اخبـــار




سخنگوی وزارت بهداشت:
 وزارت بهداشت سیاستی مبنی بر اعلام مناطق سفید کرونا ندارد

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیاستی مبنی بر اعلام مناطق سفید از نظر شیوع کرونا به طور متمرکز نداریم البته قرار شد دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌صورت استانی این مناطق سفید را اعلام کنند و قرار نیست به‌صورت متمرکز از طرف وزارت بهداشت اعلام شود. البته از طریق سامانه ماسک نیز این دسترسی وجود دارد که مناطق سفید کرونایی در کشور ردیابی شود. کیانوش جهانپور درباره اعلام اسامی برخی شهرها به‌عنوان مناطق سفید از نظر شیوع ویروس کرونا که چند روز قبل انجام شد، افزود: وزارت بهداشت قرار نیست هر ۵ روز یک بار فهرست اسامی شهرهای سفید از نظر شیوع کرونا را اعلام کند. اسامی شهرهای سفید از نظر شیوع کرونا حداکثر ۵ روز اعتبار دارد و ظرف ۵ روز این اسامی بازنگری می‌شوند و ممکن است وضعیت شهرها از سفید به زرد یا قرمز تغییر پیدا کنند. در نتیجه اسامی این شهرها از طرف وزارت بهداشت اعلام نشده است. جهانپور درباره آخرین وضعیت دو داروی رمدسیویر و فاویپیراویر گفت: هر دو دارو در کشور ما تحت مطالعه بالینی قرار گرفت و تا امروز هیچ گزارش خاص و امیدبخشی در مورد این دو دارو و ورود آنها به پروتکل‌ها نداشتیم. وی درباره بازگشایی مساجد گفت: بازگشایی مساجد تابع سیاست‌ها و پروتکل‌های فاصله‌گذاری هوشمند است. در این بازه زمانی به مناطقی که سفید اعلام شده تا زمانی که سفید بماند، اجازه داده می‌شود که مساجد را بازگشایی کنند. شرط اول این است که این مناطق سفید اعلام شوند. البته سفید اعلام شدن به معنی شرایط عادی نیست. حتی اگر مناطقی سفید اعلام شوند، تا وقتی وضعیت سفید تداوم داشته باشد، افراد به‌صورت محدود و مشروط می‌توانند برخی مراسم مذهبی را برگزار کنند.

مجموع مبتلایان کرونا در کشور به ۹۹۹۷۰ نفر رسید
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۱۳۲۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور طی 24 ساعت گذشته، گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۹۹۷۰ نفر رسید. به‌گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور در خصوص آخرین وضعیت بروز و فوتی ناشی از کرونا در کشور گفت: از ظهر روز دوشنبه تا ظهر روز سه‌شنبه و براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۲۳بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۹۹۷۰ نفر رسید. وی گفت: متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۶۳ بیمار کووید۱۹جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۳۴۰نفر رسید. جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۸۰۴۷۵نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. وی افزود: ۲۶۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

الزام حجاج برای انجام تست کرونا

رئیس جمعیت هلال احمر از ضرورت به روزرسانی لجستیک و انبارهای هلال احمر برای مقابله با بحران‌ها خبر داد. به‌گزارش «ایران»، کریم همتی در نشست خبری خود با اشاره به بحران‌ها و وقایع رخ داده در کشور گفت: بحران‌ها و حوادثی که در اقصی نقاط کشور رخ داد باعث شد که بسیاری از زیرساخت‌های ما آسیب ببینند یا به دفعات مورد استفاده قرار بگیرند که در این خصوص لازم است بخشی را خود ما و بخشی را دولت و حاکمیت تلاش کند تا به روزرسانی انجام شود. وی افزود: اولین کار ما به روز‌رسانی لجستیکی و انبارهاست. طبق برآوردهای سازمان امداد و نجات برای این اقدام به حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با توجه به شرایط فعلی این رقم به یکباره تأمین شدنی نیست. همتی در بخش دیگری از سخنانش به حج امسال اشاره کرد و گفت: سه سناریو برای حج امسال وجود دارد؛ یکی اینکه حج برگزار نشود، دوم اینکه ظرفیت محدود باشد و سوم اینکه عربستان مجوز تشرف را برای افراد زیر ۶۰سال فراهم کند. وی با تأکید بر اینکه در هر صورت انجام تست کرونا برای تمامی حجاج الزامی خواهد بود، گفت: اگر مجوز تشرف برای افراد زیر ۶۰ سال صادر شود، حدود ۳۸هزار نفر اعزامی خواهیم داشت.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران:
تهران هنوز در تب و تاب اپیدمی کروناست

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از نزدیک شدن آمار ابتلا به کووید۱۹ در تهران به‌حالت کفه‌ای خبر داد و گفت: البته هنوز تعداد قابل توجهی بیمار در بخش‌های عادی و ویژه بستری هستند. همچنین تعداد مراجعان هم در بخش درمان و هم بهداشت، عدد قابل توجهی در روز را نشان می‌دهد و هنوز در تهران شرایط متفاوت‌تر از استان‌های دیگر است. به‌گفته دکتر علیرضا زالی، تهران هنوز در تب و تاب اپیدمی است و ممکن است شرایط متفاوتی در روزهای آینده در استان حاکم شود. وی در دیدار با معاونان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در خصوص میزان ارائه خدمت در استان تهران، افزود: بالاترین آمار مراجعان، بستری در بخش عادی، بستری در بخش مراقبت ویژه و میزان ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان متعلق به استان تهران بود که در این زمینه رکورد دست نیافتنی برای بخش بهداشت و درمان استان حاصل شد. زالی با اشاره به تصمیمات اخیر ستاد ملی، گفت: قرار بر این شد دانشگاه‌ها بتدریج فعالیت‌های روزمره خود را از سر گیرند و در کنار آن ظرفیت‌های حوزه بهداشت و درمان با مداخلات مدیریتی، آمادگی خود را حفظ کنند.وی با اشاره به ایجاد وحدت عملکردی بین دانشگاه‌ها به بهانه کرونا، عنوان کرد: ادامه این مسیر شرایط متفاوتی را در فراسوی ما قرار داده که استراتژی‌ها و پروتکل‌های ما را دستخوش تغییر می‌کند. زالی گفت: دانشگاه‌ها در شرایط بحرانی از منابع درون زا استفاده کردند و این بحران یک تکانه بزرگ اقتصادی بود.

دبیر شورای دندانپزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد
ازسرگیری خدمات اورژانس دندانپزشکی در مطب‌ها

دبیر شورای دندانپزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه از روز دوشنبه و با ابلاغیه معاونت درمان، ارائه خدمات اورژانس و ضروری دندانپزشکی در سراسر کشور با رعایت دقیق پروتکل‌ها، قابل انجام است، گفت: بنابراین مردم می‌توانند به مطب‌های دندانپزشکی مراجعه کنند و ضمن اینکه خودشان باید اصول بهداشت فردی را رعایت کنند، دندانپزشکان هم باید به طور جدی دستورالعمل‌ها را رعایت کنند. به‌گزارش ایسنا، بهزاد هوشمند گفت: باید توجه کرد که مدیریت کرونا به این معنا نیست که داستان کووید۱۹ تمام شده تلقی شود. بنابراین از همه هموطنان‌مان خواهش می‌کنیم که کماکان اصول فاصله‌گذاری اجتماعی و حفاظت بهداشت فردی را به‌صورت کامل تا زمان ریشه‌کنی کامل این ویروس منحوس در کشور رعایت کنند. وی ادامه داد: از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه با ابلاغیه معاونت درمان کشور، ارائه خدمات اورژانس و ضروری در سراسر کشور با رعایت دقیق پروتکل و دستورالعمل‌های ابلاغی که لازم الاجراست، قابل انجام است. بنابراین مردم می‌توانند به مطب‌های دندان‌پزشکی مراجعه کنند و ضمن اینکه خودشان باید اصول بهداشت فردی را رعایت کنند، همکاران دندانپزشک هم باید به‌طور جدی آن را رعایت می‌کنند.

تاریخ‌ نهایی برگزاری آزمون‌های سراسری اعلام شد

با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا تاریخ نهایی ۵ آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ اعلام شد.  به‌گزارش ایسنا، فاطمه زرین آمیزی با اشاره به اعلام تاریخ نهایی سه آزمون کلیدی وزارت علوم افزود: پیرو انتشار جدول حاوی برنامه زمانی و تاریخ ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری سازمان سنجش آموزش کشور که در تاریخ ۲۳ مهر سال ۱۳۹۸ و ۲۵ اسفند ۹۸ منتشر شد، به اطلاع کلیه متقاضیان آزمون‌های سراسری سال ۹۹ می‌رساند به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبان و همچنین بر اساس جلسه تاریخ ۱۴ اردیبهشت سال ۹۹ ستاد ملی مقابله با کرونا تاریخ نهایی برگزاری آزمون‌های سراسری سال ۱۳۹۹ سازمان سنجش اعلام شد. به‌گفته وی، این تاریخ‌ها به تصویب ستاد مقابله با کرونا رسیده است. سخنگوی سازمان سنجش افزود: بر اساس تصمیم نهایی صورت گرفته در ستاد مقابله با کرونا آزمون دکترای ۹۹ روز پنجشنبه ۲۶ تیر ماه، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پنجشنبه ۲ مرداد و جمعه ۳ مرداد، کنکور سراسری پنجشنبه ۳۰ و جمعه ۳۱ مرداد، آزمون فنی و حرفه‌ای جمعه ۱۴ شهریور و آزمون کارشناسی ناپیوسته جمعه ۱۴ شهریور برگزار می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7340/5/542452/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها