گزارش «ایران» از اقدامات سازمان‌های مردم‌نهاد با کمک های مؤمنانه

همدلی با محرومان در روز‌های کرونایی




مهسا قوی‌قلب
خبرنگار
در پی ‌شیوع بیماری کرونا در کشور، حوزه‌های متعددی در جهت یاری‌رسانی به اقشار آسیب دیده وارد عمل شدند. چندی پیش نیز، رهبر معظم انقلاب در خصوص پویش ملی کمک مؤمنانه توصیه‌هایی به مردم و مسئولان داشتند. ایشان در صحبت‌های خود بیان کرده بودند افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، بخصوص که در ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است قرار داریم و خوب است در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل گیرد. پس از فرمایشات مقام معظم رهبری، اقشار متعددی در حوزه همیاری و دستگیری از نیازمندان وارد صحنه شدند. از آنجایی که همیشه در تمامی بحران‌ها، علاوه بر اینکه دولت به فکر چاره‌جویی است، سازمان‌های مردم‌نهاد هم به طور خودجوش، از همان ابتدای هر ماجرایی برای امدادرسانی، پیشگام می‌شوند، در بحران کرونا ویروس هم از همان ابتدا حضور پررنگ ان‌جی‌او‌ها، هم در خصوص تأمین نیازها، در حوزه درمان و هم در بحث معیشت افراد نیازمند، دیده شد. در حال حاضر در موضوع کرونا ۴۸۵ تشکل مردم‌نهاد در سطح استانی و جوامع محلی در حال امداد‌رسانی به نیازمندان هستند. البته در این روزهای کرونایی، کمک‌های ان‌جی‌او‌ها در این بحران برای کاهش آلام مردم، بیشتر در حوزه درمان، معیشت و اطلاع رسانی‌ها در حوزه فرهنگی است.
 مدیرعامل یک مؤسسه خیریه، درباره امدادرسانی‌های این مؤسسه در حوزه کرونا با در نظر قرار دادن پویش ملی کمک‌های مؤمنانه و فرمایشات مقام معظم رهبری، به «ایران» می‌گوید: هفته‌های اول شیوع کرونا ویروس، تهیه تجهیزات بیمارستانی مورد نیاز را در رأس کار قرار دادیم. تجهیز بخش بستری شیمی درمانی واحد سرپایی بیمارستان شهدای تجریش، از جمله این کمک‌ها بود. تهیه دستورالعمل‌های مربوط به دوره کروناویروس و تهیه فیلم را هم در یک ماه و نیم گذشته در دستور کار خود قرار دادیم.
 مدیر عامل یک بنیاد خیریه هم در مورد خدمات‌رسانی این سازمان به «ایران» می‌گوید: تجهیز بیمارستان‌ها را در حوزه کرونا از ابتدا در رأس امور قرار دادیم. بیمارستان نورافشار تهران و بیمارستان‌های شهرستان‌های اهواز و شوشتر را مدنظر قرار دادیم و در خصوص بیمارانی که توان پرداخت هزینه داروهای خود را نداشتند، نیز داروهای مورد نیاز تهیه و در اختیار ایشان قرار داده شد. در زمینه کمک‌های معیشتی هم به چند هزار خانوار مددجویان تحت پوشش کالاهای موردنیاز ارسال شد. امید است با توجه به پویش کمک‌های مؤمنانه ما نیز بتوانیم از آلام نیازمندان بکاهیم.
مؤسسه خیریه دیگری که در شمال تهران فعال است نیز در خصوص ارائه خدمات‌رسانی در حوزه کروناویروس و بر اساس توجه به اهداف کمک مؤمنانه به «ایران» بیان می‌کند: در زمینه جمع‌آوری کمک‌های فعالان اقتصادی در زمان کرونا، کمپینی ایجاد کرده و اقدام به تهیه و خرید ۲۰ دستگاه ونتیلاتور کردیم.
از حضور فعال و گسترده  گروه‌های جهادی و بسیجیان که بگذریم، مشارکت تشکل‌های غیردولتی در کمک به محرومان و فقرا در رزمایش مؤمنانه جلوه دیگری از همدلی و همراهی مردم را به رخ کشید، آنجا که می‌توان گفت عرصه کمک های مؤمنانه و همدلی با  اقشار ضعیف جامعه حرف اول را می‌زند.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7343/5/542753/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها