نبی: با کی‌روش تلفنی صحبت می‌کنم

قرارداد اسکوچیچ تا پایان جام ملت‌های 2023 چین است



مهدی محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال که در برنامه «فوتبال برتر» حضور داشت درباره تصمیم برای برگزاری مسابقات لیگ گفت: «هر لیگی وقتی آغاز می‌شود، باید پایان هم داشته باشد و طبق توصیه فیفا اگر ستاد مقابله با کرونا در کشور اجازه آغاز مسابقات را صادر کند، با آغاز تمرینات، 9 هفته لیگ و یک بازی عقب افتاده را برگزار خواهیم کرد. نظر نهایی را در این خصوص ستاد مقابله با کرونا در ورزش خواهد داد و اگر اجازه صادر شود، هیأت رئیسه سازمان لیگ برای نحوه ادامه مسابقات تصمیم می‌گیرد.» او درباره درخواست برخی باشگاه‌ها برای ابطال لیگ و بحث اصلاح اساسنامه، افزود: «ما قوانین و آیین نامه داریم و نمی‌توان سلیقه‌ای عمل کرد و باید به قوانین احترام گذاشت. نظرات باشگاه‌ها نیز دیده می‌شود اما باید تصمیمی بگیریم تا به فوتبال آسیب نرسد.»
دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص رأی فیفا برای پرداخت پاداش سومی جام ملت‌ها به کی‌روش و اعتراض به CAS اظهار داشت: «کی‌روش شکایتی را به فیفا ارسال کرد و کمیته وضعیت فیفا رأی را به سود او صادر کرد. فدراسیون فوتبال خواهان جزئیات رأی شد که محتویات آن چند روز پیش برای ما آمده اما هنوز شکایتی به CAS نداشته‌ایم. برای دریافت جزئیات رأی نیز باید 25 هزار فرانک پرداخت می‌شد که 15 هزار فرانک آن به عهده ما و 10 هزار فرانک به عهده کی‌روش است. قرار است خودم در مکالمه تلفنی با کی‌روش درباره این موضوع صحبت کنم تا مشکل حل شود.» او درباره شکایت مارک ویلموتس و مراحل رسیدگی به این شکایت گفت: «ویلموتس ذاتاً مربی‌ای بود که نگاه جایزه بگیری داشت. او بی‌همت و بی‌تعصب به تیم بود و ما باید تلاش کنیم و اجازه ندهیم که بابت کاری که انجام نداده پول بگیرد. این دسته مربیان برعکس کی‌روش بودند که نسبت به تیم ملی تعصب داشت.»
نبی درباره قرارداد اسکوچیچ و شایعات در خصوص جدایی او و درخواست میزبانی برای جام ملت‌های 2027 بیان داشت: «قرارداد او تا پایان جام ملت‌های 2023 چین است که مرحله به مرحله پیش می‌رود و در هر مرحله بستگی به نظر کارفرما (فدراسیون فوتبال) دارد. اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است و باید به هر شکلی او را کمک کنیم تا از 4 بازی پیش رو به سلامت عبور کنیم. برای دوره قبلی در سال 2019 هفت کشور درخواست میزبانی داده بودند که فقط دو کشور به مرحله نهایی رسیدند و آن هم ایران و امارات بودند. ما توانستیم از تمام مراحل عبور کنیم و از نظر امکانات نیز 90 فرودگاه در سراسر کشور داریم که 19 فرودگاه بین‌المللی هستند و قبلاً هم از نظر زیرساخت‌ها رشد کرده‌ایم و اگر در این زمینه همکاری وجود داشته باشد، می‌توانیم میزبانی بگیریم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7340/14/542492/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها