اخبـــــار



برگزاری همایش پویش ملی محتوای دیجیتال در تیرماه

محمدرضا طلایی رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی از برگزاری همایش «پویش ملی محتوای دیجیتال» در تیرماه خبر داد.
به گزارش «ایران» طلایی در دومین جلسه غیرحضوری کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی در سال جدید با اعلام این خبر گفت: پویش ملی محتوای دیجیتال که سال گذشته کار خود را آغاز کرده بعد از بررسی قرار شد بعد‌از عبور از چالش کرونا برگزار شود.
در این جلسه همچنین بر جدی گرفتن امضای دیجیتالی از سوی بخش خصوصی تأکید شد. شاهین نوروزی عضو کمیسیون فاوای اتاق ایران گفت: دغدغه امضای دیجیتال و الکترونیکی کردن اسناد در راستای ایجاد دولت الکترونیک به‌وجود آمده است. یکی از دغدغه‌هایی که در این بخش وجود دارد این است که باید امضای دیجیتال به نحوی باشد که یک احراز هویت انکار‌ناپذیر صورت گیرد و قابل ارائه به محاکم حقوقی باشد. این کاری است که با اسناد کاغذی براحتی قابل انجام است؛ ولی اکنون با توجه به نیاز مراجعه کمتر مردم به ادارات و مراکز عمومی نیاز به یک امضای دیجیتال بیشتر احساس می‌شود.
 وی افزود: کارت هوشمند ملی و امضای دیجیتال کاملاً در راستای دولت الکترونیک است. اگر به پیشخوان دولت یا دفاتر ثبتی مانند پلیس+۱۰ مراجعه کنید هرچند به‌دلیل نیاز مردم به رؤیت نهایی کار خود، پرینت و برگه کاغذی به ارباب رجوع ارائه می‌شود اما تمامی اتفاقاتی که پشت باجه صورت می‌گیرد کاملاً الکترونیکی است و نیاز به ثبت کاغذی ندارد.


رئیس سازمان فناوری اطلاعات:
ذخیره داده های ملی بر روی اینترنت غیرقانونی است‌

«برخی دستگاه‌های دولتی به‌خاطر عدم اشراف فنی یا سهولت در کار داده‌های ملی را روی اینترنت ذخیره‌سازی می‌کنند که ذاتاً این کار خلاف قانون بوده و اشتباه است، زیرا این عمل آسیب‌پذیری را زیاد می‌کند.»
به‌گزارش فارس، امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان مطلب فوق و با بیان اینکه ذخیره داده‌های ملی روی اینترنت غیرقانونی است، گفت: یکی از مسائل مهمی که امروز در حوزه اینترنت و فضای مجازی وجود دارد این است که برخی دستگاه‌های دولتی به‌ خاطر عدم اشراف فنی یا سهولت در کار، داده‌های ملی را روی اینترنت ذخیره‌سازی می‌کنند که ذاتاً این کار خلاف قانون بوده و اشتباه است، زیرا این عمل آسیب‌پذیری را زیاد می‌کند در صورتی که راه حل داخلی برای این موضوع وجود دارد.
ناظمی با اشاره به نقش شبکه ملی اطلاعات در رفع نیاز‌های مردم و جامعه تصریح کرد: در وهله اول باید بگویم شبکه ملی اطلاعات جایگزین اینترنت نیست، زیرا این شبکه نقش مکمل را برای مردم دارد یعنی محلی که می‌خواهیم از داده‌ها صیانت شود یا جایی که می‌خواهیم شهروند با کیفیت بیشتری از امکانات استفاده کند به‌طوری که با هزینه کمتر دسترسی بهتر داشته باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7340/13/542482/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها