اخبــــار




رشد شرکت‌های دانش بنیان تا ۱۴۰۰

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی از رشد دوبرابری شرکت‌های دانش‌بنیان تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در همه حوزه‌های تحریمی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان سعی در توسعه کسب و کار داریم.به‌گزارش مهر، اسماعیل قادری فر گفت: پیش‌بینی می‌کنیم اگر روند رشد و شتاب توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تداوم حمایت‌های معاونت‌های علمی و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی به‌همین شکل وجود داشته باشد، تا پایان دوره دولت تعداد شرکت‌های دانش بنیان به دوبرابر افزایش پیدا کند.به‌گفته وی، به‌همین میزان تعداد نیروی انسانی شاغل در شرکت‌های دانش بنیان و میزان فروش آنها نیز تا دوسال دیگر دوبرابر خواهد شد.
رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی تأکید کرد: کم کم به این مرحله می‌رسیم که اتکا به توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان در وضعیت اقتصاد نفتی مهم است و به این موضوع می‌رسیم که اقتصاد، نوآوری، فناوری و علم یک گام جدی در تأثیرگذاری اقتصاد دانش بنیان است.
وی بیان کرد: این شواهد فقط نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران با رویکردی که در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در پیش گرفته خوشبختانه در کشورهای منطقه، آسیای جنوب غربی و خاورمیانه جایگاه خوبی دارد.
قادری فر تأکید کرد: ما باید عزم‌مان را جزم کنیم با منطق نوآوری باز، این جریان را به جریان پیش رونده و متعالی در کشور تبدیل کنیم و شاهد بلوغ و شتاب بیشتری در شرکت‌های دانش بنیان و در طرف مقابل، بنگاه‌های عظیم اقتصادی باشیم که مصرف‌کننده فناوری‌ها و نوآوری هستند. این تلاش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.قادری فر گفت: تحریم‌های ظالمانه اگرچه ناجوانمردانه از سوی استکبار جهانی اعمال شده است اما تلاش ما در معاونت علمی این بوده که تحریم‌ها نتواند خدشه‌ای به عزت ملی از یک طرف و از طرف دیگر به اقتصاد کشور وارد کند. به‌همین دلیل برنامه‌های ویژه‌ای برای تحریم و تولید اقلام تحریمی مورد نیاز در معاونت علمی و فناوری اجرایی می‌شود.
 وی تأکید کرد: در همه حوزه‌های تحریمی با کمک شرکت‌های دانش بنیان سعی در توسعه کسب و کار داریم تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند پاسخگوی نیاز ما باشند.

خرید  اینترنتی با فــرمان صوتی

شرکت گوگل به‌عنوان توسعه دهنده دستیار صوتی گوگل اسیستنت به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد قابلیت جدیدی را به آن اضافه کند تا کاربران بتوانند از طریق ارسال فرمان صوتی خرید اینترنتی کنند.
به‌گزارش ایسنا، البته این قابلیت به‌صورت محدود و آزمایشی اجرا شده و در صورتی که با موفقیت روبه‌رو شود، در آینده‌ای نزدیک در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت.
در واقع گوگل سعی دارد از طریق مطابقت صوتی یا Voice match امنیتی خریدهای اینترنتی را برای کاربران افزایش دهد.
قابلیت مطابقت صوتی یا Voice Match در گوگل اسیستنت به این دستیار صوتی هوشمند این امکان را می‌دهد تا صدای افراد و کاربران را از یکدیگر تشخیص دهد که به عقیده بسیاری از کارشناسان و محققان فعال در حوزه امنیت سایبری این قابلیت می‌تواند بسیاری از مشکلات امنیتی در خریدهای اینترنتی را برطرف کرده یا به حداقل برساند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7358/13/544297/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها