خبر خوان




امکان ویرایش روش آزادسازی سهام عدالت فراهم می‌شود

علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ما ستاد سهام عدالت را راه‌اندازی کردیم که احتمالاً امکان ویرایش روش آزادسازی تنها برای یکبار فراهم شود.
وی ادامه داد: ما در سال گذشته نزدیک به 25 هزار میلیارد تومان دارایی عرضه کردیم که متأسفانه موفق به فروش آن نشدیم و حدود
3 هزار میلیارد تومان آن خریداری شد. /ایلنا

شرکت‌ها برای تأمین مالی، اوراق بورسی منتشر کنند

عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به منظور تشویق شرکت‌های خصوصی به حضور و پذیرش در بورس جلسات هیأت پذیرش بیشتر و منعطف شده است.
حسن امیری اعلام کرد: سرعت پذیرش شرکت‌ها در بورس و فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر می‌کنیم. یک مطالعه کامل در مورد فرآیند کامل پذیرش شرکت‌ها در بورس در کشورهای مختلف انجام شد که حاصل آن تغییر دستورالعمل پذیرش است که از خرداد ماه امسال این تغییرات اعمال خواهد شد.
عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: آمادگی داریم قبل از درخواست شرکت‌ها در هیأت پذیرش سازمان بورس یک نفر از سازمان به این شرکت‌ها مشاوره بدهد و فرآیندهای پذیرش علامت می‌خورد؛ یعنی مشخص می‌شود هر شرکت در چه مرحله‌ای از پذیرش قرار دارد. قبل از هیأت پذیرش افرادی به‌عنوان مشاور باید وجود داشته باشند و به شرکت‌ها مشاوره‌های فنی بدهند.
وی همچنین  با انتقاد از تیم مالی اکثر شرکت‌ها گفت: متأسفانه تیم مالی اکثر شرکت‌ها بشدت ضعیف است، اگر در هیأت پذیرش ایرادهایی به یک شرکت می‌گیریم، برای اصلاح آن دو سه ماه طول می‌کشد و بعد می‌گویند فرآیند پذیرش طولانی شده است، در حالی که باید یک تیم حرفه‌ای اصلاحات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سریع انجام دهد.
عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: برای تأمین مالی شرکت‌ها از طریق بازار سرمایه با انتشار اوراق مشارکت باید از بانک ضامن بیاورد و اگر سهام بورسی هم بیاورد به‌عنوان ضمانت می‌پذیریم و یک شرکت می‌تواند جهت تأمین مالی اوراق بورسی منتشر کند و پول جمع‌آوری کند و به پروژه‌های خود بپردازد.
امیری اضافه کرد: با همکاری سه شرکت رتبه‌بندی اوراق بدون ضامن هم منتشر می‌کنیم. اوراق بدون ضمانت در بازار با نرخ‌های
24 تا 26 درصد هم ارائه می‌شود./فارس


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7338/6/542247/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها