دادگاه سرنوشت «نتانیاهو»



گروه جهان/ قضات دادگاه عالی اسرائیل دیروز با محور تعیین صلاحیت «بنیامین نتانیاهو» برای احراز پست نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه دادند.
به‌گزارش شبکه خبری «الجزیره»، حدود دو هفته پس‌از توافق تاریخی «نتانیاهو» با رقیب دیرینه‌اش «بنی‌گانتس» برای تشکیل دولت ائتلافی که تضمین تداوم 18 ماهه نخست‌وزیری نتانیاهو به شمار می‌رفت، صدها نفر از مردم اسرائیل به پا خاسته و به نخست‌وزیری دوباره سیاستمداری با جرایم فساد و رشوه اعتراض کردند. این اعتراضات در دو روز گذشته نیز در اطراف ساختمان دادگاه عالی برگزار شد و مردم معترض با در دست داشتن تصویر مشترک سران ائتلاف اخیر خواستار پایان آن بودند.
«استر حیوت»، قاضی عالی دادگاه رژیم صهیونیستی که به‌همراه 11 قاضی ماسک پوش مسئول برگزاری این دادگاه بود، گفت: «امروز(یکشنبه) ما موضوع عدم صلاحیت نتانیاهو و واگذاری مسئولیت تشکیل دولت به کنست را بررسی می‌کنیم و فردا(دوشنبه) مفاد توافقنامه ائتلاف مورد بحث قرار می‌گیرد.»
«نتانیاهو» در حالی پس‌از سه دوره انتخابات بی‌نتیجه برای حفظ جایگاه نخست‌وزیری پای میز مذاکره با رهبر حزب آبی و سفیدها نشست که پرونده او با اتهامات فساد و رشوه باز است و تنها به‌دلیل شیوع کرونا بررسی آن به اواسط این ماه موکول شده است. با وجود این شرایط دادستان اسرائیل مدارک را برای اعلام عدم صلاحیت نتانیاهو کافی نمی‌داند؛ واکنشی که پیش‌تر نیز توسط تحلیلگران اسرائیلی پیش‌بینی شده بود: «با وجودی که طبق قوانین اسرائیل نخست‌وزیر با جرایم کیفری نمی‌تواند تا تعیین حکم دادگاه، قدرت را به دست گیرد اما بعید به نظر می‌رسد که قضات، نتانیاهو را محکوم کنند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7338/4/542282/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها