خبرخوان




تسریع روند تصویب لوایح قانونی برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی تعامل اجزای دولت برای رفع مشکلات کشاورزان را ضروری دانست و گفت: روند تصویب لوایح قانونی که ضامن حقوق مردم، حفظ و صیانت از منابع آب و خاک و بویژه اراضی کشاورزی است، تسریع شود.
کاظم خاوازی در نشست مشترک با سید علیرضا آوایی، وزیر دادگستری به‌منظور توسعه تعاملات بین‌بخشی برای رفع مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی در زمینه امور اراضی، افزود: برای حمایت‌های قانونی، رفع مشکلات حقوقی و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی نیازمند همکاری‌های بیش از پیش وزارت دادگستری هستیم./ وزارت جهاد کشاورزی

بیش از 50 تالاب عمده کشور سیراب شدند

وزیر نیرو با اشاره به بارش‌های سال آبی جاری گفت: بیش از 50 تالاب عمده کشور سیراب شده‌اند و تالاب‌های بزرگی از جمله تالاب بین‌المللی هامون در شرایط بسیار خوبی به‌سر می‌برد که بخشی از این بهبود وضعیت ناشی از بارش‌های سرزمینی ما و بخشی حاصل سیلاب‌های دریافتی از کشور همسایه است.
رضا اردکانیان در حاشیه افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق استان مرکزی همچنین اظهار کرد: از دو سال پیش، هیأت وزیران با توصیه و تأکید رئیس جمهوری، وزارت نیرو را درخصوص افزایش سالانه تعرفه‌های آب و برق به رقم 7 درصد محدود کرد و بیش از این مقدار، افزایش تعرفه نخواهیم داشت. حتی کسانی که در الگوی مصرف، مصرف کمتری داشته باشند پاداش دریافت خواهند کرد.
اردکانیان در خصوص میزان دریافتی از محل قبوض آب و برق نیز بیان کرد: متأسفانه در این خصوص شرکت‌های آب و برق وضعیت خوبی ندارند و حدود 20 درصد مبلغ اصلی که باید توسط مردم پرداخت می‌شد، دریافت شده است و در صورتی که این شرایط ادامه داشته باشد با توجه به اینکه اتکای چندانی به بودجه دولت نداریم، ممکن است در عرضه محصول و ارائه خدمت شرمنده مردم شویم، البته به هوشمندی و همکاری مردم دلگرم هستیم و امیدواریم به‌جز قشر خاصی که به سبب کرونا تحت فشار بوده و پرداخت‌هایشان با درخواست مهلت همراه شد، باقی اقشار پرداخت‌های خود را بموقع انجام دهند./ایسنا

پرداخت وام یک میلیون تومانی به بیش از ۳۵ هزار جامانده

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی از پرداخت بیش از ۳۵ هزار فقره تسهیلات یک میلیون تومانی به یارانه‌بگیران در صف دریافت خبر داد.
به‌گزارش بانک مرکزی، براساس اعلام مدیرکل اعتبارات این بانک، از تعداد ۴۱هزار فقره تسهیلات قابل پرداخت به سرپرستان خانوار معرفی شده از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که به دلایلی از جمله مسدودی حساب، شماره حساب اشتباه، عدم سازگاری شماره حساب با کد ملی ارسالی، نامعتبر بودن اطلاعات معرفی شده و سایر خطاها امکان پرداخت آن از سوی بانک‌های عامل میسر نشده است، این وجوه پرداخت شد.
خبر خوش معاون وزیر راه درباره مسکن ارزان قیمت
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه اقشار کم‌درآمد را با کمترین آورده صاحبخانه می‌کنیم، گفت: در فاز اول ۱۳۵ هزار متقاضی واجد شرایط دهک یک تا ۳ داریم.
محمود محمودزاده در خصوص ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد (دهک‌های اول و دوم و سوم) گفت: برای خانه‌دار شدن این اقشار طرحی را با مشارکت دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بنیاد مستضعفان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. در این طرح قرار است 200 هزار واحد مسکونی مخصوص این افراد احداث شود تا با کم‌ترین آورده ممکن صاحب مسکن شوند. وی ادامه داد: در فاز اول 135 هزار متقاضی واجد شرایط که عموماً تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، ثبت‌نام کرده‌اند و منتظریم تا متقاضیان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز معرفی شوند، در مجموع این طرح قابلیت اجرایی دارد. به گزارش تسنیم، محمودزاده یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن و تأکید و ابلاغ رئیس جمهوری، بانک‌ها موظفند 20 درصد از سقف تسهیلاتشان را وارد حوزه مسکن کنند. بنابر آمار سال 97 بیش از 753هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها پرداخت شد. چنانچه 20 درصد آن را در نظر بگیریم یعنی اگر 150هزار میلیارد تومان وارد بخش مسکن شود، شاهد تحول جدی در بخش ساختمان و مسکن خواهیم بود.

‌پیشرفت ۳۵ درصدی طرح ملی مسکن
معاون وزیر راه با اشاره به پیشرفت ۳۵ درصدی طرح ملی مسکن، گفت: طرح ملی مسکن تیر ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.
محمود محمودزاده در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه طرح ملی مسکن تا تیرماه سال 1400 به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: اجرای این پروژه از سال 98 آغاز شد و ساخت 400 هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه 100 هزار واحد طرح ملی مسکن در بافت‌های فرسوده ساخته می‌شود، ‌افزود:‌ تاکنون برای 300 هزار پروژه تأمین زمین شده و تلاش بر این است که زمین‌ها نیاز به تأسیسات نداشته و ترجیحاً در بافت‌های شهری باشند. احداث حدود 230 هزار واحد مراحل اجرایی را طی می‌کند. در مجموع طرح ملی مسکن بیش از 35 درصد پیشرفت داشته است و اولین پروژه طرح اقدام ملی را اوایل تیرماه امسال افتتاح خواهیم کرد. وی بیان کرد:‌ ساخت بافت‌های فرسوده ادامه دارد و بر اساس آمار درتهران بیش از 20 درصد از کل پروانه‌های صادره در محدوده بافت فرسوده است. درحالی که محدوده بافت فرسوده نسبت به مساحت کل شهر تهران کمتر از 5 درصد است که این موضوع نشان از استقبال مردم دارد.

بانک مرکزی گزارش 4.8 میلیارد دلار ارز مصرف شده در سال 97 را به مجلس داد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ارائه گزارش بانک مرکزی درباره وضعیت ارز دولتی سال 97 به مجلس و دیوان محاسبات خبر داد.
محمد حسینی با اشاره به گزارش تفریغ بودجه سال 97 دیوان محاسبات که بخشی از آن مربوط به اختصاص ارز 4200 تومانی به کالاها بود، اظهار داشت: بانک مرکزی پاسخ این گزارش را به ریاست جمهوری، مجلس و دیوان محاسبات ارسال کرده است. جزئیات این گزارش روز گذشته در جلسه کمیته امور عمومی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بررسی ‌شد.
این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه بانک مرکزی در حال بررسی آخرین وضعیت ارزهای اختصاص یافته است، تصریح کرد: در حقیقت 3.2 میلیارد دلار از ارز اختصاص یافته به کالاها را تأیید کرده و آورده که کالای مربوط به 1.6 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی پرداختی به کشور وارد نشده است. کمیسیون برنامه و بودجه بعد از استماع و بررسی گزارش بانک مرکزی، اظهارنظر نهایی را اعلام می‌کند./تسنیم

واردات خودروهای برقی  بدون گواهی اسقاط

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رأی موافق به اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو، واردات خودروهای سواری تمام‌برقی و تمام‌ترکیبی(تمام‌هیبریدی) در راستای کاهش آلودگی‌های محیط‌ زیستی و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی تا زمان تولید آنها در داخل، از دریافت و ارائه گواهی اسقاط خودرو را معاف کردند. /ایرنا

فرش دستباف شناسنامه‌دار می‌شود

رئیس مرکز ملی فرش با بیان اینکه با تمام ظرفیت طرح شناسنامه‌دار کردن فرش دستباف در سال‌جاری را دنبال می‌کنیم، افزود: گام‌های عملیاتی طی جلسات کارشناسی دنبال می‌شود.
به‌گزارش مرکز ملی فرش ایران، فرحناز رافع، با بیان اینکه شناسنامه‌دار کردن با فرش‌های نفیس آغاز می‌شود، افزود: هدف مرکز ملی فرش از این کار علاوه بر ثبت مشخصات فیزیکی فرش، بیان روایت‌ها و قصه‌های بافت فرش و معرفی بافنده آن است که نهایتاً به تشویق، احقاق حقوق و دستمزد و رتبه‌بندی مهارت آنان می‌انجامد./ایرنا


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7340/8/542463/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها