اخبــــار



ارسال سیم کارت رایگان سرپرست خانواراز طریق پست

همراه اول و ایرانسل از ثبت‌نام اینترنتی و دریافت غیرحضوری سیم کارت رایگان ویژه سرپرست خانوارهایی خبر دادند که سیم کارتی به‌نام خود ندارند.
به‌ گزارش «ایران» با انتشار تصاویر صف‌های طولانی و ازدحام مردم برای دریافت سیم کارت‌های رایگان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شیوه ارائه سیم کارت واکنش نشان داد و خطاب به اپراتورها اعلام کرد مردم نباید برای تهیه سیم کارت رایگان در این شرایط کرونا در دفاتر ارتباطی، صف بکشند بنابراین همین الان باید این فرآیند «متوقف» شود.
از مردم آنلاین ثبت‌نام کنید و با پست سیم کارت را به منازل آنها برسانید. در همین راستا اپراتور اول اعلام کرد با توجه به ضرورت حفظ سلامت شهروندان، متقاضیان دریافت سیم کارت، از طریق فروشگاه اینترنتی همراه اول به نشانی shop.mci.ir، نسبت به ثبت‌نام سیم کارت اعتباری رایگان خود اقدام کنند و در کم‌ترین زمان از طریق پست سیم کارت تحویل خواهد شد.
گفتنی است اپراتور دوم ایرانسل نیز اعلام کرد متقاضیان واجد شرایط می‌توانند صرفاً با مراجعه به فروشگاه اینترنتی این اپراتور به نشانی shop.irancell.ir، از طریق بخش «سیم کارت» و گزینه «سیم کارت اعتباری رایگان برای سیم کارت اولی‌ها» درخواست خود را ثبت و سیم کارت خود را از طریق شرکت پست در محل مورد نظرشان دریافت کنند.

ماهواره «ناهید 1» در مدار زمین قرار می گیرد

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به پروژه‌های اولویت‌دار بخش فضایی کشور در سال ۹۹ گفت: «با توجه به پروژه‌های اولویت‌دار بخش فضایی کشور در سال ۹۹، امسال ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» با انجام هماهنگی‌های لازم با مجری پرتابگر، در مدار زمین قرار می‌گیرد.»
به‌گزارش «ایران» مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در جلسه بررسی گزارش عملکرد پژوهشگاه فضایی ایران گفت: امید داریم امسال، مدل پروازی ۳ پروژه بزرگ حوزه فضایی کشور شامل «سامانه انتقال مداری»، ماهواره سنجشی «پارس ۱» و ماهواره مخابراتی «ناهید ۲»، بنا بر برنامه پیش‌بینی شده تکمیل شود؛ همچنین پروژه مهم دیگر، یعنی ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» نیز با انجام هماهنگی‌های لازم با مجری پرتابگر و تدارک امورات مربوط، در مدار قرار گیرد.
وی با اشاره به پروژه بین‌المللی ماهواره کوچک دانشجویی که از سوی سازمان اپسکو در پژوهشگاه فضایی ایران و با همکاری سه دانشگاه کشور صورت می‌گیرد، گفت: باید تلاش شود که این پروژه بین‌المللی مشترک در حوزه فضایی کشور است که به‌خوبی پیش رود و باید بتوانیم از ظرفیت‌های خوب این ارگان بین‌المللی استفاده مؤثر ببریم.
رئیس سازمان فضایی ایران افزود: در مجامع بین‌المللی، بحث‌های چالشی بسیاری وجود دارد، از جمله در حوزه منظومه‌های ماهواره‌ای، تعیین مرز هوا و فضا، ترافیک و زباله‌های فضایی، ماهواره‌های سوخت‌رسان به مدار ژئو و موضوعات چالشی دیگر که برای مشارکت و پاسخ‌گویی به این مباحث، نیاز به تعامل و هماهنگی بیشتری میان مراکز فضایی کشور است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7326/13/540934/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها