اختصاص ۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای حل مشکلات فاضلاب اهواز



گروه ایران زمین/ باموافقت رهبر معظم انقلاب ۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی در بودجه امسال برای حل مشکلات فاضلاب اهواز در استان خوزستان در نظر گرفته شد.
«غلامرضا شریعتی»، استاندار خوزستان در گفت‌و‌گو با «ایران» با اعلام این خبر افزود: این مبلغ به پیشنهاد دولت و موافقت مجلس شورای اسلامی و اجازه رهبر معظم انقلاب بوده است و احتمالاً مبلغ ۵۰میلیون یورو دیگرهم سال آینده به این بخش اختصاص داده شود که در این صورت
تا 3 سال آینده مشکل فاضلاب اهواز حل خواهد شد. استاندار خوزستان با بیان اینکه رفع کامل مشکل فاضلاب اهواز 4 هزار میلیارد تومان هزینه لازم دارد تصریح کرد: هم‌اکنون با اختصاص ۵۰میلیون یورو از صندوق توسعه ملی موافقت شده و 40میلیون یورو هم از فاینانس چین برای تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز اختصاص داده شده که در مجموع 90میلیون یورو می‌شود. خوشبختانه تمام اقدامات لازم برای اجرای این پروژه هم انجام شده و ظرف یک یا دوهفته آینده کار آن شروع می‌شود.  اجرای این طرح 3 سال زمان می‌برد تا به پایان برسد. شریعتی تصریح کرد: علاوه بر 90 میلیون یورو ذکر شده، درصورت اختصاص ۵۰میلیون یوروی سال آینده، در مجموع ۱۴۰میلیون یورو معادل ۲هزار و ۲۰۰میلیاردتومان اعتبار می‌شود که این مبلغ معادل ۵۵ درصد نیاز مشکلات اهواز است و بیش از ۷۵ درصد مشکل بخش فاضلاب این کلانشهر را حل می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7358/11/544366/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها