دیگه چه خبر




ادعای راه‌اندازی کمیته دوستی ایران و عربستان

  خبر اول اینکه، سایت منطقه‌ای الخلیج آنلاین در گزارشی به فراز و فرود روابط عراق و عربستان پرداخته و نوشته که گویا به تازگی دو طرف سعی دارند به سمت روابط نزدیک با یکدیگر حرکت کنند.الکندوری تحلیلگر مسائل سیاسی به این رسانه گفته است که عربستان همچنان از عراق به‌عنوان واسطه خوبی برای رابطه با ایرانی‌ها در رابطه با پرونده یمن، بررسی مسائل نفتی و صادرات جهانی آن، استفاده می‌کند. به گزارش انتخاب، وی ادعا کرده: «روزی که الکاظمی نخست‌وزیر جدید عراق هیأتی را به عربستان فرستاد، یک تماس تلفنی با اسحاق جهانگیری، معاون حسن روحانی داشت و ایشان در خصوص راه‌اندازی کمیته دوستی بین ایران و عربستان و اجرا کردن طرح‌هایی توافق کردند.» به عقیده الکندوری، نخست‌وزیر عراق به‌دنبال اطمینان‌دهی به طرف ایرانی است، مبنی بر اینکه رابطه جدید عراق با عربستان، علیه ایران نیست و عراق تنها قصد دارد نقش میانجی بین این دو کشور را ایفا کند.

تحلیل «فوربس» از پیشرفت دریایی ایران

 خبر دیگر اینکه،نشریه فوربس به‌دنبال رونمایی ایران از زیردریایی‌های جدید نوشت: ایران به ناوگان نخبگان زیردریایی‌های بدون سرنشین که تاکنون در اختیار امریکا و انگلیس قرار داشت، پیوسته است. به گزارش ایرنا، نشریه امریکایی فوربس افزود: ایران در هفته جاری شناور جدیدی را برای اولین بار در معرض دید عموم گذاشت که به نظر می‌رسد یک زیردریایی بسیار کوچک یا یک زیردریایی بدون سرنشین (UUV) است. زیردریایی ساخت ایران کاملاً قابل مقایسه با زیردریایی بدون سرنشین بزرگ بوئینگ امریکا (XLUUV) است. گفتنی است آیین الحاق بیش از ۱۰۰ فروند شناور در کلاس‌های مختلف به توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه، صبح پنجشنبه با حضور فرمانده کل سپاه، وزیر دفاع، فرمانده نیروی دریایی سپاه، استاندار هرمزگان و جمعی از فرماندهان و مسئولان در بندرعباس آغاز شد.

شکایت علیه اعتبار نامه نماینده گچساران

 دست آخر اینکه، خبرگزاری مهر نوشته که سه منتخب مجلس یازدهم نسبت به اعتبارنامه غلامرضا تاج‌گردون نماینده گچساران معترض شدند. علیرضا زاکانی، علی اکبر کریمی و روح‌الله نجابت منتخبان مجلس یازدهم در نامه‌ای به حجت‌الاسلام موسوی لارگانی رئیس شعبه ۱۲ به‌دلیل آنچه رانت خواری خوانده‌اند نسبت به اعتبارنامه تاج گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم معترض شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7359/3/544457/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها