رؤسای قوای سه‌گانه در مواضعی جداگانه تأکید کردند

«قدس پایتخت فلسطین» اصل تغییرناپذیر



رؤسای قوای سه گانه در مواضع جداگانه بر حمایت از آرمان فلسطین تأکید کردند. به گزارش ایرنا، در بخشی از پیام رئیس جمهوری به مناسبت روز قدس آمده است: برگزاری مراسم حمایت از ملت مظلوم فلسطین، در آخرین جمعه هر ماه رمضان، سنتی طیبه به نام مبارک روز قدس است و نمادی از استقامت، وحدت و همدلی مسلمانان در دفاع از آرمان‌های اسلامی است.  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود: در روز جهانی قدس امسال گرچه با توجه به شرایط فعلی و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم، امکان برگزاری حضوری این مراسم در دفاع از حقوق مردم فلسطین مهیا نیست، اما آنچه اهمیت دارد و به آرمان فلسطین و آزادی قدس عمق و معنا می‌بخشد و رعب و وحشت در دل غاصبان قبله اول مسلمانان می‌اندازد، حضور معنوی و صلابت اراده‌هایی است که دل در گرو آزادی قدس شریف داشته و هیچ تردیدی بر نصرت الهی در آزادی سرزمین‌های اشغالی ندارند. اینجانب با گرامیداشت این روز بزرگ و سرنوشت‌ساز، به این همگامی همدلانه درود می‌فرستم و وحدت و یکدلی آحاد مردم را در این روز مهم بویژه در دوران حساس کنونی که استکبار جهانی با زنجیره‌ای از تحریم‌ها و تهدیدات غیرانسانی خود و به راه انداختن جنگ اقتصادی، قصد دلسرد کردن ملت و ایجاد مانع در راه تحقق آرمان‌های ملی و اسلامی ما را دارند، مسألت دارم و بار دیگر تأکید بر اصل تغییرناپذیر «قدس پایتخت فلسطین» می‌نمایم. بی تردید پیروزی نهایی از آن مجاهدان و صابران است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه هم در پیامی به وزرای دادگستری کشورهای اسلامی به مناسبت روز قدس تأکید کرد که استیفای کامل حقوق ملت فلسطین و برقراری عدالت، شرط اصلی استقرار صلح و آرامش پایدار است. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیسی در بخشی از این پیام با اشاره به ۷ دهه تلاش امریکا و برخی دولت‌های اروپایی برای استمرار اشغالگری رژیم صهیونیستی با پول و زور و فریب، «حق تعیین سرنوشت» را به عنوان حق انکارناپذیر هر ملت مورد تأکید قرار داده و روز قدس را روز تثبیت بیت‌المقدس به عنوان پایتخت همیشگی کشور فلسطین از بحر تا نهر دانسته است. رئیس قوه قضائیه بر ضرورت به‌کارگیری همه ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی دستگاه قضایی کشورهای اسلامی در حمایت از مظلوم و مقابله با ظلم تأکید کرد.
علی لاریجانی، رئیس مجلس هم در جلسه شورای اداری قم گفت: صهیونیست‌ها بیش از پیش حرکت پیش رونده‌ای دارند که باید مانع آنها شد. پوشش کار آنها نیز متفاوت است زمانی دو موجود شیطانی توافق می‌کنند کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی پیوند دهند که ادامه همان طرح مفتضح قرن است و زمانی نیز در قالب شرکت‌های فناورانه و صنعتی و بخش اقتصادی ورود می کنند که این طرح تأکید بر ممانعت از حرکت آنها دارد و با متخلفان نیز برخورد خواهد کرد. رئیس مجلس  اظهار داشت: صهیونیست‌ها به دنبال از بین بردن حقوق فلسطینیان هستند و تنها ایران در دنیای امروز صادقانه و روشن حرف می‌زند که طرح مجلس نیز در ابراز نظر ما بسیار مهم است چرا که یک مشت کشور مرتجع در منطقه به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و تنها جمهوری اسلامی است که باید مانع این عادی‌سازی شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7354/2/543905/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها