کارت گرافیکی را با بهترین روش ممکن بخرید



میترا جلیلی- یکی از موضوع‌های حیاتی برای گیمرها، استفاده از کارت گرافیک‌های قوی در کامپیوترهاست تا بتوانند از بازی لذت بیشتری ببرند و در طول گیم با هیچ مشکلی مواجه نشوند. اگر شما هم از کسانی هستید که می‌خواهید کامپیوتر خود را عوض کنید یا تنهابه دنبال عوض کردن کارت گرافیکی خود هستید، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. در ابتدای امر باید بدانید که کدام برندها در این زمینه حرف نخست را می‌زنند. وقتی حرف از کارت گرافیک به میان می‌آید، دو کمپانی AMD و Nvidia یک سروگردن از بقیه بالاتر هستند هرچند گفته می‌شود در سال جاری برند اینتل نیز در حال پیوستن به جمع مدعیان تولید کارت‌های گرافیک باکیفیت بالا است. اما برای بسیاری این سؤال پیش می‌آید که از بین این دو کمپانی پرطرفدار کدام یک برتری دارند. پاسخ به موارد متعددی بستگی دارد چون شما هنگام خرید کارت گرافیک باید به موارد مختلف ازجمله قدرت سی پی یو، اندازه و مدل مانیتور و بسیاری موارد دیگر توجه کنید.
به‌عنوان مثال برخی مانیتورها می‌توانند از فناوری FreeSync پشتیبانی کنند. ازآنجا که این فناوری اکنون در انحصار کمپانی AMD قرار دارد بنابراین کاربرانی که چنین مانیتورهایی در اختیار دارند بی‌شک باید سراغ کارت گرافیکی بروند که توسط این کمپانی تولید شده است تا بتوانند درنهایت، بهترین نتیجه را ببینند.
کمپانی Nvidia هم قابلیت‌ها و تکنولوژی‌هایی منحصربفرد ارائه داده که کاربر باید به آنها توجه ویژه داشته باشد تا بتواند بهترین انتخاب را انجام دهد. یعنی اگر شما مانیتوری در اختیار دارید که از تکنولوژی G-Sync پشتیبانی می‌کند بنابراین بهتر است دور کارت‌های گرافیک تولید شده توسط AMD را خط بکشید و سراغ محصولات کمپانی Nvidia بروید تا شاهد بیشترین هماهنگی بین مانیتور و کارت گرافیک کامپیوترتان باشید و از بازی لذت ببرید.
ازسوی دیگر همان‌طور که کامپیوترها نیاز به سیستم حافظه دارند، کارت‌های گرافیک نیز باید سیستم حافظه خود با نام ویدئو رم(VRAM) را داشته باشند. هرچه این سیستم ظرفیت بیشتری داشته باشد، بهتر می‌تواند پردازش انجام دهد که این موضوع برای رزولوشن بازی اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه داشت. پس اندازه VRAM نباید کمتر از 4گیگابایت باشد. البته برخی گیمرها به فکر رزولوشن 4K هستند که این موضوع کار آنها را سخت‌تر می‌کند و قطعاً باید هزینه بیشتری برای کارت گرافیک دلخواه خود بپردازند چرا که برای پشتیبانی از چنین رزولوشنی، کارت گرافیک شما حداقل باید حافظه 8 گیگابایتی داشته باشد. این گیمرها یک موضوع دیگر را هم باید مد نظر داشته باشند چرا که مطمئناً در کنسول‌های آینده شاهد ظهور فناوری Ray-Ttracingخواهیم بود. این فناوری، گرافیک بازی‌ها را بسیار بالا می‌برد به گونه‌ای که بازی‌ها بسیار به واقعیت نزدیک می‌شوند. این گیمرها حتماً باید از کارت‌های گرافیک RTX محصول کمپانی Nvidia خریداری کنند تا درآینده‌ای نزدیک دوباره مجبور به تعویض کل سیستم یا کارت گرافیک خود نشوند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7343/13/542783/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها