خــــــــبر



30 هزار حمله اینترنتی به سازمان امور دانشجویان دفع شد

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور دانشجویان از شناسایی و دفع بیش از۳۰ هزار حمله اینترنتی به این سازمان در سال گذشته خبر داد. به‌ گزارش «ایران»، بهزاد رسته‌من مطلق ضمن بیان این مطلب گزارشی از عملکرد دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۹۸ ارائه داد و گفت: تکمیل سامانه سجاد به‌عنوان یک سامانه جامع برای ارائه کلیه خدمات سازمان امور دانشجویان به‌صورت غیرحضوری از مهم‌ترین اقدامات این دفتر در سال گذشته بود.
وی افزود: در راستای تحقق دولت الکترونیک، کاهش هزینه‌‌ها و صرفه‌جویی در زمان، در سال ۹۸ سامانه ویدئوکنفرانس برای ادارات تربیت بدنی، بورس و دفتر مشاوره، معاونت دانشجویان داخل به‌کار گرفته شد و درخواست کالا از انبار نیز به‌صورت الکترونیکی تعریف و کاغذ از این فرآیند حذف شد. مطلق تصریح کرد: ارتقای سخت‌افزاری سرورها، ایجاد ارتباط مستقیم مکاتباتی با بیش از ۵۰ دانشگاه کشور از طریق پروتکل ECE از جمله دیگر اقدامات دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در سال گذشته است، ضمن اینکه با حملات سایبری به سرورها و زیرساخت سازمان مقابله مؤثری صورت گرفت، به‌طوری که در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار حمله اینترنتی شناسایی و دفع شد. وی راه‌اندازی domain داخلی جدید به‌منظور افزایش بهره‌وری شبکه و تعویض سوئیچ‌های اصلی شبکه اینترنت سازمان با سوئیچ‌های پیشرفته‌تر و بهبود کارایی شبکه داخلی را از دیگر اقدامات این دفتر در سال ۹۸ برشمرد.

رومینگ ملی بین اپراتورهای تلفن همراه کاهش یافت

اجرای رومینگ ملی یعنی درصورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه‌ای، بتوان از آنتن اپراتور دیگر استفاده کرد؛ در سه ماهه‌ چهارم سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۳ میلیون مکالمه از طریق رومینگ ملی صورت گرفته که در مقایسه با سه ماهه سوم، با ۶۱۳ هزار کاهش روبه‌رو بوده است. به‌گزاش ایسنا، آخرین آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) درباره مکالمه از طریق رومینگ ملی، حاکی از آن است که در مجموع ۱۳ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۹۵ مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت گرفته است. از این میان، همراه اول میزبان ۱۱ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۸۳۸ مکالمه و ایرانسل میزبان یک میلیون و ۹۰۷ هزار و ۲۵۷ مکالمه بوده است. مقایسه این آمار با آمار سه ماهه سوم سال ۱۳۹۸ حاکی از کاهش ۶۱۳ هزار و ۹۳۴ عددی در مکالمات رومینگ بین اپراتورهاست. گفتنی است رومینگ ملی نخستین بار در خردادماه ۱۳۹۳ بین اپراتور رایتل، همراه اول و ایرانسل برقرار شد. اجرای طرح رومینگ ملی با این هدف انجام شد که چنانچه در منطقه‌ای، سیم‌کارت مشترکان آنتن نداشت، آنها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۷، بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به‌صورت فراگیر به اجرا درآمد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7338/16/542266/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها