اخبار




وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خبر داد
پیگیری افزایش تعطیلات عید فطر

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: افزایش تعطیلات عید فطر را پیگیری می‌کنیم تا در صورت مهار کرونا، از تعطیلات این عید فرخنده فرصتی برای سفر هم‌وطنان فراهم شود. به‌گزارش روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، علی‌اصغر مونسان در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه با اعلام این خبر تصریح کرد: امسال باید سال تسریع پروژه‌های عمرانی باشد و اقداماتی که از قبل آغاز شده باید پیگیری شود و پروژه‌ها به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد. مونسان در ادامه به فعالیت تعدادی از کارگاه‌های صنایع‌دستی در دوران کرونا به‌منظور تولید ماسک و البسه پزشکی اشاره کرد و گفت: این اتفاق بسیار خوبی است که صنایع‌دستی در دوران کرونا به شکل دیگری فعال بوده و با تولید ماسک و البسه پزشکی ضمن حفظ نیروی انسانی شاغل در کارگاه‌ها، تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده‌اند. او گفت: تلاش این وزارتخانه برای دریافت تسهیلات برای بخش‌های آسیب‌دیده کرونا انجام شد که از آن جمله می‌توان به امهال تسهیلات و نیز تعویق مالیات و بیمه سهم کارفرما اشاره کرد. از ۱۰ رسته مورد توجه دولت در موضوع آسیب کرونا، سه رسته به‌طور مستقیم حوزه این وزارتخانه بود که حاصل تلاش همه همکاران است و در این خصوص ما وزارتخانه پیشرو هستیم.  مونسان ادامه داد: قطعاً بعد از کرونا جهش بی‌سابقه‌ای در سفر خواهیم داشت و بخش زیادی از خسارت‌هایی که وارد شده از طریق رونق جهش‌وار سفر برطرف خواهد شد؛ ازاین‌رو همه استان‌ها باید آماده جهش سفر و میزبانی شایسته از گردشگران برای دوران پساکرونا باشند.

هشدار رئیس شورای شهر تهران به ایجاد موج جدید بیماری کرونا در پایتخت

رئیس شورای شهر تهران نسبت به ایجاد موج جدید بیماری کرونا با رفع محدودیت‌ها هشدار داد. به‌ گزارش ایسنا، محسن هاشمی دیروز در جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه دو ماه از اعلام ورود پاندمی کرونا به کشور می‌گذرد، گفت: مدیریت شهری تهران بشدت دچار بحران کمبود نقدینگی شده است. درحالی که براساس بودجه امسال برای اداره شهر، ماهانه ۳ هزار میلیارد تومان منابع لازم داریم. هاشمی با بیان اینکه کاهش صدور پروانه و بسیاری از تصمیمات ستاد ملی کرونا، بار مالی برای شهرداری ایجاد کرده است، گفت: تداوم فعالیت سیستم حمل‌ونقل عمومی و فعالیت ادارات وابسته به شهرداری با دو سوم کارکنان و تمدید فرصت پرداخت عوارض و منابع توسط شهروندان، توازن منابع و هزینه‌های مدیریت شهری را به هم می‌زند و در این شرایط برخی از انتظارات بحق شهروندان از جمله کاهش ازدحام در حمل و نقل، مستلزم انجام سرمایه‌‌گذاری‌های ضروری است که در این شرایط خاص دولت می‌بایست با تأمین مالی تعهدات پیشین خود و اختصاص سهم مدیریت شهری از منابع پیش‌بینی شده برای مبارزه با کرونا در این زمینه کمک کند. او تأکید کرد: همانگونه که برآوردهای مرکز پژوهش‌های مجلس و نظرات متخصصان نشان می‌دهد آمار ابتلا به کرونا در کشور بسیار بیشتر از عدد اعلام شده رسمی است که این تفاوت‌ها دلایل گوناگونی از جمله تأخیر در اعلام ورود کرونا به کشور و عدم محاسبه قربانیان قبل از آن، عدم وجود امکان تست کافی در کشور و عنوان کردن نام سایر بیماری‌ها نظیر اختلال تنفسی و شبه کرونا به‌عنوان کرونا بوده است که این اختلاف به‌صورت کلی مورد تأیید وزارت بهداشت نیز قرار دارد، ما از مسئولان مربوطه انتظار داریم که با عدم شتابزدگی در رفع محدودیت‌ها، دستاورد رعایت دو ماه گذشته شهروندان را با خطر مواجه نکنند و موجب ایجاد موج جدید بیماری کرونا نشوند. هاشمی گفت: از مسئولان تقاضا می‌شود که آمار استان یا شهر تهران را به‌صورت جداگانه اعلام کنند، چرا که تهران به‌عنوان پایتخت کشور، مبدأ و مقصد بسیاری از سفرها است و این رفت و آمدها می‌تواند موجب انتشار دوباره ویروس کرونا شود.

جان باختگان کرونا در کشور به ۵۱۱۸ نفر رسید

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر روز یکشنبه ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته( ظهر روز شنبه تا یکشنبه)، جان باختگان کرونا به ۵۱۱۸ نفر رسید.  کیانوش جهانپور دیروز درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از ظهر روز شنبه تا ظهر روز  یکشنبه  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر رسید. وی ادامه داد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تا روز یکشنبه ۵۱۱۸ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. جهانپور بیان کرد: تا ظهر روز یکشنبه ۵۷ هزار و ۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۴۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون ۳۴۱ هزار و ۶۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

حمایت ۱۰ میلیون یورویی برای احیای تالاب‌های بین‌المللی هامون

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌ زیست از حمایت ۱۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا و برنامه توسعه ملل متحد در احیای تالاب‌های بین‌المللی هامون خبر داد. به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست، احمدرضا لاهیجان‌زاده ضمن ابراز خرسندی از اختصاص ۱۰ میلیون یورو توسط اتحادیه اروپا جهت اجرای پروژه «ارتقای مدیریت جامع منابع طبیعی برای احیای اکوسیستم تالاب و حمایت از معیشت‌های جایگزین جوامع محلی» در حوضه آبریز تالاب‌های بین‌المللی هامون واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان، از امضای سند همکاری پنج ساله بین معاونت دریایی و برنامه توسعه ملل متحد خبر داد

توزیع 3000 تبلت بین دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردارخوزستان

در پی چاپ گزارشی با عنوان «دانش‌آموزان مناطق محروم غایب در شبکه شاد» در روز‌نامه ایران اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان در این باره توضیحاتی را ارائه کرده است در این جوابیه آمده است: با‌توجه به شرایط اقلیمی موجود در استان خوزستان از قبیل پدیده ریزگردها، آب‌گرفتگی، وارونگی هوا و وقوع سیل و زلزله، در آموزش وپرورش خوزستان پیش‌بینی‌های لازم برای جبران کاهش ساعات آموزشی دیده شده است و در این راستا «استودیو آوای مدرسه» باهدف تولید محتواهای آموزشی با اعتباری بالغ بر دومیلیارد و 600 میلیون ریال راه‌اندازی شده است که از این ظرفیت برای استمرار آموزش درشرایط ناشی از بیماری کرونا نیز استفاده می‌شود. همچنین آموزش و پرورش خوزستان با راه‌اندازی کانال آپارات و بارگذاری بالغ بر818 ویدئوی آموزشی در این بستر، امکان استفاده دانش‌آموزان تمامی رشته‌ها و پایه‌های تحصیلی را از تدریس‌های برتر معلمان خوزستانی فراهم آورده‌است. در بخش دیگری از این جوابیه تأکید شده است: در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان مقرر شده است که سه‌هزار تبلت به‌صورت رایگان بین دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار این استان توزیع شود تا امکان بهره‌مندی این دانش‌آموزان از کلاس‌های درس مجازی و محتواهای تولید شده در بستر اینترنت فراهم شود. معلمان آموزش‌ و پرورش خوزستان برای استمرار آموزش در بین دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی از روش‌های جایگزین آموزش مجازی، نظیر تماس‌های تلفنی، پیامک و ارسال بسته‌های آموزشی به درمنزل دانش‌آموزان استفاده می‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7326/5/540907/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها