پاسخ سخنگوی نیروهای مسلح به توئیت ترامپ:

امریکایی‌ها به جای قلدری نیروهای‌شان را از کرونا نجات دهند





گروه سیاسی/ چند روز بعد از اتهامات نیروی دریایی امریکا به شناورهای سپاه در خلیج فارس و همزمان با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور توسط سپاه پاسداران، رئیس جمهوری امریکا توئیتی تهدید‌آمیز علیه این نیروی نظامی نوشت که با پاسخ سخنگوی نیروهای مسلح ایران روبه‌رو شد. به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، نوشته است: «به نیروهای دریایی امریکا دستور داده‌ام که اگر قایق‌های ایرانی در دریا مزاحم کشتی‌هایمان شدند به تک تکشان شلیک و آنها را نابود کنند.»
سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به این اظهارات گفت: امریکایی‌ها امروز باید به‌جای قلدری برای دیگران، همه همت خود را به‌کار بگیرند تا آن دسته از نیروهای‌شان را که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، نجات دهند. به‌گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: اگر امریکایی‌ها خیلی هنر و عرضه دارند نیروهای خود را در منطقه غرب آسیا از کرونا نجات دهند و آنها را از این منطقه خارج کنند و سپس سایر نیروهای خود را مانند بسیجیان و نیروهای مسلح ایران که امروز به کمک مردم خود شتافته‌اند به امریکا ببرند تا مردم‌شان را از بحران عظیمی که برای این کشور ایجاد شده نجات دهند. به‌گفته شکارچی، امروز امریکا به پرچالش‌ترین کشور در حوزه کرونا تبدیل شده است و مقامات این کشور باید به فکر نجات خود و حل این موضوع باشند.
وزارت دفاع امریکا: برنامه‌های فضایی ایران را زیر نظر داریم
سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) هم در اولین واکنش خود به پرتاب ماهواره نظامی ایران اعلام کرد که ایالات متحده به نظارت برنامه‌های ایران ادامه خواهد داد.«رابرت لودویگ» با اشاره به اینکه ایالات متحده برنامه‌های ایران را تحت نظر دارد، گفت: با وجود اینکه تهران هنوز موشک‌های بالستیک بین‌ قاره‌ای ندارد اما تمایلش برای داشتن موازنه‌ای استراتژیک در برابر امریکا ممکن است منجر به آغاز تولید موشک‌های بالستیک بین‌ قاره‌ای شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7329/2/541253/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها