اخبــــار



همنوایی تحریم با کرونا به روایت واعظی

رئیس دفتر رئیس جمهوری از دیپلمات‌ها، دولتمردان و رسانه‌های کشور خواست این صدای بلند را به‌گوش جهان برسانند که امروز تحریم امریکا علیه ایران با ویروس کرونا همنوایی می‌کند. به‌گزارش ایسنا محمود واعظی روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت وزیران، با تأکید بر اینکه ایران هم‌زمان با کرونا با بدترین تحریم‌ها نیز مواجه است، اظهارکرد: امروز بیش از هر زمانی در داخل کشور نیاز به همبستگی و وحدت داریم، انصافاً مردم در دو ماه گذشته همراهی کرده‌اند و ما برای ریشه کنی ویروس کرونا و قطع زنجیره آن بیش از هر زمان دیگری به‌همراهی مردم و همکاری آنها نیازمند هستیم. او گفت: خواهش می‌کنم برای آنکه بیش از این بر اقتصاد کشور لطمه‌ای وارد نشود و کارگران و کسانی که به‌صورت روزمزد حقوق خود را دریافت می‌کنند، بیش از این تحت فشار قرار نگیرند، همگان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. واعظی تأکید کرد: آغاز به‌کار برخی مشاغل کم خطر یا دارای خطر متوسط به معنای آن نیست که روال کشور عادی شده و مردم فکر کنند که می‌توانند توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین در صفحه «اینستاگرام» خود با اشاره به فرا رسیدن روز ملی کارآفرینی، نوشت: تولید و اشتغال موتور محرکه اقتصاد و کارآفرینان محور توسعه و پیشرفت کشورند. بویژه در دوسال گذشته که کشور آماج تروریسم اقتصادی امریکا بوده؛ کارآفرین‌ها قهرمانان خط مقدم نبرد و تکیه‌گاه‌ محکم دولت در اداره اقتصاد و مقابله با تحریم‌ها بوده‌اند. او اضافه کرد: این روزها که کاهش بی‌سابقه قیمت نفت، جهان را دچار بهت و شگفتی کرده، شایسته یادآوری است که اقتصاد ایران در دو سال گذشته عملاً بدون نفت اداره شده. حصول این موفقیت بی‌تردید بدون تلاش تولیدکنندگان، ‌فعالان اقتصادی و کارآفرینان کشور ممکن نبود. دولت قدردان این تلاش‌هاست و همچون گذشته به‌عنوان یک راهبرد مبنایی، حمایت از تولید و کارآفرینی را در دستور کار خواهد داشت. این راهبرد در سال جهش تولید با قدرت و قوت بیشتری پیگیری خواهد شد.

محکومیت محمود صادقی ارتباطی با حساب‌های قوه قضائیه ندارد

درپی انتشار خبر محکومیت«محمود صادقی» نماینده تهران در مجلس به حبس و جزای نقدی به‌دنبال شکایت درباره حساب‌های قوه قضائیه، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد؛ خبر مزبور مخدوش و فاقد صحت است. بر این اساس، در پرونده آقای صادقی که منجر به صدور رأی در دادگاه بدوی شده است چندین عنوان اتهامی با شکایت شاکیان خصوصی و مدعی‌العموم به‌صورت توأمان وجود دارد که نامبرده در مرحله بدوی از برخی اتهامات تبرئه گردیده و در برخی دیگر مجرم شناخته شده است که از قضا اتهام مورد اشاره در خبر یعنی محکومیت به سبب اظهارات ایشان درخصوص حساب‌های قوه قضائیه جزو مواردی است که دادگاه وی را درآن مورد تبرئه کرده است. همچنین رأی صادره در خصوص اتهامات آقای صادقی غیرقطعی و قابل تجدیدنظر است.

مرکز پژوهش‌های مجلس: شیوع کرونا وضعیت فوق‌العاده‌ای برای نظام اداری ایجاد کرده است

مرکز پژوهش‌های مجلس با تشریح آثار و پیامدهای شیوع کرونا بر نظام اداری اعلام کرد: شیوع بیماری کرونا وضعیت فوق‌العاده‌ای را برای نظام اداری کشورایجاد کرده است که این وضعیت باید توسط اقدامات فوق‌العاده پاسخ داده شود. به‌گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات اجتماعی این مرکز در گزارشی اعلام کرد: تشکیل «ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» به‌عنوان نهادی جدید برای تصمیم‌گیری در حوزه نظام اداری، تصمیمات متعدد ستاد و مراجع دیگر در زمینه‌های مختلف مانند تعطیلی جلسات مجلس شورای اسلامی و مراکز آموزشی و انفعال نسبی سازمان اداری و استخدامی کشور، همه نشان‌دهنده عدم انعطاف‌پذیری نظام اداری و اتخاذ برخی تصمیمات قابل اعتنا درمواجهه با این بحران در نظام اداری کشور است. با‌وجود این آنچه درحال حاضر حائز اهمیت است، سازماندهی وضعیت موجود و اتخاذ سیاست‌های دقیق‌تر و کارشناسانه‌تر و بررسی تبعات ناشی از تصمیمات اتخاذ شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7329/2/541254/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها