اخبار بین‌الملل




بانک‌های روسیه وام بدون بهره می‌دهند

وزارت توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد بانک‌های روسیه به منظور حمایت از فرصت‌های شغلی، وام‌های بدون بهره برای کسب و کارهای کوچک و متوسط به مبلغ 4 میلیارد روبل (51.61 میلیون دلار) ارائه می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری تاس، بر اساس بیانیه این وزارتخانه، «بر اساس رصد آمار 15 بانک که با وزارت توسعه اقتصادی توافقنامه امضا کرده‌اند، از 21 آوریل، حدود 4 میلیارد روبل برای 1800 درخواست وام بدون بهره در حمایت از فرصت‌های شغلی پرداخت شده است.»
این درخواست‌ها هنوز در حال دریافت است و وزارت توسعه اقتصادی قبلاً 36 درخواست برای وام‌هایی در مجموع به میزان 27 میلیارد روبل (348.4 میلیون دلار) دریافت کرده بود.
این وزارتخانه اعلام کرد این توافقنامه قبلاً با 17 بانک به امضا رسیده است.
ماکسیم رشتنیکیو، وزیر توسعه اقتصادی پیش از این گفته بود دولت آماده است تا تأمین سرمایه برای برنامه وام‌های بدون بهره به منظور پرداخت حقوق کسب و کارها را افزایش دهد./ فارس

دستور دولت امریکا به شرکت شورون برای توقف فعالیت در ونزوئلا

وزارت خزانه‌داری امریکا، به شرکت نفتی شورون دستور داده است تا فعالیت خود در ونزوئلا را تا روز اول دسامبر به اتمام برساند.
به گزارش رویترز، در این دستور آمده است تا آن زمان شورون می‌تواند تنها فعالیت محدودی در ونزوئلا داشته باشد.
شرکت نفتی شورون، آخرین شرکت امریکایی است که پس از تحریم ونزوئلا همچنان در این کشور حضور دارد.
دولت امریکا با هدف اعمال فشار شدید به دولت نیکولاس مادور، رئیس‌جمهور کنونی ونزوئلا، اخیراً تحریم‌های جدیدی را علیه فعالیت شرکت شورون به صورت مشترک به شرکت نفت دولتی ونزوئلا اعمال کرده و بنابراین در قالب این تصمیم روند قطع همکاری این دو شرکت، تسریع خواهد شد.
از زمان اعمال تحریم‌های امریکا علیه ونزوئلا، شرکت شورون توانسته بود، طی دوره‌های سه ماهه از اجرای این تحریم‌ها معاف شود.
معافیت کنونی شورون، اکنون به پایان می‌رسد و به نظر می‌رسد دولت امریکا دیگر قصد ندارد معافیت این شرکت نفتی امریکایی از تحریم‌های ونزوئلا را از روز یک دسامبر به بعد تمدید کند. / فارس

صعود دلار در برابر هر ۶ ارز مهم جهانی

شاخص دلار در معاملات روز گذشته نیز افزایش یافت. به گزارش رویترز، در جریان معاملات چهارشنبه، روند صعودی دلار ادامه یافت و بسیاری از ارزها در برابر اسکناس سبز در موقعیت نزولی قرار گرفتند.
هر چند به دنبال کاهش شدید تقاضا برای نفت، قیمت طلای سیاه با سقوط بی‌سابقه‌ای مواجه شده است اما دلار به لطف افزایش تقاضا برای خرید آن و اخبار مثبت مربوط به کرونا بر روی ریل صعودی باقی ماند.
سرعت شیوع کرونا در بسیاری از مناطق کاهشی شده تا جایی که نرخ مرگ و میر روزانه در امریکا و انگلیس نزولی شده و شمار مبتلایان در فرانسه و اسپانیا کاهش داشته است. در اسپانیا، اتریش، دانمارک و ایتالیا برخی از کسب و کارها فعالیت خود را به صورت محدود از سر گرفته‌اند.
شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه می‌گیرد، در معاملات روز گذشته با صعود ۰.۱ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۱۰۰.۲۴۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۳۱ دلار اعلام شد.
اکنون بسیاری از کشورهای اروپایی در حال بررسی گزینه‌های موجود برای فرار از رشد اقتصادی منفی هستند هر چند که هنوز اختلاف نظر بین کشورهای عضو منطقه یورو مانع از اجرای یک برنامه مشترک در مقیاس وسیع شده است. نخست‌وزیر ایتالیا با بحرانی خواندن شرایط اقتصادی منطقه یورو خواستار تسریع در تهیه بسته نجات شده است.
در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۱۰۷.۵۶۵ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار امریکا به ازای ۱.۵۸۲ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۸۳ یوان چین اعلام شد./ ایسنا



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7329/10/541291/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها