اخبـــــار




توضیحات فدراسیون در مورد پرونده کی روش

کارلوس کی روش، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال از فدراسیون فوتبال ایران به‌دلیل پرداخت نشدن پاداش ۲۰۰ هزار دلاری سومی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات به فیفا شکایت کرد. این موضوع باعث شد تا روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره انتشار مباحث مربوط به پرونده سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال بزرگسالان (کارلوس کی‌روش) که نزد فیفا مفتوح است، توضیحاتی ارائه دهد. در توضیحات روابط عمومی فدراسیون آمده است: «اواخر اسفند 1398 رأی کمیته وضعیت فیفا درخصوص نامبرده به فدراسیون فوتبال ایران واصل شد و متعاقب آن تقاضای گراندز رأی (ارائه دلایل صدور رأی) از سوی فدراسیون در مهلت قانونی به فیفا ارسال شد. اکنون با توجه به دریافت گراندز رأی، اعتراض فدراسیون فوتبال ایران در موعد مقرر به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) ارسال خواهد شد.»

سیدجلال: اظهارنظرها غیرکارشناسی و عجیب است

سیدجلال حسینی، کاپیتان باتجربه سرخپوشان که اکنون در آستانه افزایش رکورد قهرمانی خود در لیگ است، نسبت به حواشی شکل گرفته درباره مشکل مالی، مدیرعاملی و همچنین وضعیت نامشخص لیگ برتر واکنش نشان داد. او در ابتدای صحبت‌هایش درباره تعطیلی لیگ و تمرینات گفت: «این شرایط سخت و عجیبی است که برای همه به وجود آمده است. البته خیلی از تیم‌ها آن‌طور که مشخص است تمرینات را به نحوی دنبال می‌کنند ولی همین دوستان به تمرینات اختصاصی بازیکنان پرسپولیس گلایه داشتند. قطعاً شرایط سختی است و این موضوع در تمام دنیا شکل گرفته اما واقعاً این همه اظهارنظر غیرکارشناسی از سوی برخی دوستان عجیب است.»
حسینی در واکنش به اینکه آیا آنها نیز موافق تعطیلی کامل لیگ هستند، افزود: «ما در این فصل شرایط سختی را دنبال کردیم. باخت‌ها و شکست‌ها را کنار زدیم و با همان روحیه همیشگی برای خوشحالی هواداران در نهایت توانستیم به نتایج خوبی برای صدرنشینی برسیم. الان شرایط به شکلی است که هیچ کارشناسی نمی‌تواند بگوید طی 9 بازی باقیمانده این اختلاف امتیاز برای پرسپولیس از دست خواهد رفت. شرایط عجیبی در تیمی که 4 سال قهرمان ایران بوده حاکم است. هر مدیری به جای اینکه بخشی از مشکلات را حل کند بدهی روی بدهی انباشته می‌کند خب چه امیدواری می‌تواند وجود داشته باشد. همه ما الان نگران آینده هستیم. این موضوع در هواداران هم وجود دارد. تیمی که چهار سال قهرمان لیگ شده به جای اینکه خوشحال باشد هر روز باید نگران آینده باشد و این اصلاً خوب نیست.»

قول جالب دختر تکواندوکار به پزشکان و پرستاران

با اینکه خیلی از کارشناسان تکواندو و مسئولان فدراسیون تعویق المپیک توکیو را اتفاقی نه چندان خوشایند برای 2 تکواندوکار المپیکی تیم مردان می دانند، اما به نظر می رسد تأخیر به وجود آمده برای تیم دختران ایران که هنوز سهمیه ای هم کسب نکرده، می تواند فرصت مناسبی برای آماده سازی بیشتر باشد؛ البته به شرطی که هر چه زودتر شرایط برای برپایی اردوها فراهم شود. مهلا مومن زاده، ملی پوش جوان تکواندوی ایران که در مسابقات جهانی 2019 منچستر توانست در 17 سالگی مدال نقره جهان را کسب کند و یکی از شگفتی سازان رقابت ها باشد، گفت:« به عنوان یک ورزشکار از تمامی مردم عزیزمان که در طول این مدت تلاش کردند با گوش سپردن به توصیه‌های مسئولین مربوطه، همکاری لازم را جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و ماندن در منازل خود انجام دهند، سپاسگزاری می کنم و این قول را به این پزشکان و پرستاران می‌دهم که ورزشکاران اعزامی به مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک نیز با کسب خوشرنگ‌ترین مدال‌ها و شاد کردن دل این ایثارگران، قدردانی خود را اینگونه به نمایش خواهند گذاشت.»

رضوانی: استخرها برای شناگران بازگشایی می‌شود

محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا در خصوص بازگشایی استخرها اظهار داشت: «شنا در دنیا اهمیت ویژه‌ای دارد. می‌شود محیط استخرها را ضدعفونی کرد. می‌شود تمرینات را از سر گرفت و آزمایشاتی را برای آب انجام داد. به خاطر برخورد در واترپلو باید ببینیم می‌شود این رشته را برگزار کرد. با صحبت‌هایی که شده می‌توانیم هرچه زودتر استخرها را باز کنیم و تیم ملی شیرجه می‌تواند تمریناتش را شروع کند چون برخورد و تماسشان کمتر است.»

کمک مسوت اوزیل برای افطار فقرا

مسوت اوزیل، ستاره آلمانی و ترک‌تبار و مسلمان باشگاه آرسنال که چندی پیش به‌دلیل مخالفتش با کاهش دستمزدها در آرسنال در مواجهه با بحران کرونا با انتقادهای زیادی مواجه شده بود، برای کمک به مسلمانان بی‌بضاعت در ماه رمضان، مبلغ 80هزار پوند به خیریه پرداخت کرد. این پرداخت کمک اوزیل که به سازمان هلال احمر ترکیه برای تهیه افطار برای 16هزار مسلمان در ترکیه و سوریه انجام شده در انگلیس خبرساز شده است.

ابهام درباره اقدام رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال

چندی پیش نامه‌ای منتشر شد که نشان می‌داد، توحید سیف برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در اعتراض قاسم عروجی، بازیکن تیم فوتسال مس سرنگون ورزقان به محرومیت چهار ساله‌اش پس از مثبت اعلام شدن دوپینگ، خود را به‌عنوان نماینده این بازیکن به کمیته استیناف نادو معرفی کرده است. به گزارش تسنیم، سیف‌برقی در حالی وکالت از این بازیکن را برای اعتراض به رأی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) قانونی توصیف کرده است که در این بین شائبه تضاد منافع طبق کدهای اخلاقی فدراسیون فوتبال و فیفا به وجود می‌آید. اینکه افراد نمی‌توانند در جایگاه‌های حقوقی مشخص به فعالیت‌های دیگری در فوتبال بپردازند و از آنجایی که سیف‌برقی افسر کنترل دوپینگ AFC نیز هست، شرایط برای او سخت‌تر نیز خواهد شد.

پرتابگران ایرانی با جیب خالی در بلاروس!

بهنام شیری و حسین رسولی، 2 ملی پوش پرتاب دیسک ایران که از چند ماه قبل با حمایت فدراسیون دوومیدانی به بلاروس اعزام شدند تا زیر نظر مربی خود در این کشور تمرین کنند، بعد از گذشت بیش از 3 ماه نه راهی برای بازگشت به تهران دارند و نه بودجه‌ای برای ادامه تمریناتشان در بلاروس برایشان باقی مانده است. اواخر فروردین مهلت ویزای 3 ماهه این 2 پرتابگر ایرانی در بلاروس به اتمام رسید. با توجه به بسته بودن پروازها برای بازگشت به تهران و البته شرایط نسبتاً مساعدتر بلاروس برای ادامه تمرینات، روادید آنها تمدید شد. اما حسین رسولی یکی از این پرتابگران در گفت‌و‌گو با ایسنا اعلام کرده برخلاف گذشته فدراسیون هزینه ماهیانه برای پرداخت کرایه خانه و دستمزد مربی را به آنها پرداخت نکرده و همین موضوع مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7338/18/542275/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها