دفاعی




وزیر دفاع: امنیت خلیج‌ فارس منفعت مشترک کشورهای منطقه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در بندرعباس از صنایع دریایی وزارت دفاع بازدید و در جریان ساخت و تولید آخرین دستاوردهای حوزه رزم دریایی قرار گرفت.به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی در این حضور از مراحل پایانی ساخت و تجهیز ناوشکن دنا و شناور مین‌شکار صبا بازدید کرد.امیر حاتمی از ناوشکن دنا به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین شناورهای کلاس موج یاد کرد که امید است با تکمیل و تجهیز نهایی آن به پیشرفته‌ترین سامانه‌ها، بزودی به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شود. وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای امن‌سازی خلیج فارس و بویژه تنگه هرمز به کار خواهیم بست گفت: اگر منطقه خلیج فارس امن باشد، همه کشورهای منطقه از این امنیت بهره‌مند خواهند شد؛اما اگر خلیج فارس ناامن شود، برای همه کشورهای منطقه ناامن خواهد بود.به گفته وزیر دفاع، کشورهای حوزه این خلیج مسئول تأمین و برقراری امنیت هستند و اجازه ورود به امریکا در منطقه از سوی همسایگان یک اشتباه راهبردی است.

افتتاح ۱۳۳۴ واحد مسکونی ساخته شده توسط نیروی دریایی سپاه

۱۳۳۴ واحد مسکونی ساخته شده توسط نیروی دریایی سپاه برای مردم مناطق محروم از طریق ویدئوکنفرانس با حضور فرمانده کل سپاه و استاندار هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. به‌گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه که به‌منظور حضور در مراسم الحاق ۱۱۲ شناور تندروی تهاجمی به نیروی دریایی به هرمزگان سفر کرده است، پروژه بزرگ احداث ۱۳۳۴ واحد مسکونی ساخته شده توسط ندسا در مناطق محروم دو استان بوشهر و هرمزگان را از طریق ویدئوکنفرانس مورد بهره‌برداری قرار داد. این واحدهای مسکونی توسط نیروی دریایی سپاه و با همکاری و مشارکت کمیته امداد در مناطق روستایی و محروم ساخته شده و کلید برخی از این واحدها به صاحبان آن تحویل شد. این واحدهای مسکونی در دو فاز با عنوان شهیدان کاظمی و شوشتری در دو استان بوشهر و هرمزگان ساخته شده‌اند و گام بلندی در محرومیت‌زدایی از این مناطق به شمار می‌رود.

شهادت ۳ مرزبان در درگیری مسلحانه در سردشت

در درگیری مسلحانه مرزبانان هنگ مرزی سردشت در آذربایجان غربی با اشرار مسلح ۳ نفر از مرزبانان‌مان به شهادت رسیدند. به‌گزارش ایلنا، مرزبانان هنگ مرزی سردشت هنگام کنترل پایش نوار مرزی با اشرار مسلح درگیر شدند که چند نفر از اشرار به هلاکت رسیدند. در این درگیری مسلحانه، متأسفانه ۳ نفر از مرزبانان‌مان به فیض والای شهادت نائل آمدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7358/3/544358/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها