اخبــــار



سلطانی فر: ۵۸۰۰ تخت در اماکن ورزشی برای قرنطینه مستقر شده است

 دویست و سی‌ونهمین نشست شورای معاونین وزارت ورزش و جوانان با حضور مسعود سلطانی‌فر تشکیل شد. در این جلسه وزیر ورزش و جوانان با تقدیر از فعالیت‌های مؤثر و هماهنگ ادارات کل استانی و ستاد عالی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: «برابر گزارش‌های دریافتی از ادارات کل، تا امروز بیش از 500 خوابگاه و سالن ورزشی در اختیار ستاد مدیریت بحران بیماری کرونا قرار گرفته است. از این تعداد ۱۴۰ مکان تحویل داده شده و ۱۱۸ مکان هم توسط ستادهای مدیریت بحران بیماری کرونا تجهیز شده است. تا این زمان ۵۸۰۰ تخت در اماکن ورزشی برای قرنطینه مستقر شده و تمامی مکان‌ها و خوابگاه‌های ورزشی تا زمان اعلام ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در اختیار ستادهای ملی استانی قرار خواهد داشت.»

تاریخ ازسرگیری لیگ قهرمانان اروپا؛ مرداد و شهریور

بعد از شیوع گسترده ویروس کرونا در اروپا، لیگ قهرمانان هم مثل سایر رقابت‌های فوتبال این قاره به حالت تعلیق درآمد. درحالی که چند جلسه مهم این هفته سه‌شنبه تا پنجشنبه توسط یوفا برگزار می‌شود تا درباره سرنوشت این فصل لیگ قهرمانان تصمیم‌گیری شود، اسکای اسپورتز ایتالیا مدعی است برنامه اصلی یوفا پایان رقابت‌ها در تاریخ 8 شهریور است. بازی‌های باقی‌مانده مرحله یک‌هشتم بین لیون- یوونتوس و بارسلونا- ناپولی قرار است در روزهای 17 و 18 مرداد برگزار شود. دیدارهای رفت و برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی هر 3 روز یک بار برگزار شده و بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی و فینال هم به شکلی مشابه برگزار خواهد شد. تاریخ رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی روزهای 28 و 29 مرداد و 31 مرداد و اول شهریور خواهد بود. فینال هم روز 8 شهریور در استانبول برگزار خواهد شد. براساس این برنامه رقابت‌های گروهی فصل 2020-2021 لیگ قهرمانان به تعویق افتاده و از روز 29 مهر آغاز خواهد شد. گفتنی است آنتونیو کاستا نخست‌وزیر پرتغال هم تأکید کرد که به احتمال خیلی زیاد، لیگ این کشور که 10 هفته آن باقی مانده، در یکی از ماه‌های ژوئن یا جولای (خرداد یا تیر) از سرگرفته خواهد شد.

فدراسیون، هاشمیان را دستیار اسکوچیچ می‌داند

یکی از قول و قرارهای دراگان اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال این بود که از دستیاران ایرانی بیشتری نسبت به کادرهای قبلی در تیم ملی استفاده کند. به‌همین دلیل بود که او از فدراسیون خواست تا کریم باقری را به تیم ملی بیاورند. در ادامه هم مذاکرات زیادی برای ادامه حضور وحید هاشمیان در تیم ملی صورت گرفت. هرچند او بدون توافق با فدراسیون ایران را ترک کرد ولی از نظر فدراسیون این مربی دیگر دستیار اسکوچیچ است. به‌گزارش خبرآنلاین، گویا فدراسیون نامه‌ای برای هاشمیان به‌عنوان مربی تیم ملی ارسال کرده که اگر کاری داشت، به‌صورت مستقیم با مهدی خراطی مدیر داخلی تیم ملی امید در ارتباط باشد. با تصمیم جدید فدراسیون، تیم ملی دیگر زیرمجموعه سازمان تیم‌های ملی به ریاست ساکت نیست و زیر نظر مهدی محمد نبی دبیر کل جدید فدراسیون اداره خواهد شد.

2 میلیون یورو پول تبلیغات تیم‌ملی پیشخور شد؟!

فدراسیون فوتبال مهرماه سال گذشته 2 میلیون یورو از شرکت شستا که زیرمجموعه وزارت رفاه است قرض گرفت تا به مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی و دستیارانش بدهد. طبق تعهد فدراسیون قرار بود این پول دیروز (31 فروردین) به شستا بازگردانده شود ولی آنها موفق به این کار نشدند. به‌گزارش خبرآنلاین، فدراسیون در تلاش است تا بتواند قراردادی تبلیغاتی با شستا امضا کند و در عوض این رقم سنگین، یک سال برای آنها تبلیغات کند. اگر این اتفاق رخ دهد، بدان معناست که پول اسپانسرینگ تیم‌ ملی سر قرارداد ویلموتس پیشخور شده است! صادق درودگر رئیس کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال هم دیروز به خبرنگاران اعلام کرد در تلاش هستند تا بتوانند با شستا کار تبلیغاتی کنند. او گفت: «بزودی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی آغاز می‌شود و این زمان خوبی برای تبلیغات آنهاست.»

فوتبالیست‌ها برای پرستاران و پزشکان کف زدند

سایت فیفا، در ویدئویی که بسیاری از فوتبالیست‌های معروف جهان مانند پله، دیه‌گو مارادونا و دیوید بکهام در آن حضور دارند، از پرستاران و پزشکان برای کمک به بیماران کووید۱۹ قدردانی کرده است. در این ویدئو فوتبالیست‌ها برای پرستاران و پزشکان کف زدند.

راهکار AFC برای برگزاری ادامه لیگ قهرمانان

کنفدراسیون فوتبال آسیا اصرار دارد تا ادامه مسابقات لیگ قهرمانان و AFC کاپ را برگزار کند. روزنامه استاد الدوحه به نقل از منبعی از AFC نوشت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا مصمم به برگزاری مسابقات است. چون هنوز وقت زیادی برای برگزاری مسابقات دارد. AFC می‌خواهد با مشورت‌های لازم با طرف‌های ذی ربط تصمیم نهایی خود را در جلسه آخر ماه آوریل(اوایل اردیبهشت) مشخص کند و در صورت نیاز برای رعایت نکات بهداشتی این مسابقات را بدون حضور هواداران برگزار می‌کند.

کریمی پایش را به تیغ جراحان سپرد

علیرضا کریمی، دارنده مدال‌های نقره و برنز کشتی آزاد جهان صبح یکشنبه با حضور در بیمارستان آرمان زانوی مصدوم خود را تحت عمل جراحی قرار داد. کریمی از ناحیه ACL (رباط صلیبی) زانوی چپ خود دچار مصدومیت بود. علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نیز صبح دیروز با حضور در بیمارستان با کریمی دیدار و ابراز امیدواری کرد که این ملی پوش گرانقدر کشورمان پس از عمل موفقیت‌آمیز جراحی هرچه زودتر به میادین کشتی بازگردد. دکتر سهراب کیهانی، جراح کشتی‌گیر ملی پوش ایران گفت: «عمل جراحی علیرضا کریمی بسیار عالی انجام شد.»

داورزنی: فسخ قرارداد کولاکوویچ قطعی است

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال درباره اینکه گفته بود محمدرضا وکیلی بازیکنان تیم نوجوانان والیبال را کتک می‌زند، تصریح کرد: «من بیش از هر کسی از وکیلی حمایت کردم. بحث‌های مختلفی با دوستان داشتیم که اسمی از کسی نبردم. مربیان تیم‌های پایه ویژگی معلمی و آموزش دارند و گاهی اوقات، تشر لازم است. سوءتفاهمی بود که مصاحبه نبود و نباید رسانه‌ای می‌شد.» او در مورد زمزمه‌های کناره‌گیری خود و قطع همکاری با ایگور کولاکوویچ گفت: «چند سال است که این موضوعات مطرح است. من به کارم ادامه می‌دهم و تلاش می‌کنم با برنامه‌ریزی، شرایط بهتری فراهم کنم. اتفاق خاصی نیفتاده است؛ نه، بازنشسته نمی‌شوم و تا قانون اجازه می‌دهد، در خدمت والیبال هستم. فسخ قرارداد با کولاکوویچ قطعی شده و مکاتبات ما طی یک هفته، کار را به اینجا رسانده است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7326/14/540942/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها