اخبــــار



واعظی: کمک به توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری ادامه می‌یابد

رئیس دفتر رئیس جمهوری در صفحه شخصی خود در «اینستاگرام» نقش آفرینی شرکت‌های دانش بنیان در مقابله با کرونا، مانند تولید کیت تشخیص و دستگاه‌های اکسیژن ساز را محصول حمایت‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم دانست و از ادامه روند کمک به توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری از سوی دولت خبر داد. محمود واعظی با بیان اینکه با سیاستگذاری‌های حمایتی و عملکرد مؤثر بازیگران دولتی، خصوصاً وزارتخانه‌های علوم، ارتباطات، صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان امروز به بیش از ۵ هزار رسیده است، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری فقط در یک سال گذشته نزدیک به ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به این شرکت‌ها اختصاص داده و برای آنها بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر کرده است.

پاسخ ظریف به ادعای آمادگی ترامپ برای کمک به ایران

رئیس جمهوری امریکا باردیگر برای مذاکره با ایران ابراز تمایل کرد. دونالد ترامپ در یک نشست خبری کارگروه ویروس کرونای کاخ سفید با بیان اینکه توافق هسته‌ای توافقی فاجعه‌بار بود و من این توافق را متوقف کردم، گفت: «ایرانی‌ها می‌خواهند توافق کنند ولی تنها دلیلی که باعث می‌شود این کار را نکنند این است که برخی می‌گویند ترامپ در انتخابات بازنده می‌شود و می‌توانید با یک فریب‌خورده توافق کنید.» به‌گزارش ایسنا، ترامپ همچنین بار دیگر جان کری، وزیر امور خارجه پیشین امریکا را به نقض قانون لوگان و کمک به ایران متهم کرد و گفت که ایران در حال حاضر منتظراست که شاید او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 امریکا در رقابت شکست بخورد و دوباره بتوانند از امریکا امتیاز بگیرند.
رئیس‌جمهوری امریکا که از لغو تحریم‌های کشورش علیه ایران در پی شیوع ویروس کرونای جدید خودداری کرده است، بار دیگر مدعی کمک به ایران شد و افزود: «من به ایران پیشنهاد کمک داده‌ام، اگر ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) نیاز داشته باشند که دارند، من برای آنها ونتیلاتور می‌فرستم. ما هزاران ونتیلاتور اضافی داریم.»
محمدجواد ظریف در حساب توئیتر خود خطاب به دونالد ترامپ نوشت: ایران در چندماه آینده صادرات دستگاه تنفس مصنوعی را آغاز خواهد کرد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که از دخالت در امور سایر ملت‌ها مخصوصاً ملت من دست بکشید و باور کنید از هیچ سیاستمدار امریکایی نصیحت نمی‌شنویم.

 
سخنگوی قوه قضائیه:
بخشی از زندانیان در حال مرخصی، آزاد می شوند

سخنگوی قوه قضائیه درخصوص وضعیت تمدید مرخصی زندانیان گفت: ریاست قوه قضائیه بعد از تشکیل چندین جلسه کارشناسی، با صدور بخشنامه‌ای مقرر کرد که برای بررسی وضعیت زندانیان در حال مرخصی و حتی زندانیانی که در زندان هستند، از یکشنبه تمامی حوزه‌های قضایی سراسر کشور، هیأت‌های ویژه‌ای تشکیل و وضعیت زندانیان در حال مرخصی و حتی زندانیانی که مشمول بخشنامه مرخصی بودند اما نتوانستند تأمین لازم را تودیع کنند و به مرخصی بروند و همچنین زندانیانی که با قرار بازداشت هستند و محکوم نشدند را بررسی کنند و درباره آن‌ها تصمیم بگیرند.
به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی افزود: با این بخشنامه بیش از ۵۰۰ هیأت در کشور تشکیل خواهد شد. مقرر شده این هیأت‌ها هر روز و در صورت لزوم با کار جهادی و شبانه‌روزی جلسات مشترکی را برگزار کنند.مأموریت این هیأت‌ها این است که مشخص کنند با لحاظ ارفاقات قانونی که در قانون مجازات اسلامی وجود دارد، مانند آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات و امثال آن، شرایط عدم بازگشت به زندان برای چه تعداد از این افراد مهیا است؛ به گونه‌ای که این بخش از زندانیان اصلاً مراجعتی به زندان نداشته باشند. همچنین مشخص می‌شود که چه تعدادی از زندانیان فعلی باید آزاد شوند و چه تعداد از افرادی که در حال مرخصی هستند، باید به زندان‌ها برگردند.
وی ادامه داد: نتیجه این بررسی‌ها حداکثر تا ۱۰ اردیبهشت به خود زندانی یا ضامن او ابلاغ می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم با بهره‌برداری حداکثری از ارفاقات قانونی و کار تخصصی و تیمی همکاران ما، بخش قابل توجهی از زندانیان در حال مرخصی به زندان بازنگردند و حتی تعدادی از زندانیان حاضر از زندان هم آزاد شوند اما گروهی از زندانیان هم با شرایط و برنامه زمان‌بندی شده به صورت تدریجی برای ادامه تحمل محکومیت به زندان برخواهند گشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7326/3/540976/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها