تلگراف خبر



شهاب حسینی به همراه کوروش آهاری کارگردان ایرانی و «الکس برتو» تهیه‌کننده هالیوودی یک کمپانی جدید با نام «پُل مدیا» تأسیس کردند. به گزارش هالیوود ریپورتر، این کمپانی تهیه و توزیع فیلم با هدف ایجاد پلی میان سینما، فرهنگ و هنر ایران و امریکا ایجاد شده است و فیلم‌های ایرانی و بین‌المللی را در امریکا و دیگر کشورهای خارجی توزیع می‌کند.
سجاد نوروزی مدیر پردیس سینمایی «آزادی» ضمن حمایت از ادامه اکران اینترنتی فیلم‌های سینمای ایران بدون ورود به چرخه اکران عمومی، تأکید کرد ۸۰ درصد فیلم‌ها سینمای ایران مخاطب سینمارو ندارند.
امیر حسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی با تأکید بر ضرورت استفاده از فضای مجازی در شرایط کرونایی، از برگزاری همایش «تئاتر مسئولیت‌پذیر» خبر داد.
پخش‌کننده فیلم «پسر کشی» به کارگردانی محمد هادی کریمی تأکید کرد: همچنان بر اکران آن در سینماها تأکید داریم.
علیرضا عصار خواننده مطرح موسیقی پاپ به پاس قدردانی از کادر پزشکی و پرستاران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در روزهای کرونایی قطعه تصویری «امیدواران» را تقدیم آنان کرد.
نمایندگانی از مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری در نشستی با علی‌اکبر صفی‌پور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مشکلات آموزشگاه‌ها گفت‌و‌گو کردند. مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری در این جلسه موارد و مشکلاتی از جمله بیمه و مالیات، تعامل آموزشگاه‌ها با هنرآموزان و هنرجویان و مسائلی را که تعطیلی آموزشگاه‌های آزاد هنری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است، مطرح کردند.
فراخوان هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از سوی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منتشر شد. هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به‌همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی، نیمه نخست آذر ماه سال‌جاری در تهران برگزار خواهد شد.
یاسر فریادرس مدیر«مرکز مستند سوره» حوزه هنری گفت: بعد از پایان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، فیلمبرداری پروژه‌های نیمه‌کاره«مرکز مستند سوره» از سر گرفته خواهد شد.
علی‌ فرهادزاده نویسنده و مترجم از انتشار و ترجمه دو نمایشنامه از ادوارد باند و مجموعه‌ داستانی از خودش با عنوان «زمزمه‌های مردی با شقیقه خاکستری» خبر داد.
بیست‌وهفتمین جشنواره فیلم «جنوب از جنوب غربی» در «آستین» موسوم به «SXSW» که از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی در امریکا محسوب می‌شود در ابتدا قرار بود از تاریخ ۱۳ تا ۲۲ مارس (۲۳ اسفند تا ۳ فروردین) برگزار شود که به سبب شیوع ویروس کرونا لغو شد و قرار شد این جشنواره سینمایی با همکاری آمازون امسال به‌صورت آنلاین برگزار شود. از میان ۱۳۷ فیلم بلند منتخب این جشنواره تنها ۷ فیلم با نمایش در نسخه آنلاین جشنواره موافقت کردند.
مهلت ارسال آثار به جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ارومیه «دُرنا» تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ تمدید شد.
مستند «زندگی میان پرچم‌های جنگی» به‌کارگردانی محسن اسلام‌زاده به سوئیس می‌رود مستند زندگی میان پرچم‌های جنگی در بخش شهیدآوینی جشنواره «سینماحقیقت» در سال ۹۸ حضور داشت و جایزه ویژه دبیر جشنواره را دریافت کرد. این مستند جزو ۱۰ فیلم منتخب بخش مستند جشنواره فجر در سال ۹۸ هم بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7329/15/541314/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها