تلگراف خبر




 سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) چهار سایت منتشرکننده غیرمجاز اکران آنلاین دومین فیلم سینمایی در ایام کرونا را شناسایی و از دسترس خارج کرد. این سایت‌ها به‌صورت غیرقانونی و بدون توافق با تهیه‌کننده اثر، اقدام به پخش این فیلم کرده بودند. این اقدام در راستای حمایت ساترا از شکل‌گیری بازار شفاف در حوزه صوت و تصویر و حمایت از حق مالکیت معنوی صورت گرفته است.
 اُپراهای عروسکی کاری از گروه تئاتر آران به سرپرستی بهروز غریب‌پور به‌صورت آنلاین قابل تماشا هستند. به این ترتیب علاقه مندان می‌توانند اپرای عروسکی خیام، عاشورا، مولوی، سعدی، حافظ، رستم و سهراب و مکبث و فیلم تئاتر خیمه شب بازی به شیوه قاجار را در سایت تیوال تماشا کنند.
 مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب از راه‌اندازی سامانه پست کتاب و انتشار آثار آرشیوی در شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان فعالیت‌های این مؤسسه در دوران شیوع کرونا نام برد. به گفته حسینی‌پور ناشران، کتابفروشان، توزیع کنندگان، فروشگاه‌های اینترنتی کتاب و فعالان تولید و فروش کتاب، در صورت داشتن پروانه کسب و کار معتبر می‌توانند پس از عضویت در سامانه پست کتاب به نشانی posteketab.com یا از طریق سایت خانه کتاب ketab.ir از طرح سامانه پست کتاب استفاده کنند.
 مراسم پایانی نهمین دوره‌ جایزه ادبی «هفت اقلیم»، ۱۶ اردیبهشت به‌صورت زنده و آنلاین برگزار می‌شود. در این مراسم آثار برگزیده‌ سال ۱۳۹۷ در دو حوزه رمان و مجموعه داستان معرفی می‌شوند. داوری این دوره از جایزه را در بخش مجموعه داستان، علی خدایی، ناهید طباطبایی و هادی نودهی و در بخش رمان، صمد طاهری، رضا زنگی‌آبادی و حسن محمودی بر عهده داشته‌اند.
 ژوزه ماریا ریبا مدیر پیشین بخش هفته منتقدین جشنواره کن در اثر ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه درگذشت. ژوزه ماریا ریبا ۶۷ ساله مدتی هم عضو خبرگزاری  فرانسه بود و همزمان به‌عنوان منتقد سینما نیز برای روزنامه‌های اسپانیایی و ‌فرانسوی نقد فیلم می‌نوشت.
 آلبوم جدید حمید متبسم آهنگساز و نوازنده شناخته شده موسیقی ایرانی با نام «گفت‌و‌گو» در ایران منتشر می‌شود. این آلبوم که پیش از این در تعدادی از کشورهای اروپایی منتشر شده بود دربرگیرنده قطعاتی از موسیقی کلاسیک ایرانی و آثار درویش‌خان تا پرویز مشکاتیان است ضمن اینکه قطعاتی از آثار حمید متبسم نیز در آن گنجانده شده است.
در اطلاعیه‌ای مهم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ فراخوان ثبت اطلاعات صاحبان کسب و کارهای فرهنگ، هنر و رسانه متضرر از کرونا اعلام شد. دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای مهم، فراخوان دریافت اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا را صادر کرد. با توجه به ضرورت ارائه اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای آسیب دیده در بحران کرونا به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، برای بهره‌مندی از بسته‌های حمایتی دولت، صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس www.farhang.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند.
   شهاب صادقی خواننده موسیقی پاپ امروز، پانزدهم اردیبهشت، کنسرت آنلاینش را در فضای مجازی برای طرفدارانش اجرا می‌کند. این کنسرت با محوریت حمایت از کادر درمانی بیمارستان و مراکز درمانی درگیر کرونا برگزار می‌شود و قرار است ‌در این اجرا تعدادی از کارکنان کادر درمان از تجربیات خود در روزهای کرونایی سخن بگویند. کنسرت شهاب صادقی را ساعت ۲۱ در صفحه اینستاگرام او می‌توانید ببینید.
 گروه «ایگلز» به‌دلیل شیوع کرونا برگزاری ادامه تور «هتل کالیفرنیا» را تا سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۱ به تعویق انداخت. تور «هتل کالیفرنیا» که در زمان شیوع ویروس کرونا در دست اجرا بود شامل اجرای ۱۲ برنامه در ۶ شهر مرکزی و غربی امریکاست. گفته شده هوادارانی که بلیت خریده‌اند می‌توانند بلیت‌ها را برای همان زمان نگه دارند یا اینکه پول‌شان را پس بگیرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7338/19/542277/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها