هشدار؛ فصل جاری تمام نشود، فصل آینده هم برگزار نمی‌شود




گروه ورزش/ تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران در حالی تمرینات خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دنبال می‌کنند که همچنان اخبار و حاشیه‌های زیادی درخصوص شروع شدن یا نشدن مسابقات وجود دارد. در این میان شاهد کوهی از اظهار نظرهای مختلف توسط بازیکنان، مربیان و مسئولان تیم‌های مختلف هستیم. باشگاه سپاهان که به صورت رسمی اعلام کرده بود موافق ادامه لیگ است، حالا باید با دقت نظر بیشتری تمرینات را پیگیری کند. اعضای سپاهان هفته گذشته پس از مثبت شدن تست کرونای امید نورافکن و یکی از اعضای کادر تدارکات مجدداً تست‌های پزشکی لازم را پشت سر گذاشتند تا وضعیت آنها به شکل دقیق تری مشخص شود. پس از انجام این تست‌ها، شایعه ابتلای پیام نیازمند دروازه‌بان زردپوشان منتشر شد اما این خبر صحت ندارد و نیازمند در سلامت کامل به سر می‌برد. با این حال و پس از تست‌گیری مجدد، مشخص شد که امید نورافکن، رضا میرزایی و دو تن از اعضای کادر این تیم مثبت هستند و باید قرنطینه خانگی شوند.
 تقابل مخالفان و موافقان آغاز لیگ
مالک باشگاه تراکتور جزو مخالفان سرسخت ازسرگیری مسابقات لیگ برتر است. محمدرضا زنوزی درخصوص نامه‌ اخیر 4 باشگاه خصوصی به وزارت ورزش، به رادیو جوان گفت: «این نامه توسط مدیرعامل 4 باشگاه امضا شده و روی موضع خود پافشاری می‌کنیم. البته برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که تراکتور و ماشین‌سازی مشکل مالی دارند که این موضوع کذب است و حتی در صورت عدم برگزاری بازی‌ها، پول بازیکنان و کادر را به صورت صد درصدی پرداخت خواهیم کرد. اما بنده به‌خاطر اینکه سلامت بازیکنان و خانواده‌هایشان مطرح است، می‌گویم که مسابقات برگزار نشود. ما و هواداران‌مان دنبال جام فلزی نیستیم. یکسری شرکت‌ها که از حاشیه‌‌ فوتبال امرار معاش می‌کنند، با لابی‌ها و رسانه‌هایشان برای برگزاری مسابقات فشار می‌آورند. معتقدم فوتبال نیاز مبرم مردم نیست و بیشتر به عنوان یک تفریح مطرح است. هر 4 باشگاه روی تمامی موارد آن بیانیه پافشاری می‌کنند و پای آن چیزی که نوشته‌ایم، هستیم.» گفتنی است، در نامه 4 باشگاه که مورد اشاره زنوزی است، آنها حتی تهدید به کناره‌گیری از لیگ کرده‌اند. مجید نامجومطلق، مربی استقلال هم که یکی دیگر از منتقدان برگزاری مسابقات است، به فارس گفت: «قرار بود ما بازی‌های دوستانه برگزار کنیم ولی به خاطر شرایطی که این روزها به وجود آمده، دستور دادند که این مسابقات باید کنسل شود. سؤالی که اینجا به وجود می‌آید، این است که وقتی نمی‌شود بازی‌های دوستانه را برگزار کرد، چطور می‌خواهند بازی‌های رسمی را انجام دهند؟ هر روز از بازیکنان تب سنجی صورت می‌گیرد و حتی کفش‌های آنها ضدعفونی می‌شود ولی همه این مواردی که اشاره کردم فقط برای 2 ساعت است. شما تصور کنید وقتی بازی‌ها شروع شود باید سوار هواپیما شویم، به هتل محل اقامت برویم و خیلی شرایط سخت دیگر را تجربه کنیم.» اظهار نظرها از سمت جبهه موافق هم همچون جبهه مخالف، بخشی از خبرهای روزانه است. شجاع خلیل‌زاده مدافع پرسپولیس در گفت‌‌وگو با رسانه این باشگاه درباره موضع برخی باشگاه‌ها برای تعطیلی لیگ برتر، گفت: «متأسفانه برخی‌ها مصاحبه می‌کنند و می‌گویند که اگر ما کرونا بگیریم، فوتبال ما تمام می‌شود. یا می‌گویند ما زن و بچه داریم و نگران آنها هستیم. سؤال من از این افراد این است که مگر ما خانواده نداریم؟ همه ما خانواده داریم و زندگی ما از راه فوتبال می‌گذرد. این بازیکنانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند و در فضای مجازی آن را پخش می‌کنند، مرتب با دوستان‌شان تمرین می‌کنند یا در بغل هم عکس یادگاری می‌گیرند. به نظر من، آنها نباید ادا دربیاورند. این حرف‌ها فقط بهانه است. باید لیگ آغاز شود چراکه ما فوتبالیست‌ها به جز فوتبال درآمد دیگری نداریم.»
بهروان: لیگ برگزار نشود، قهرمان را مشخص می‌کنیم
غلامرضا بهروان، مشاور سازمان لیگ درباره برگزاری مسابقات فوتبال، تمرین نکردن برخی از تیم‌ها به علت وجود یک یا دو عضو مبتلا به کرونا و درخواست برای لغو رقابت‌ها به ایسنا گفت: «وقتی تیمی تمرین نمی‌کند، به خودش ربط دارد. از نظر علمی هم با قرنطینه کردن مبتلایان می‌توان تمرین را برگزار کرد. اگر پروتکل را رعایت کنند، فکر نمی‌کنم مشکلی برای کسی ایجاد شود.» او به این سؤال که چه برخوردی با تیم‌های غایب در مسابقات خواهد شد؟ چنین پاسخ داد: «بزودی اطلاعیه‌ای درباره این موضوع صادر خواهد شد. هر کسی که در دیداری شرکت نکند، غایب محسوب می‌شود. برخی در این اوضاع و احوال کمتر به فکر منافع ملی هستند. اگر لیگ برگزار نشود، همه دچار مشکل می‌شوند. تنها چیزی که از برخی تیم‌ها می‌توان فهمید، این است که به سلامتی بازیکن فکر نمی‌کنند و برنامه دیگری را دنبال می‌کنند. رئیس جمهوری دستور بازگشایی همه مشاغل را داده ولی برخی دنبال گرفتن تضمین هستند. چه تضمینی باید بدهیم؟ حتی مشاغل پر ریسک هم بازگشایی شده اما برخی تیم‌ها همچنان دنبال لغو فوتبال هستند. اگر فصل جاری فوتبال تمام نشود، فصل آینده هم برگزار نمی‌شود. آیا این تیم‌ها می‌توانند تضمین بدهند که کرونا در پاییز و زمستان برنمی‌گردد؟» بهروان در پاسخ به این سؤال که اگر لیگ به هر دلیلی برگزار نشود، چه تصمیمی برای فصل جاری گرفته می‌شود؟ تأکید کرد: «قاعدتاً قهرمان را به AFC معرفی می‌کنیم. باید تیم‌های صعود کننده و سقوط کننده از هر لیگ را هم معرفی کنیم. ما روی این قضایا هم کار کردیم و آماده هر اتفاقی هستیم.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7359/14/544422/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها