دیگه چه خبر




5 ایرانی با اتهام‌های نظامی و دفاعی در خارج از کشور بازداشت هستند

 خبر اول اینکه، در نشست عصر دوشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع بازداشت سیروس عسگری، استاد دانشگاه شریف در امریکا و ابتلای وی به کرونا مورد بررسی قرار گرفت. سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون به نقل از نماینده وزارت امور خارجه در این نشست گفته است «افراد دیگری غیر از دکتر عسگری نیز در امریکا یا سایر کشورها به همین مشکلات گرفتار شدند».به گزارش تسنیم، معاون وزارت دفاع نیز ضمن ارائه گزارشی گفت که «متأسفانه تعدادی از اتباع ما در سایر کشورها گرفتار هستند. ما در حوزه دفاع بیش از 30 مورد داشتیم که به‌دلیل رفتار خصمانه امریکایی‌ها گرفتار شده بودند، البته با همکاری دستگاه‌های مربوطه جهت حل مشکل آنها تلاش‌های مؤثری صورت گرفت و وزارت امور خارجه در این زمینه نهایت تلاش و همکاری را دارد».به گفته معاون وزارت دفاع «در حال حاضر پنج نفر به اتهام فعالیت‌های نظامی و دفاعی و بهانه‌های بیهوده اسیر و بازداشت شدند.»

دوره احمدی‌نژاد تمام شده است

 خبر دیگر اینکه،  فریدون عباسی منتخب کازرون در مجلس یازدهم و رئیس سازمان انرژی اتمی دولت محمود احمدی‌نژاد همچنان اصرار دارد که به‌صورت مستقل نامزد ریاست مجلس شود.او در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تشکیل فراکسیون «احمدی‌نژادی‌ها» در مجلس یازدهم، با رد این مسأله، گفت: اصلاً چنین چیزی مطرح نیست، آقای احمدی‌نژاد یک ایدئولوژی یا سبک نیست. ایشان یک نفر بود که در یک دوره‌ای از شورای نگهبان برای حضور در انتخابات تأییدیه گرفت و دو دوره مردم به او رأی دادند و اکنون دوره‌اش تمام شده است.وی ادامه داد: وقتی شورای نگهبان دوباره نمی‌پذیرد که ایشان برای ریاست جمهوری بیاید یعنی ایشان خاتمه پیدا کرده است. در نتیجه اینکه دائم در خصوص جریانی به‌نام «احمدی‌نژادی‌ها» فضاسازی می‌کنند، یک جوسازی مطبوعاتی است.

صادرات کیت تشخیص کرونا از ایران به آلمان

 دست آخر اینکه،  یک خبرگزاری ترکیه‌ای خبر داده که یک محموله کیت تشخیص کرونا از ایران به آلمان صادر شد.به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، محموله کیت تشخیص ویروس کووید-۱۹ ساخت ایران دیروز از تهران به مقصد آلمان صادر شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7340/3/542533/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها