اعتماد مخاطبان و صاحبان فیلم‌ها را جلب کنیم



علی سرتیپی
سخنگوی شورای عالی اکران
از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و به تبع آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم قطعی برای بازگشایی سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی اتخاذ نشده و خبرهای رسمی از زمان آغاز فعالیت عرصه‌های هنری اعلام نشده است با وجود این گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره احتمال بازگشایی سالن‌های نمایش در صورت بهبود شرایط با پایان ماه رمضان و از عید فطر آغاز شده است. علی سرتیپی تهیه‌کننده، سینمادار و پخش‌کننده درباره شرایط اکران فیلم‌ها در دوران پساکرونا گفته است.

تصمیم‌گیری راجع به شرایط اکران فیلم‌ها وابسته به وضعیت میزان شیوع کرونا در کشور است. بر این اساس پیشاپیش نمی‌توان به شکل دقیق و روشنی درباره ضروریات و شرایط فعالیت سالن‌های سینما صحبت کرد. با این حال چنانچه هر زمان طبق تصمیم‌گیری ستاد مبارزه با کرونا شرایط برای بازگشایی سالن‌های سینما با حفظ نکات بهداشتی فراهم شود، می‌توان مؤلفه‌هایی را برای حفظ سلامت مخاطبان و همچنین ضرر ندیدن صاحبان فیلم‌ها پیش‌بینی کرد.
چنانچه با گرم شدن هوا و اقدامات مدیریتی در کنترل کرونا، شاهد فروکش کردن موج این بیماری تا عید فطر باشیم، می‌توان تدابیری اندیشید تا فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن‌های سینما حفظ شود. با توجه به فروش آنلاین بلیت سینماها این امکان برای محدود کردن ظرفیت نمایش در سالن‌های سینما وجود دارد. همچنین می‌توان با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر ضدعفونی کردن سالن‌ها، لوازم بهداشتی مثل ماسک و دستکش را در اختیار تماشاگران قرار داد تا اعتماد بیشتری برای ورود به سالن‌ داشته باشند.
به‌همین منظور لازم است به محض قطعی شدن تصمیم بازگشایی سالن‌های سینما، با تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما و شهرداری فضاسازی تبلیغاتی مناسبی برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درخصوص نحوه حضور مخاطبان در سالن‌های سینما و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ایجاد شود. نکته مهم بعدی ترکیب و چینش مناسب اکران برای فیلم‌هاست. فیلم‌هایی برای اکران انتخاب شوند که مطرح هستند و مخاطب اشتیاق زیادی برای تماشای آن دارد. با توجه به شرایط اجتماعی لازم است که فیلم‌های طنز سهم بیشتری در سبد اکران داشته باشند. همان‌طور که در فضای vod فرصت بارگذاری فیلم‌هایی مثل «مارمولک» و «رحمان 1400» در این ایام ایجاد شد، مجوز نمایش فیلم‌های پشت خط مانده به‌دلیل ممیزی در سالن‌های سینما صادر شود و فضا برای اکران برخی فیلم‌ها بازتر شود.
اما تقاضای اکران فیلم‌های مطرح و شاخص در این ایام که هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست، نیازمند اعتماد صاحبان فیلم‌هاست. به‌همین منظور لازم است سینمادارها و سازمان سینمایی امتیازات ویژه و تدابیر حمایتی برای متقاضیان اولین اکران سال در نظر بگیرند. از جمله اینکه محدودیت زمانی معمول اکران اعمال نشود و زمان اکران این فیلم‌ها افزایش سه هفته‌ای داشته باشد تا فیلم‌ها در اکران جا بیفتند. همچنین لازم است سازمان سینمایی کمک‌های مالی برای تبلیغ به فیلم‌های متقاضی اولین اکران سال اختصاص بدهد تا صاحبان فیلم‌ها بدون دلهره از ضررهای احتمالی متقاضی اکران شوند.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7329/16/541324/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها