خوشبینی به اقتصاد جهانی برگشت


کد بورسی به طور مجازی صادر خواهد شد

بعد از چند هفته رکود در بازار‌های سهام و نفت به‌نظر می‌آید که این بازارها بتدریج از رکود دارند بیرون می‌آیند و یک حس خوشبینی در میان فعالان اقتصادی پدیدار شده است.
روز گذشته روزنامه نیویورک تایمز با بررسی بازارهای سهام آسیایی و نفت خبر داد که شاخص‌های بازارهای سهام و قیمت نفت در روز سه‌شنبه افزایش یافت و سرمایه‌گذاران بعد از چندین هفته نتایج ناامید‌کننده‌ای که از این بازار و سهام شرکت‌های بزرگ دریافت می‌کردند، به آینده اقتصاد خوش بین شدند. بنابراین گزارش، بازارهای اروپایی بعد از یک روز آرام در آسیا با قوت تمام باز شدند. پیش‌بینی‌های بازارهای آتی هم حاکی از آن است که شاخص این بازارها مثبت باشد.
همچنین در بازار جهانی نفت قیمت نفت دیروز اندکی بالا رفت. قیمت نفت خام نایمکس که دو هفته پیش به زیر صفر دلار و منفی 40 دلار در هر بشکه رسیده بود حدود 10 درصد افزایش یافت.
در استرالیا، شاخص اس‌اند پی / آسکس 200 حدود 1.6 درصد بالا رفت. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ هم 1.3 درصد افزایش یافت. در لندن شاخص اف‌تی‌اس‌ایی 100 در همان ابتدای معاملات 1.7 درصد افزایش یافت. شاخص «داکس»آلمان و «کک 40»فرانسه به ترتیب 1.8 درصد و 2.3 درصد رشد کردند.‌

صفحه 8

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7340/7/542456/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها