قطعه «همدم» با صدای سالار عقیلی، پرویز پرستویی و فاضل جمشیدی منتشر شد

نواهایی برای خلوت‌ خانه‌نشینی




فاضل جمشیدی خواننده
و مدرس موسیقی
در راستای پویش مشارکت هنرمندان، قطعه «همدم» با همکاری مشترک سالار عقیلی، پرویز پرستویی و فاضل جمشیدی منتشر شد. اشعار این قطعه سروده علیرضا بهرامی بوده و ملودی اثر فاضل جمشیدی با تنظیم و میکس و مستر محسن غلامی است

در یکی- دو ماه گذشته که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده و مردم عزیزمان برای حفظ جان خود و سلامت جامعه مکلف به در خانه ماندن شده‌اند، هنرمندان هم در قبال این همدلی و همیاری مردم، بر خود دیدند تا در این روزهای قرنطینه برنامه‌های هنری، آموزنده و مفرحی در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر چون موسیقی، سینمایی، تئاتر، تجسمی، ادبیات و...داشته باشند. اثر «همدم» هم به‌دلیل وجود ضرورت درجامعه تهیه و در قالب پویش «مشاهنر» منتشر شد. ساخت این اثر در شرایط بسیار دشوار و قرنطینه‌ای و کرونایی در چند نقطه و با کم‌ترین امکانات ضبط، تدوین و نهایی شده است و بزودی کلیپ تصویری این اثرصوتی با نظارت آقای پرستویی و همکاری آقای حبیب رضایی، با مروری بر تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی کادر پزشکی، درمانی، پرستاری و خدمات بخش‌های مختلف درمانی کشور تهیه و به شما مردم عزیز سرزمین‌مان تقدیم می‌گردد.
در مورد انتخاب خواننده باید بگویم پیش از پیشنهاد و گفت‌و‌گو با آقای سالار عقیلی با سه خواننده دیگر صحبت شده بود که یا دردسترس نبودند یا اینکه ترجیح می‌دادند در موقعیت پیش آمده و رعایت فاصله اجتماعی در استودیو حاضر نشوند همچنین با آهنگسازانی هم  صحبت شد که به هر صورت این همکاری صورت نگرفت. البته آقای پرستویی فقط تصمیم داشتند دکلمه کار را انجام بدهند اما با اصرار بنده علاوه بر دکلمه در بخشی‌هایی هم همخوانی داشته‌اند. آقای پرستویی با فضای موسیقی آشنا هستند و اخیراً هم در فیلم «مطرب» قطعاتی را اجرا کرده‌اند. البته آقای سالار عقیلی به‌خاطر رعایت شرایط بهداشتی ضبط کار را در منزل انجام دادند. هنرمندان از بطن همین جامعه برخاسته‌اند و همیشه در کنار مردم بوده و تلاش کرده‌اند در خوشی‌ها و ناخوشی‌ها همدل و همسو با جامعه حرکت کنند اما انگیزه هنرمندان هم باید در نظر گرفته شود و نیاز به حمایت و کمک دارند. در ابتدا مطرح شدن این طرح هدف من تولید گسترده هنر در خانه همه هنرمندان بود. اما تا امروز آن‌طور که انتظار داشتیم به غیر از قول مؤسسه پیشکسوتان هنر و اقدامات خبرگزاری ایسنا به‌عنوان اسپانسر رسانه‌ای حمایتی نشده است. فراموش نکنیم گیرنده اصلی مردم هستند که باید دل به کار هنرمند بدهند و بدانند هنرمندی که موسیقی یا فیلم تولید می‌کند، یا مجسمه‌ای می‌سازد و شعری می‌سراید نباید زحمتش نادیده گرفته شود. هنرمندانی که در این مدت زمان با این کمپین مشارکت داشتند حتی یک ریال هم دریافت نکرده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7326/16/540958/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها