ربیعی: مجلس جدید در مبارزه با فساد به دولت کمک کند




سخنگوی دولت با بیان اینکه مقابله سیاست‌زده و مبتنی بر افشاگری، مقابله بنیادی با فساد نیست، گفت: با فساد باید به‌طور ساختاری مقابله کنیم و مجلس یازدهم باید در فسادزدایی به دولت کمک کند. علی ربیعی در گفت‌و‌گو با ایرنا، با تأکید بر اینکه «رابطه بین دولت و مجلس باید به‌سمت حل‌وفصل مسائل مردم باشد» گفت: این رابطه باید براساس برنامه‌های بلندمدت و یک رابطه هم افزا پایه‌گذاری شود. ما نگاه نمی‌کنیم به اینکه از عمر این دولت یکسال و چندماه باقی مانده است، بلکه معتقدیم پایه‎گذاری‌های نهادینه برای مسائل مهم آینده کشور در همین عمر باقی مانده دولت هم با مجلس باید صورت بگیرد. ربیعی با بیان اینکه انتخاب رئیس، هیأت رئیسه و کمیسیون‌ها مسائلی است که باید براساس سازوکارهای مجلس صورت ‎گیرد گفت: دولت هیچ‌گونه دخالت، دیدگاه و نظری در سازوکارهای مجلس برای انتخاب ارکان آن ندارد. وی با تأکید بر لزوم رعایت اصل تفکیک قوا و عدم مداخله قوا در امور یکدیگر، گفت: روی مرزهای همپوشانی ایستادن و دخالت کردن آفتی است که با آن روبه‎رو هستیم، ولی ما به تفکیک و در کنار آن به هم‌افزایی قوا اعتقاد داریم.
سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت هر کمکی را که مجلس بخواهد، انجام می‌دهد، افزود : دولت آمادگی دارد که فهرستی از مهم‌ترین مسائل کشور چه مسائلی که در کوتاه مدت و چه مسائلی را که باید در میان مدت و درازمدت به آن پرداخته شود، تا به‌عنوان کار مشترک با مجلس تعریف شود، ارائه دهد. ربیعی با تأکید بر اینکه عقب راندن تحریم‌ها مسأله ای بسیار جدی است، گفت: تحریم از موضوعاتی است که مقابله با آن نیاز به اجماع، درک مشترک و همکاری بین دولت و مجلس دارد. وی با اشاره به آثار تحریم و شیوع کرونا گفت: جهش تولید و پیشی گرفتن تولید به‌طور قطع به شغل‌های جدید و بیشتر نیاز دارد زیرا بخشی از اشتغال‌های ما با توجه به این شرایط نابود شده است. بحث عدالت و فقرزدایی در قوانین و کار اجرایی و همچنین امنیت ملی، امنیت جامعه و امنیت روانی جامعه و بخصوص فسادزدایی از جمله مسائل دیگری است که مجلس یازدهم باید از نظر حقوقی به دولت کمک کند که دولت بتواند از نظر اجرایی آن را دنبال کند.
ربیعی با بیان اینکه با فساد باید به‌طور ساختاری مقابله کنیم افزود: مقابله سیاست‌زده و مبتنی بر افشاگری، مقابله بنیادی با فساد نیست. فساد دیرینه است و رفع آن نیازمند اصلاح ساختارها است که این هم به‌عنوان یکی از موضوعات اصلی می‎تواند به طور جدی کار مشترک بین دولت و مجلس آینده باشد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7343/3/542808/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها