اخبــــــار




ظریف: برجام بخشی از قطعنامه ۲۲۳۱ است

وزیر امور خارجه در توئیتی تصریح کرد که برجام بخشی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و این مصوبه شورای امنیت بدون توافق هسته‌ای وجود نمی‌داشت. محمدجواد ظریف نوشت: «مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا تظاهر می‌کند که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل مستقل از برجام است. وی باید (قطعنامه) ۲۲۳۱ را مطالعه کند. برجام بخشی از ۲۲۳۱ است و به همین دلیل ۱۰۴ صفحه بوده و او مطالعه‌اش نکرده است. (قطعنامه) ۲۲۳۱ بدون برجام وجود نداشت. امریکا آن را نقض کرده و جلو پایبندی دیگران را گرفته است. امریکا هیچ صلاحیتی ندارد.» لغو تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل بخشی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که برای تأیید برجام صادر شد، انقضای این تحریم‌ها را در ۲۷ مهرماه سال‌جاری پیش‌بینی کرده است. با این حال امریکا به‌دنبال تمدید محدودیت‌های ایران است. تعدادی ازدیپلمات‌های اروپایی هم اعلام کردند که امریکا با خروج یک‌جانبه از برجام حق استفاده از مکانیسم ماشه علیه ایران را از دست داده است. به‌گزارش ایسنا، برخی دیپلمات‌های اروپایی به شرط فاش نشدن نامشان در پاسخ به ادعاهای مقامات امریکایی به بلومبرگ گفتند که ترامپ با تصمیم خود برای اتمام مشارکت امریکا در برنامه جامع اقدام مشترک این حق را از واشنگتن گرفته است. بلومبرگ در ادامه گزارش خود آورده است که مسکو مخالف تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران بوده و چین نیز به احتمال قوی با پیشنهاد امریکا برای تمدید تحریم‌ها موافقت نخواهد کرد.

دیدار شاعران با رهبر انقلاب امسال برگزار نمی‌شود

دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور برگزار نمی‌شود.
به‌گزارش ایرنا، عباس محمدی مدیرکل مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در خصوص دیدار شاعران با رهبر انقلاب گفت: امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و با توجه به دستورالعمل‌های کارگروه پیشگیری مبنی بر منع قانونی برای برگزاری تجمعات در کشور، دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب همانند سایر دیدارهای ایشان در ماه مبارک رمضان برگزار نخواهد شد. گفتنی است هرساله همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) در چهاردهم ماه مبارک رمضان تعدادی از شاعران به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌رفتند و در محضر ایشان به شعرخوانی می‌پرداختند.

‌نامه رئیس اداره مسلمانان قفقاز به ترامپ
برای لغو تحریم‌های ایران

 شیخ‌الاسلام «‌الله شکور پاشازاده» رئیس اداره مسلمانان قفقاز در نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا خواستار لغو تحریم‌های این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران شد. به‌گزارش ایرنا، پاشازاده در این نامه با اشاره به اینکه کتب ادیان الهی شامل تورات، انجیل و قرآن همه انسان‌ها را صرفنظر از اعتقاد دینی آنها به شفقت، رحمت و انسانیت دعوت می‌کند، افزود: در شرایط سختی که جامعه بشری برای مقابله با بلای کرونا تلاش می‌کند، همبستگی انسانی و آرمان‌های بشردوستانه بیش از هر زمان از اهمیت خاص برخوردار می‌باشد. وی ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهوری امریکا به مناسبت اعیاد پسح و پاک و نیز در ماه مبارک رمضان به این درخواست وی پاسخ مثبت داده و تحریم‌ها را لغو کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7340/2/542530/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها