اخبــــار




با حضور رئیس جمهوری
پروژه های پیشران اقتصاد دیجیتال افتتاح می شود

پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال امروز پنجشنبه با حضور رئیس جمهوری در وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات افتتاح می‌شود.
‏به‌گزارش ایران جمال هادیان مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات در توئیتر با اعلام این خبر نوشت: فرمان پنج‌ماده‌ای رهبری در دی‌ماه ۹۸ درباره شبکه‌ ملی اطلاعات در حال پیگیری دائم است.وی با درج هشتگ ایران هوشمند گفت: پنجشنبه با حضور رئیس جمهوری و هزاران نفر از فعالان صنف فاوا از سراسر کشور در جلسه ویدئو کنفرانس پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال افتتاح می‌شود.گفتنی است پروژه‌هایی که امروز افتتاح خواهند شد شامل ۱- رونمایی از خدمات ابری آسیاتک ۲- افتتاح مرکز داده ۴۰۰ رکی ایرانسل ۳- رونمایی از طرح حمایتی استارتاپ‌های آسیب دیده از کرونا ۴- رونمایی از طرح انتخاب هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی می باشند .

کرونا دوباره کارخانه نوکیا را در هند تعطیل کرد

شرکت نوکیا فعالیت کارخانه خود در جنوب هند را پس از مثبت شدن جواب آزمایش کرونای کارگرانش متوقف کرد.
به‌گزارش ایسنا، نوکیا، چندی پیش از توقف و تعطیلی دوباره فعالیت و خطوط تولید کارخانه خود در جنوب هند خبر داد.کارخانه نوکیا همچون بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ پس‌از حدود دو ماه قرنطینه سراسری در هند با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی آغاز به‌کار کرده بود و حالا به‌گفته منابع آگاه، به‌نظر می‌رسد که حداقل ۴۲ نفر از کارکنان و پرسنل فعال در این کارخانه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.البته این در حالی است که نوکیا هنوز به‌صورت رسمی در خصوص تعداد کارگران مبتلا به کرونا در کارخانه این شرکت در جنوب هند اظهار نظر نکرده است.

روبات قهوه چی برای مبارزه با کرونا وارد کافه‌ها می‌شود

کافه‌های کره‌‌جنوبی برای کمک به رعایت فاصله اجتماعی، روبات باریستا یا به‌عبارتی روبات قهوه چی استخدام می‌کنند. یکی از نخستین کافه‌هایی که این اقدام را انجام داده است، کافه‌ای در شهر دایی جئون است.
به‌گزارش انتخاب، روبات قهوه چی می‌تواند برای مهار کرونا بسیار مفید باشد. کره‌جنوبی پس از مدیریت مهار شیوع ویروس جدید که بیش از ۱۱ هزار نفر را آلوده کرده و ۲۶۷ نفر را به کام مرگ کشانده است، به آرامی به‌ سمت مدیریت بیماری پیش می‌رود و سعی دارد ضمن کاهش محدودیت‌ها، شرایط را برای بازگشت افراد به محل کارشان فراهم کند.
لی دونگ باه، مدیر تحقیقاتی مؤسسه‌ای که وظیفه توسعه روبات قهوه چی را به‌عنوان روش کنترل کرونا بر عهده دارد، می‌گوید: «روبات‌ها می‌توانند به مردم کمک کنند که فاصله اجتماعی را بهتر رعایت کنند. در سیستم روباتیک نیازی به نزدیکی روبات‌ها و افراد وجود ندارد و جریان ارتباط بین افراد با حداکثر فاصله ممکن رخ می‌دهد.»این سیستم که از یک بازوی روباتیک قهوه ساز و یک روبات در خدمت کاربران استفاده می‌کند، می‌تواند ۶۰ نوع قهوه مختلف را تهیه کرده و نوشیدنی‌ها را به میز‌ها به مشتریان ارائه دهد. این روبات‌ها می‌توانند تا سفارش شش نوشیدنی را همزمان پردازش کرده و تحویل دهند. تحویل سفارشات فقط هفت دقیقه طول می‌کشد. مؤسسه‌ای که وظیفه توسعه این روبات‌ها را بر عهده دارد، قصد دارد امسال حداقل ۳۰ کافی نت را به‌ روبات‌های جدید مجهز کند. این روبات‌ها همزمان سرگرم‌کننده و جذاب هستند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7357/13/544192/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها