اخبار




سرقت های مرد زندانی در مرخصی کرونایی

گروه حوادث / موبایل قاپ حرفه‌ای که 24 سال محکومیت در پرونده‌اش دارد، پس از مرخصی از زندان در ایام کرونا 20 فقره گوشی موبایل سرقت کرد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سرهنگ علی اصغر خانی رئیس کلانتری 190 خزانه گفت: در پی وقوع چندین فقره موبایل قاپی در محدوده کلانتری 190 مجیدیه موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و تیمی از مأموران تجسس و عملیات کلانتری با انجام تحقیقات پلیسی از مال باختگان و بررسی صحنه سرقت دریافتند، سرقت‌ها توسط یک موتورسوار با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی صورت گرفته است و سارق از خانم‌هایی که در حال مکالمه با تلفن همراه بودند سرقت کرده است.
وی افزود: مأموران در ادامه تحقیقات به محل‌هایی که سرقت‌ها انجام شده بود مراجعه کرده و در حال به دست آوردن اطلاعات دقیق‌تر از متهم بودند که ناگهان متوجه سروصدا شدند و وقتی خود را به محل رساندند سارقی را دیدند که به محاصره مردم درآمده است. مرد شرور که قصد سرقت داشته هنگام فرار تعادلش به هم خورده و به زمین افتاده و بعد هم در محاصره مردم درآمده بود. مرد شرور که قصد داشت با استفاده از سلاح سرد از محل متواری شود با حضور به‌موقع پلیس خلع سلاح و دستگیر شد. در تحقیقات پلیسی متهم 32 ساله به 20 فقره موبایل قاپی اقرار و اظهار کرد: بیش از 10 بار به زندان رفته ام. 5 سال پیش به‌ دلیل 45 فقره سرقت و حمل موادمخدر به 24 سال حبس محکوم شدم و حالا هم در مرخصی دوران کرونا هستم.
سرهنگ خانی بیان کرد، تحقیق در خصوص کشف جزئیات پرونده و شناسایی مال باختگان ادامه دارد و متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

شکستن سنگ قبرهای امامزاده از سوی یک زن

گروه حوادث / زن جوان که با انگیزه‌ای نامشخص تعدادی از سنگ قبرهای آرامستان بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم(ع) و قاسم(ع) آستارا را تخریب کرده بود، دستگیر شد.
جمشید مهدوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: زنی ۳۷ ساله که صبح روز دوشنبه اقدام به شکستن و تخریب تعدادی از سنگ قبور آرامستان بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم(ع) و قاسم(ع) کرده بود، توسط پلیس دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد. البته هنوز انگیزه این زن مشخص نیست و میزان خسارت وارد شده به قبور در حال بررسی است.
مهدوی در پایان از حضور بموقع خادمان امامزادگان شریف برای ممانعت از تخریب‌ قبور توسط این زن تقدیر کرد و گفت: بستگان امواتی که سنگ‌هایشان تخریب شده نیز از این زن شاکی هستند.

نقشه کارگران اخراجی برای انتقام

گروه حوادث / 2 کارگر اخراجی کارگاه تولیدی در فشافویه در نقشه‌ای انتقام جویانه پس از مصدوم کردن 3 نفر اموال کارگاه را سرقت کردند.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، 13 آذر سال گذشته 3 نفر از شرکای کارگاهی تولیدی در حوزه قضایی بخش فشافویه به پایگاه نهم پلیس آگاهی رفته و از سرقت کارگاه خبر دادند.
 شاکی‌ها که مجروح شده و حال عمومی مساعدی نداشتند، مدعی بودند: 2 مرد ناشناس که صورت هایشان را پوشانده بودند به طرز وحشیانه‌ای وارد کارگاه شدند و پس از ضرب و جرح آنها تعدادی از اموال کارگاه از جمله تلویزیون، دستگاه کارتخوان سیار، کیف مدارک، دریل، بخاری، وجوه نقدی و یک دستگاه خودرو پژو 206 را سرقت و از محل متواری شدند. در این حادثه یکی از شرکا از ناحیه چشم دچار جراحت شدید شده و مجبور به انجام عمل جراحی شده بود.
سرهنگ کرم یوسفوند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت گفت: در تحقیقات پلیسی و اقدامات اطلاعاتی مأموران موفق شدند هویت سارقان زورگیر کارگاه را شناسایی کرده و با دریافت نیابت قضایی در دهم اردیبهشت سال‌جاری در رباط کریم آنها را دستگیر کردند.
هر 2 متهم در بازجویی به اتهام خود اعتراف کردند و گفتند: ما در آن کارگاه کار می‌کردیم تا اینکه صاحب کارمان ما را از آنجا اخراج کرد و ما هم برای انتقامجویی دست به این کار زدیم.
با توجه به اعتراف صریح متهمان به بزه انتسابی با دستور مرجع قضایی هر دو روانه زندان شدند.

مجردها در صدر قربانیان مواد مخدر

گروه حوادث / طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور در سال گذشته 4 هزار و 472 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر، محرک‌ها، داروهای مخدر و مصرف چندگانه در کشور جان خود را از دست داده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال 97 حدود 21.8 درصد افزایش داشته است.
به‌گزارش روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی، از کل تلفات سوء مصرف مواد ذکر شده در کشور طی سال 1398؛ سه هزار و 834 نفر مرد و 638 نفر زن بودند. در این مدت استان‌های تهران با هزار و 144، فارس با 401 و خراسان رضوی با 323 فوتی بیشترین و استان‌های سمنان و ایلام هرکدام با 26، هرمزگان و آذربایجان غربی با 27 و قم با 30 فوتی کمترین آمار تلفات اعتیاد را داشته‌اند. همچنین بیشترین آمار تلفات اعتیاد با 407 نفر در تیرماه ثبت شده است.
از بین افراد فوت شده بر اثر اعتیاد 46.8 درصد مجرد، 38.6 درصد متأهل، 9.2 درصد مطلقه یا همسر از دست داده بوده‌اند و وضعیت تأهل 5.4 درصد نامشخص بوده است.
بیشتر فوتی‌ها زیر دیپلم هستند
همچنین از لحاظ سطح تحصیلات، 62.2 درصد افراد متوفی کمتر از دیپلم، 24.3 درصد دیپلم، 7.3 درصد دارای تحصیلات دانشگاهی و سطح تحصیلات 6.1 درصد نامعلوم بوده است.
از لحاظ سنی نیز 5.1 درصد کمتر از 18 سال و 30.9 درصد قربانیان بین 30 تا 39 سال داشته‌اند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7340/12/542480/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها