مجلس یازدهم کمک یار دولت


احمدرضا دنیامالی
نماینده مجلس یازدهم
تعامل مجلس با دولت هیچ‌گاه اختیاری نیست. منتخبان ملت در هر زمانی که با مسائل و موضوعات ملی روبه‌رو باشند، خوب می‌دانند که اول از همه باید تعامل لازم با دولت را برای حل مشکلات به‌وجود آورند. البته این تعامل الزاماً به این معنا نیست که مجلس آنچه را که طبق قانون برعهده دارد مانند بحث نظارت، پیگیری نکرده و به بهانه همکاری برای حل مشکل از وظایف خود شانه خالی کند. از اظهارات عموم نمایندگان مجلس یازدهم این‌گونه دریافت کرده‌ام که آنان در کمک به دولت اتفاق نظر داشته و تردیدی در خود راه نمی‌دهند؛ همانا که نگاه رهبری معظم انقلاب هم به مجلس جدید این‌گونه است و سخنان رئیس جمهوری در مراسم افتتاحیه دوره یازدهم مجلس مبنی بر آغاز دوران پیوند و پیروزی نیز از همین مجراست.
آنچه که برای دستیابی به این هدف دارای اهمیت است و باید در موضوع تعامل با دولت مورد توجه قرار گیرد این است که وضعیت خزانه اصلاً قابل قبول نیست و آسیب‌هایی که در حوزه اقتصاد در مواجهه با کرونا به وجود آمده نیز بر مشکلات افزوده است.
لذا ترجیح و تلاش ما نمایندگان این است که از ظرفیت بالقوه کشور استفاده کنیم و بحث مدیریت منابع را جدی بگیریم تا با کسری عمده‌ای مواجه نشویم. بودجه سال 99 به تصویب رسیده و نظام برنامه‌ریزی آن مشخص شده است. اما از ایجاد هر امکاناتی که بتوانیم برای دولت به وجود آوریم که تورم را کنترل و نقدینگی را مدیریت کرده و فکری به حال حفظ ارزش پول ملی کند، دریغ نخواهیم کرد. در این مسیر حتی اگر دولت هم به‌ صورت موردی درخواستی برای تصویب مصوبه‌ای از مجلس داشته باشد که در جهت ارتقای کمی و کیفی معیشت مردم باشد، ما کمک یار دولت خواهیم بود.
فکر نکنم که در شرایط فعلی کشور بحث این باشد که مجلس اکثریت اصولگرا را دارد و همین جمع بخواهند به جای اینکه موانعی را بردارند، سدی در مسیر دولت ایجاد کنند. با شناختی که از خیلی از این نمایندگان دارم می‌دانم که مصالح ملی را مهمتر از هر چیزی می‌دانند. پس با این طرز تفکر نباید جای نگرانی وجود داشته باشد. در سال 99 تمام تلاش ما در حوزه اقتصاد است و رسیدن به این هدف می‌طلبد که کمترین تنش را با دولت داشته و با اقدامات حمایتی کاری کنیم که دولت شرایط معیشتی مردم را بهبود ببخشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7357/2/544240/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها