دیگه چه خبر




اشکال در مدرک تحصیلی محدود به منتخب تفرش نیست

 خبر اول اینکه، پس‌ از اعلام نظر شورای نگهبان درباره بی‌اعتبار بودن مدرک تحصیلی منتخب تفرش در مجلس یازدهم، زمزمه‌هایی از اشکالات مدرک تحصیلی برخی منتخبان دیگر نیز به‌ گوش می‌رسد. خبرگزاری فارس گزارش داد که این مسأله در خصوص برخی منتخبان استان‌های گیلان و اصفهان نیز تکرار شده است.
بر اساس این گزارش، اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه مدرک تحصیلی تعدادی از منتخبین مجلس یازدهم از استان گیلان اشکالاتی دارد، اظهار داشت: باید شک و شبهه در مورد مدرک تحصیلی منتخبان مجلس یازدهم رفع شود؛ این در حالی است که مدرک تحصیلی منتخب تفرش توانست برای جمهوری اسلامی هزینه‌های زیادی داشته باشد. باید نهادها و دستگاه‌های مختلف ناظر بر انتخابات مدرک تحصیلی تعدادی از منتخبین گیلان را بررسی کرده و صحت و سقم آن روشن شود.
در همین حال خبرگزاری فارس در گزارش خود‌ آورده است: «شنیده می‌شود در یکی از این موارد یکی از منتخبان یاد شده در شهرستان‌های استان اصفهان در دریافت مدرک تحصیلی خود دچار مشکل شده و نتوانسته مدرک معتبر و مورد نیاز وزارت علوم را ارائه کند.» این خبرگزاری افزوده «احتمالاً این منتخب در معادل‌سازی مدرک تحصیلی خود دچار مشکل شده است که شورای نگهبان در حال حاضر در حال بررسی موضوع است.»

الیاس قالیباف و محمدعلی نجفی امروز در دادگاه

 خبر دیگر اینکه، دادگاه شکایت پسر قالیباف از محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران امروز برگزار می‌شود. به‌گزارش ایرنا، حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفته که جلسه رسیدگی به این شکایت در شعبه ۱۰۵۹ مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت برگزار می‌شود. به‌گفته او، الیاس قالیباف و شرکت شمس‌الشموس از شهردار وقت منطقه ۲، مدیر وقت حراست شهرداری منطقه ۲ و همچنین از نجفی به‌عنوان شهردار وقت تهران تحت عنوان نشر اکاذیب و گزارش خلاف واقع شکایت کرده‌اند.
ماجرا از این قرار است که حراست منطقه ۲ شهرداری تهران در ۱۷ بهمن سال ۹۶ گزارشی در مورد تخلفات مؤسسه نوآوران آموزشی شمس‌الشموس متعلق به الیاس قالیباف مبنی بر تخلفات و جرایم تهیه و آن را به شهردار وقت منطقه ۲ اعلام کرد و او هم گزارش حراست را به انضمام اسناد و مدارکی برای نجفی -شهردار وقت تهران- فرستاد.
نجفی نیز گزارش را در نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال کرد و نوشت: «به پیوست، گزارش شهردار منطقه ۲ در خصوص احتمال وقوع جرایم و تضییع حقوق شهرداری تهران در ارتباط با مؤسسه شمس‌الشموس تقدیم می‌شود و خواهشمند است به موضوع رسیدگی کرده و نتیجه را به شهرداری اعلام دارید.» پیگیری ای که حالا تحت عنوان نشر اکاذیب، افترا و انتشار مطالب خلاف واقع از سوی الیاس قالیباف نسبت به آن طرح شکایت شده است.

درخواست سخنگوی وزارت خارجه امریکا برای تحریم «ماهان»

 دست آخر اینکه،   سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا با طرح ادعاهایی علیه شرکت هواپیمایی ماهان، خواهان تحریم این شرکت از سوی کشورهای جهان شد. به گزارش ایلنا، «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه امریکا در توئیتر خود در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: ماهان ایر حمل‌کننده سلاح‌های مخرب کشتارجمعی است و از تروریسم و حکومت مادورو حمایت می‌کند، همچنین این شرکت هواپیمایی ویروس کرونا را منتشر می‌کند. او برای ترغیب کشورها به این تحریم در ادامه افزود: با دور نگه داشتن ماهان ایر از کشور خود از ویروس کرونا و خطر تحریم‌ها خود را دور کنید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7343/3/542809/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها