اخبــــار




شایعه‌سازی درباره سلامت «اون»

در دو روز گذشته شایعات بسیاری درباره وضعیت سلامتی کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به گوش رسید و کار تا آنجا پیش رفت که برخی رسانه‌های غربی برای وی جانشین نیز تعیین‌کرده و نوشتند، خواهرش پس از او اولین رهبر زن در کره شمالی خواهد شد. اما روز گذشته رسانه‌ها خبر دادند، تمامی این اخبار تنها شایعه بوده است.
به نوشته ایرنا به‌نقل از نشریه نیوزویک، برای اولین‌بار یک روزنامه مستقر در کره‌جنوبی که بودجه خود را از کنگره امریکا دریافت می‌کند، شایعه بیماری کیم جونگ اون را مطرح کرده‌ است. بنا بر این گزارش دو مقام ارشد اطلاعات امریکا به نیوزویک گفتند که جامعه اطلاعاتی امریکا هیچ مدرکی مبنی بر وخامت حال کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی ندارد.
فقدان حضور «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در مراسم امسال روز ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) در روز ملی آفتاب در بزرگداشت «کیم ایل سونگ» پدر بزرگ اون و رهبر فقید، گمانه زنی‌ها در مورد وضعیت سلامت وی را بیشتر کرد. کیم جونگ اون پیش از این هم برای مدتی در انظار عمومی ظاهر نشده بود.
«روزنامه دیلی آن کی» مستقر در کره‌جنوبی که از جمله مخالفان سرسخت سیاست‌های کره‌شمالی است و بودجه مستقیم خود را از کنگره امریکا دریافت می‌کند، روز دوشنبه برای نخستین بار گزارش داد که کیم جونگ اون در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) تحت عمل جراحی قلب و عروق قرار گرفته است.
این روزنامه با استناد به یک منبع ناشناس در کره‌شمالی، ادعا کرد که کیم حالا در ویلای کوهستانی در یکی از استان‌های شرقی کره‌شمالی به‌نام هاینگ سان در حال گذران دوران نقاهت است. پس از آن شبکه خبری سی‌ان‌ان هم با استناد به یک مقام رسمی که نامش فاش نشده بود، مدعی شد: ایالات متحده در حال نظارت بر اخبار و اطلاعاتی است که گویای وخامت اوضاع این رهبر جوان است.

برهم صالح: شدیدترین بحران را تجربه می‌کنیم

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در مصاحبه با روزنامه واشنگتن تایمز به بحران‌های کشورش پرداخت.
به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن تایمز، برهم صالح در این مصاحبه پیش از هر چیز به مسائل اقتصادی کشورش اشاره کرد و گفت: به‌دلیل کاهش قیمت نفت، با بحران اقتصادی بسیار جدی مواجه هستیم، چراکه در کشورهای تولید‌کننده نفت مانند عراق کاملاً به درآمد حاصل از نفت تکیه می‌شود. از همین رو ما نیازمند انجام برخی اصلاحات اقتصادی ضروری در عراق هستیم و در صورتی که مشکل فساد حل و فصل نشود تحقق چنین هدفی ممکن نیست.
برهم صالح همچنین تصریح کرد: بدون مقابله با فساد نمی‌شود اقتصاد سیاسی در کشور را تغییر داد، اقتصاد سیاسی کنونی عراق به تندروها از جمله تروریست‌ها اجازه می‌دهد تا بار دیگر و پس از شکست، مجدداً ظاهر شده و رشد کنند، چراکه این افراط‌ گرایی از نبود فرصت‌های شغلی برای جوانان و احساس ناامیدی در آنها تغذیه می‌کند.
وی درباره اخراج نظامیان امریکا از عراق نیز عنوان کرد: طرحی در پارلمان عراق تصویب شد که به خروج نیروهای امریکا و نیروهای خارجی از عراق اختصاص دارد و ما باید در کنار هم بنشینیم و با صراحت درباره ماهیت مأموریت و نحوه عملکرد این نیروها در عراق بحث کنیم.
در همین حال گزارش‌ها حاکی است، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر مکلف عراق نشست مهمی را با رهبران احزاب سیاسی برای حل و فصل اختلافات درباره وزارتخانه‌های این کشور برگزار کرد. طی روزهای گذشته اختلافاتی میان الکاظمی و احزاب سیاسی درباره برخی از وزارتخانه‌ها شکل گرفت و نشست دیشب با هدف حل و فصل این اختلافات برگزار شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7329/4/541265/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها