خط خبر




وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مهلت ثبت اطلاعات کسب و کارهای آسیب‌دیده در بحران کرونا تمدید شد. براساس این اطلاعیه فرصت ثبت و ویرایش اطلاعات متقاضیان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت) برای هر سه رسته تمدید شده است.
کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران در پی اتفاقات صنفی و درون‌خانواده‌‌ای سینما پس از وقوع کرونا، با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به آنچه تلاش‌های ساختارشکنانه برای تضعیف اجماع صنفی در خانه سینما می‌داند هشدار داد و خواستار ایجاد ساز و کار حمایتی فراتر از ظرفیت‌های موجود از سوی نهادهای مسئول برای اعضای خانواده سینما شد.
سری جدید مجموعه حدیث سرو در 15 قسمت 30 دقیقه‌ای با نگاهی به زندگی و احوال مرحوم آیت‌الله العظمی سید محمد هادی میلانی آماده پخش شد. این مجموعه که پخش آن از شامگاه شنبه 20 اردیبهشت ماه آغاز شده به مدت 15 شب ساعت 17 روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.
نمایش «پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد» به کارگردانی اشکان خیل‌نژاد و بازی نوید محمدزاده در قالب فیلم ـ تئاتر منتشر شد. این نمایش به نویسندگی علیرضا نادری هم‌اکنون از سوی سایت تیوال با بهای ۱۰ هزار تومان به صورت  آنلاین به مردم علاقه‌مند عرضه شده  است.
بیست‌ویکمین مسابقه بین‌المللی نقاشی نوازاگورا کشور بلغارستان در سال ۲۰۱۹ که با موضوع «آزاد» برگزار شد، از بین ۳۲۱۸ اثر از ۳۹ کشور جهان ۱۵ کودک و نوجوان ایرانی دیپلم افتخار این دوره از مسابقه را کسب کردند که در بین آنها نام هشت عضو مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به‌چشم می‌خورد.
حسام‌الدین سراج با انتشار اذان (با صدای خودش)در اینستاگرام، گفته صدا و سیما اجازه پخش این اثر را نداده است. حسام‌الدین سراج پیش از این در ارتباط با این اثر نیز چنین توضیح داده بود: این اذان با درآمدی در گوشه‌ بوسلیک آغاز می‌شود و سپس در اوج و یکی دو پرده پایین در حجاز ادامه می‌یابد و نهایتاً در فرود با بوسلیک به پایان می‌رسد.
جوایز «دیوید دی دوناتلو» ایتالیا که معادل اسکار خوانده می‌شود، شامگاه جمعه به‌صورت مجازی برگزار شد. در مراسم امسال که شصت‌وپنجمین سالگرد اهدای این جوایز بود، فیلم درام جنایی «خائن» ساخته مارکو بلوچیو برنده بزرگ بود. این فیلم برنده شش جایزه از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و همچنین چند جایزه برای بازیگران شد. این فیلم جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را نیز برای بلوچیو٬ لودوویکا رامپولدی و وایلا سانتلا برد و به‌عنوان برنده جایزه بهترین تدوین هم معرفی شد.
انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که برگزارکننده جوایز سینمایی گلدن گلوب است اعلام کرد امسال و به‌دلیل بحران شیوع ویروس کرونا در اغلب کشورهای جهان، امتیازهایی را به‌صورت موقت برای شرکت‌کنندگان در شاخه بهترین فیلم خارجی این جوایز در نظر گرفته که براساس آن فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان دیگر نیاز نیست در فاصله زمانی ۱۵ ماهه از اول اکتبر تا ۳۱ دسامبر پیش از برگزاری مراسم اعطای جوایز، در کشور مبدأ اکران سینمایی داشته باشند و اکران در هر کشوری و در هر شکلی شامل سینما، سرویس‌های آنلاین ویدئو درخواستی (VOD)، شبکه‌های کابلی، تلویزیون و... نیز واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب خواهد بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7343/15/542825/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها