اخبـــــار




نظارت پلیس بر زندانیان آزاد شده

گروه حوادث/ رئیس پلیس آگاهی پایتخت از کنترل و نظارت مداوم بر زندانیانی خبر داد که در ایام کرونا آزاد شده‌اند.
سردار علیرضا لطفی با اشاره به اقدامات پلیس آگاهی در دوران کرونایی به مهر گفت: در ارتباط با بحث کرونا پلیس همانند سایر بخش‌ها درگیر این موضوع است. بهداری پلیس و بخش‌های مرتبط اقدام‌های خوبی در این باره انجام دادند. پلیس با تمام توان در بخش‌های مختلف کار را در دستگیری متهمین، بازداشتگاه‌ها، همکاری با دادسراها، گشت‌زنی‌ها ادامه داد و کار ما تعطیل نشد. شعار ما این است که با این ویروس منحوس کرونا باید با رعایت پروتکل‌ها و چارچوب‌های بهداشتی زندگی کرد.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: بخشی از زندانیان مشمول بخشودگی شدند. همکاری ما با دستگاه قضایی در کنترل مجرمین همکاری خوبی است و لیست‌ها را در اختیار ما قرار دادند و شروع به کنترل این افراد کردیم و هنوز هم کار را دنبال می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اینکه آزادی اینها زحمتی برای پلیس داشته باشد یا خیر، پلیس وظیفه خود را انجام می‌دهد. دستگاه قضایی متناسب با سیاستگذاری کلان کار خود را انجام می‌دهد ولی قطعاً اموری که مرتبط با پلیس است همراه و هماهنگ است بنابراین مشکلی در این حوزه نداریم. سردار لطفی گفت: اینها را به جد کنترل می‌کنیم و خوشبختانه دستگاه قضایی نیز اطلاع‌رسانی‌های لازم در راستای کنترل زندانیانی که آزاد شدند را داشته است. افرادی که رها شدند و از این عطوفت اسلامی استفاده کردند و بیرون آمدند تا در کنار خانواده‌ها باشند و دچار بیماری نشوند باید بدانند در صورت ارتکاب جرم، توسط پلیس دستگیر می‌شوند و قطعاً به شدیدترین وجه با آنها برخورد قانونی خواهد شد. رئیس پلیس آگاهی تهران در پایان گفت:   اگر این افراد دنبال جرم بروند در چرخه دستگیری پلیس قرار می‌گیرند و پلیس با هماهنگی مقامات قضایی آنها را دستگیر می‌کند و برخوردهای لازم را انجام خواهد داد.

سرپرست پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی:
ردیابی اطلاعات از طریق گذرنامه کذب است

گروه حوادث / چندی قبل خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه کار گذاشتن تراشه یا چیپ در گذرنامه‌ها برای ردیابی افراد است و پلیس از این راه برای شناسایی اتباع ایرانی در سفرها و حتی شنود اطلاعات موبایل‌ها استفاده می‌کند. در همین رابطه سرهنگ صادق رضا دوست، سرپرست پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی ضمن رد این ادعا به سایت پلیس گفت: این موضوع از حدود دو سال پیش هم مطرح بود. ایران همانند ۹۰ درصد از کشورهای دنیا گذرنامه‌ الکترونیکی دارد و براین اساس تراشه‌ای الکترونیکی در آن نصب شده که در روی جلد گذرنامه نیز علامتی شبیه دوربین حک شده که قابل رؤیت و در واقع بیانگر نوع گذرنامه و الکترونیکی بودن آن است.
سرپرست پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با اعلام عضویت جمهوری اسلامی ایران در PKD که مرکز آن در کانادا است، خاطرنشان کرد: بر این اساس گذرنامه‌های صادره در جمهوری اسلامی ایران، از نوع و نسل گذرنامه الکترونیکی بوده که در واقع نشانه‌ای از استاندارد بودن این نوع از گذرنامه‌ها در مجامع بین‌المللی است. این تراشه در واقع به‌منظور افزایش ضریب ایمنی گذرنامه‌ها و جلوگیری از جعل آنها است. وی افزود: انتشار مطالبی از این دست در فضای مجازی از سوی افراد غیر متخصص و ناآگاه صورت می‌گیرد و در واقع می‌توان گفت که یک شیطنت در فضای مجازی است.

مرد همسرکش به مرگ نزدیک شد

گروه حوادث/ مرد جوان که به بهانه ارتباط با اجنه همسرش را به قتل رسانده بود با درخواست قصاص از سوی خانواده مقتول بزودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهد شد.
به‌گزارش خبرنگار «ایران»، رسیدگی به این پرونده از 25 آذر سال گذشته و با گزارش قتل زن جوانی در خانه‌اش واقع در شمال تهران آغاز شد. با اعلام قتل زن 36 ساله بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم بلافاصله راهی محل حادثه شدند. پدر شوهر مقتول که موضوع را به پلیس خبر داده بود، گفت: پسر و عروسم با دو فرزندشان در طبقه بالای خانه ما زندگی می‌کنند. چند لحظه قبل پسرم، بچه‌هایش را به خانه ما آورد و مدعی شد که همسرش را به قتل رسانده است. بعد هم برای خرید سیگار خانه را ترک کرد. بلافاصله خودم را به طبقه بالا رساندم و با جسد عروسم رو‌به‌رو شدم.
متهم 41 ساله پس از جنایت متواری شده بود و به دستور بازپرس جنایی تحقیقات برای یافتن قاتل فراری آغاز شد. از آنجایی که احتمال می‌رفت عامل جنایت به خانه برگردد، محل زیر نظر گرفته شد و ساعاتی بعد متهم در نزدیکی خانه‌اش دستگیر شد.
مرد جوان در تحقیقات به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: من با اجنه در ارتباطم آنها به من گفته بودند همسرم داخل غذایم قرص ریخته   تا مرا بکشد. من قبل از این ماجرا به ثریا گفته بودم که اجنه‌ مرا تسخیر کرده‌اند اما او می‌گفت تو جنون‌داری و دروغ می‌گویی. صبح روز حادثه هم به دستور اجنه‌ها همسرم را به قتل رساندم. 12 سال است که با ثریا زندگی می‌کنم و از او صاحب دو فرزند شده‌ام.
اما وی در ادامه بازجویی‌ها مدعی شد به خاطر اعتیاد شدید که داشته دست به جنایت زده است و گفت: مدتی بود که با همسرم اختلاف داشتم. شب حادثه ثریا درخواست طلاق کرد. درگیری ما تا صبح طول کشید و هر چه اصرار کردم تا ثریا از تصمیمی که گرفته صرف نظر کند فایده‌ای نداشت. بچه‌ها در اتاق خودشان خوابیده بودند و من که خیلی عصبانی و کلافه بودم با پیراهن همسرم او را خفه کردم. البته اعتیادم نیز باعث شده بود تا دچار توهم بشوم. وگرنه همسرم هیچ مشکلی نداشت و زن خیلی خوبی بود. در ادامه تحقیقات مرد جوان در مقابل بازپرس ساسان غلامی و تیم بررسی صحنه جرم به بازسازی صحنه جنایت پرداخت. وی در آخرین دفاعیات خودش نیز گفت: در تمام مدتی که در زندان بودم نتوانستم صحنه جنایت را فراموش کنم. مدام خواب همسرم را می‌بینم و عذاب وجدان دارم. پشیمانم و دلم برای بچه‌هایم تنگ شده است. من پشیمانم و از خانواده همسرم می‌خواهم به‌خاطر بچه‌هایم مرا ببخشند. کیفرخواست این جنایت به درخواست اولیای دم برای قصاص دامادشان، به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران بزودی صادر خواهد شد تا مرد جوان در دادگاه کیفری محاکمه شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7358/12/544331/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها