سخنگوی وزارت بهداشت:

وزارت بهداشت نمی‌تواند آمار دلخواه کسی را بسازد




سخنگوی وزارت بهداشت با تأکید براینکه وزارت بهداشت تلاش دارد سیاست را ازحوزه سلامت دورکند، گفت: ما صداقت و صراحت را در آمار رعایت کرده ایم و نمی‌دانیم چرا عده‌ای از سیاسیون درهر جناحی، علاقه‌مندی به آمار دارند و قدرت تحلیل این رفتار را نداریم. تمام تلاش ما این است که قطار سلامت با لکوموتیو سیاست پیوند نخورد. به‌گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور درارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها، گفت: بازگشایی‌ها منوط به تصویب ستاد ملی مقابله با کروناست که باید به تأیید رئیس جمهوری رسیده و سپس ابلاغ شود، بنابراین هنوز زود است که پیشنهاداتی را که در ستاد مطرح می‌شود مطرح کنیم. وی در خصوص حواشی مطرح شده مبنی بر دعوت شورای شهر تهران از وزیر بهداشت برای ارائه توضیحاتی در زمینه آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا ویروس، گفت: بعید می‌دانم آیین‌نامه‌ای وجود داشته باشد که اشاره‌ای به حضور وزرا برای ارائه توضیحات در شورای شهر داشته باشد. البته این دوستان می‌توانند از سایر متخصصان برای گفت‌وگوی بیشتر پیرامون موضوعات دعوت کنند اما بعید می‌دانم این موضوع در سطوح وزارتی و معاونین وزارتخانه بسط پیدا کند. وزارت بهداشت پاسخگوی مجلس شورای اسلامی و قوای سه گانه خواهد بود. جهانپور باتأکید براینکه یکی از شفاف‌ترین اطلاع رسانی‌ها در زمینه کرونا در حال انجام است، تصریح کرد: هیچ نقطه‌ای از دنیا آمار را از گورستان‌ها استخراج نمی‌کند و آمار براساس اعلام مراجع ذی صلاح همچون وزارت بهداشت قابل پذیرش است. درست است که سلامت دغدغه همه افراد است اما از دوستانی که اظهارنظر می‌کنند، می‌خواهیم موضوع سلامت را وارد سیاست نکنند. ما معتقدیم بسیج ملی مقابله با کرونا کارزار سیاسی یا انتخاباتی نیست. وی افزود: آماردر تهران براساس نتایج آزمایشگاهی روند صعودی در موارد ابتلای جدید را نشان نمی‌دهد. ما قصد عادی‌سازی نداریم بلکه تأکید ما بر فاصله گذاری‌های اجتماعی نشان می‌دهد شرایط به هیچ عنوان عادی نیست. اگر فکر کنیم شرایط عادی شده است ممکن است منجر به افزایش آمار شود یا پیامدهای زیانباری در پی داشته باشد بنابراین باید پایبندی به نکات بهداشتی را همواره عملی کنیم. امروز یک دهم یا یک یازدهم مرگ‌ها مربوط به کرونا است پس این نشان می‌دهد شرایط عادی مقابل ما نیست.
جهانپور دراین زمینه ادامه داد: وزارت بهداشت نمی‌تواند آمار دلخواه کسی را بسازد ما تنها براساس مستندات و با صداقت آمار را در اختیار مردم قرار می‌دهیم. هیچ‌کس مجاز نیست چون آمار براساس پیش‌بینی‌هایش پیش نرفته است درآمار دستکاری انجام دهد.
آمار مبتلایان به کرونا در کشور به ۸۵۹۹۶ نفر رسید
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۱۹۴ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور خبر داد. به‌گزارش ایسنا، دکتر جهانپور، گفت: ازظهر روز سه‌شنبه تا ظهر روز چهار شنبه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۵۹۹۶ نفر رسید. وی افزود: متأسفانه در طول این مدت، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که تا امروز ۵۳۹۱ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. جهانپور ادامه داد: خوشبختانه تا دیروز ۶۳۱۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۳۳۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و روز سوم اردیبهشت ۳۷۷ هزار و ۳۹۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7329/5/541271/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها