ظریف: رژیم صهیونیستی مشکل محلی یا عربی نیست




وزیر امور خارجه کشورمان گفت: این تصور که مشکل رژیم صهیونیستی مشکل محلی یا عربی است تصور درستی نیست. محمد جواد ظریف به مناسبت روز جهانی قدس در گفت‌و‌گو با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در پاسخ به این سؤال که برخی براین باورند که موضوع فلسطین کاملاً یک موضوع محلی و یک موضوع منطقه‌ای است، گفت: سیاست‌های رژیم صهیونیستی سیاست‌هایی نیست که در واقع منحصر به یک منطقه کوچک باشد. شما امروز می‌بینید که حتی در ایالات متحده، منافع رژیم صهیونیستی بر منافع خود امریکا در بسیاری مواقع غلبه می‌کند. این منافع اسرائیلی‌هاست که دارد سیاست امریکا را می‌چرخاند. در اروپا هم همین‌طور؛ لذا این یک معضل جهانی است.
به‌گزارش ایرنا، ظریف افزود:  بزرگ‌ترین تهدید درمنطقه ما از سلاح‌های رژیم صهیونیستی و از سیاست اشغالگری رژیم صهیونیستی ناشی می‌شود. در واقع تعداد زیادی از کشورهای غربی امروز گروگان رژیم صهیونیستی هستند و به این دلیل می‌بینید که نمی‌توانند حتی سیاست‌هایی را که درجهت منافع ملی مردم خودشان هست دنبال کنند.ظریف درباره این جمله رهبر معظم انقلاب که چند سال پیش فرمودند اسرائیل۲۵سال آینده را نخواهد دید، گفت: آنچه که حضرت آقا- از دیدگاه بنده - فرمودند یک پیش‌بینی است نه یک اقدام. واقعیات منطقه ما حتی واقعیات درونی اسرائیل نشان دهنده این است. این را خیلی‌های دیگر هم گفتند، حتی واقعیت‌های جمعیتی به سمتی می‌رود که این پیش‌بینی محقق می‌شود، علت آن هم این است که تضاد‌های درونی رژیم صهیونیستی، وضعیت خروج بسیاری از یهودیان ازمنطقه و بازگشت‌شان به برخی کشورهایی که از آن آمده‌اند و همین‌طور وضعیت افزایش جمعیت در بین سایر گروه‌ها، رژیم صهیونیستی را به این نگرانی رسانده که ممکن است این واقعیت و پیش‌بینی به وقوع بپیوندد و برای همین است که در چندسال گذشته قانونی را تصویب کردند مبنی بر ماهیت یهودی رژیم صهیونیستی، به خاطر همین نگرانی که دارند از اینکه این واقعیت‌ها ممکن است یک پایانی باشد از نظر تحولات معمولی، تحولات داخلی به پایان رژیم صهیونیستی.
واعظی: روز قدس، روز دفاع از حق و شرافت انسانی است
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری هم دیروز در اینستاگرام نوشت: روز قدس نه فقط روز اعلام همبستگی با مردم فلسطین که روز دفاع از حق و شرافت و انسانیت است و روز اعلام انزجار از ظلم و اشغالگری است. روز اعلام برائت از نقض سیستماتیک حقوق بشر و تروریسم دولتی است، این روز را گرامی می‌داریم و به مردم مظلوم و رنج‌کشیده فلسطین اشغالی درود می‌فرستیم. دفاع از مظلوم و ایستادگی برابر ظلم، جوهره اندیشه و هویت اسلامی و از مبانی تغییرناپذیر انقلاب است؛ از این راهبرد به تأسی از معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب دست نخواهیم کشید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7354/3/543970/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها