دیگه چه خبر



محموله 500 هزار دلاری کره جنوبی در راه ایران

 خبر اول اینکه، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرده که این کشور یک محموله دارویی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار به ایران ارسال خواهد کرد.  به گزارش ایسنا به نقل از شبکه رادیویی کی.بی.اس کره جنوبی، این کشور روز جمعه اولین صادرات کمک‌های بشردوستانه‌اش به ایران را انجام داد. انتظار می‌رود که وزارت امور خارجه کره جنوبی محموله دیگری از تجهیزات پزشکی و دارو به ارزش دو میلیون دلار را ماه دیگر به ایران بفرستد. تبادلات تجاری کره جنوبی و ایران از زمان سخت‌تر شدن تحریم‌های امریکا علیه ایران، متوقف شده بود.دولت سئول از آن موقع به رایزنی با واشنگتن پرداخته است تا بتواند تجارت با ایران را از سر بگیرد. امریکا در نهایت صادرات بشردوستانه به ایران را در تاریخ
۶ آوریل سال جاری تحت یک مجوز کلی مجاز اعلام کرد.

تصمیمی برای بازگشایی ضریح حرم مطهر رضوی اتخاد نشده است

 خبر دیگر اینکه، مدیر روابط عمومی آستان قدس رضوی در خصوص آخرین تصمیمات برای بازگشایی فضاهای سرپوشیده و ضریح در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: تاکنون هیچ تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده و در حقیقت در این مورد منتظر تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم. به گزارش تابناک، مهدی رضوی‌کیا افزود: این مورد باید از مجموعه استانداری یا دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شود؛ چراکه تا به‌ حال موردی در این خصوص به ما ابلاغ نشده است. حدس ما همواره این است زمانی که پروتکل‌ها رعایت شود، پیشرفت‌هایی صورت می‌گیرد؛ اما اینکه ابلاغیه‌ای کتبی برای بازگشایی در زمان مشخصی به ما صورت گرفته باشد، وجود ندارد. رضوی‌کیا تصریح کرد: با وجود این پیش‌بینی‌ها چنین است و مسئولان نیز بارها اعلام کرده‌اند که نه فقط در حوزه حرم مطهر رضوی، که در همه حوزه‌ها اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، شاهد بازگشایی‌های بیشتری خواهیم بود.

تکذیب استعفای آملی لاریجانی

 شنیدیم که، ارسال نامه آیت‌الله آملی لاریجانی به رهبر معظم انقلاب مبنی بر درخواست استعفای خود از سمت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام تکذیب شد. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با تکذیب این شایعه گفت: در روز افتتاحیه مجلس یازدهم وی در جلسه دیگری حضور داشته و امکان حضور در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم را نداشته است. در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها شایعه‌ای منتشر شده بود مبنی بر اینکه آیت‌الله آملی لاریجانی با ارسال نامه‌ای به رهبر انقلاب، از سمت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام استعفا کرده است و به این بهانه در افتتاحیه مجلس یازدهم حضور نداشت.

توئیتر، صفحه مشاور روحانی را تعلیق کرد

 با خبر شدیم که، شبکه اجتماعی توئیتر صفحه حسام‌الدین آشنا، مشاور ریاست‌جمهوری کشورمان را در این شبکه به حالت تعلیق در آورد. به‌گزارش ایسنا، اقدام این شبکه اجتماعی امریکایی به بستن صفحه آشنا پس از آن صورت گرفت که مشاور روحانی خطاب به مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا توئیتی منتشر کرد و خواهان پایان بخشیدن به ساختارهای نژادپرستانه و طبقاتی در ایالات متحده شد.سیدمحمد مرندی، استاد دانشگاه در واکنش به این اقدام توئیتر، نوشت: جهان هم اقدامات ترامپ و هم اقدامات توئیتر را رصد می‌کند؛ هر دو ناخواسته حقایق تاریکی را درباره امریکا عیان می‌سازند.

چهارمین نفتکش ایران هم به ونزوئلا رسید

 دست آخر اینکه،  کشتی نفتکش «فاکسون» حامل مواد سوختی ایران برای ونزوئلا صبح جمعه در این کشور پهلوگیری کرد. به‌گزارش ایرنا، این نفتکش، چهارمین نفتکش حامل مواد سوختی ایران برای کاراکاس است که وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شد. براساس اطلاعات ارائه شده در سایت ترافیک دریایی در مورد کشتی فاکسون، این کشتی نفتکش در تاریخ هفتم آگوست (۱۶ مرداد سال ۹۸) عسلویه ایران را به سوی آب‌های غربی ترک کرده است. پنج کشتی نفتکش «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران، راهی ونزوئلا شده‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7358/3/544357/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها