد کارگری شدند .به گزارش ایرنا، در این بیانیه با اشاره به مشکلات کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران درعرصه معیشتی آمده است: «ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تأکیدات مقام معظم رهبری در توجه به معیشت همه اقشار خصوصاً کارگران و تأکیدات دولت و حسب ماده ۴۱ قانون کار جمهوری اسلامی خواستاریم که شورای عالی کار با تجدیدنظر در تصمیم اتخاذ شده و با در نظر گرفتن تورم ۴۱ درصدی اعلام شده توسط بانک مرکزی و با در نظر گرفتن اینکه به هیچ کارگری نباید کمتر از ۲۸ میلیون ریال حقوق داد موجبات رضایت کارگران زحمتکش را فراهم کنید.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7323/2/540672/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها