تلگراف خبر




سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص کتاب پیشکسوتان هنر یادداشتی نوشت و طی آن فراگیری هنر امروز ایران را مرهون هنرمندان پیشکسوت دانست. جلد اول این کتاب بزودی منتشر می‌شود.
عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح اقدامات این معاونت در روزهای شیوع کرونا از راه‌اندازی پویش خانه‌های نورانی در ایام مبتلا به کرونا خبر داد و این طرح را در راستای توسعه فعالیت معنوی و قرآنی در فضای مجازی به تصویب کمیته اقدامات مقابله با کرونا عنوان کرد که از اول تا ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ با همکاری و مشارکت رادیو قرآن، شورای عالی قرآن و خبرگزاری ایکنا اجرا شد. البته در ماه مبارک رمضان مرحله دوم طرح خانه‌های نورانی به مرحله اجرا در آمد و شاهد مشارکت گسترده مردم در این پویش قرآنی هستیم.
مدیرکل هنرهای نمایشی تأکید کرد با فروکش کردن شرایط کرونایی، سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر قطعاً در سال‌جاری برگزار می‌شود.قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با مهر عنوان کرد: اراده جدی بر برگزاری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر داریم و قطعاً با فروکش کردن شرایط، این دوره از جشنواره را برگزار می‌کنیم. همچنین با متخصصان حوزه‌های مختلف تئاتر جلساتی را برگزار می‌کنیم تا نظرات آنها را درباره انتخاب دبیر این دوره از جشنواره داشته باشیم و تلاش می‌کنیم تا پایان اردیبهشت ماه برای انتخاب دبیر به جمع‌بندی برسیم و دبیر جشنواره سی و نهم تئاتر فجر را معرفی کنیم.
به‌گفته لادن حیدری معاون توسعه مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: «با اشاره به بخشنامه سازمان تأمین اجتماعی در ۲۶ اسفند ۹۸ و باتوجه به پیگیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حق بیمه اسفند، فروردین‌ و اردیبهشت‌ماه سهم کارفرما برای فعالیت‌ها و کارگاه‌های مشمول عناوین ده‌گانه امهال خواهد شد.» او افزود: براساس بخشنامه سازمان تأمین اجتماعی کتابفروشی‌ها، انتشاراتی‌ها، مراکز توزیع کتاب، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی از امهال پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای ماه‌های اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ برخوردار هستند.
استاد محمود فرشچیان نقاش و نگارگر ایرانی با ارسال پیامی تصویری به فرهنگستان هنر، از جامعه پزشکان و پرستاران کشور تقدیر کرد.
اکران تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا با عنوان «خروج» در «سینما ماشین» تا شب قدر دوشنبه ۲۲ اردیبهشت تمدید شد.
لیلی رشیدی در برنامه «روی موج کودک» برای کودکان قصه‌های «زی‌زی‌گولو» را تعریف می‌کند. «روی موج کودک» به‌عنوان تازه‌ترین فعالیت این گروه، ویژه رده سنی کودکان تهیه می‌شود و مبینا موسوی از نوجوانان نابینا آن را اجرا می‌کند. این برنامه جمعه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ از رادیو سوینا پخش می‌شود.
«تایکا وایتیتی» فیلمساز برنده اسکار به‌صورت رسمی به‌عنوان کارگردان و یکی از نویسندگان قسمت جدید از مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» معرفی شد.
سالن‌های سینما در هنگ‌کنگ پس از مدتی تعطیلی، مجوز فعالیت مجدد خود را از روز جمعه آینده دریافت کردند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7340/15/542498/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها