وزیر آموزش و پرورش:

باید کار، تحصیل و زندگی در کنار کرونا را یاد بگیریم



وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم و آزمون‌های دروس عملی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: در پایه اول ابتدایی اعلام کردیم که معلمین باید مطمئن شوند که دانش‌آموز پایه اول توانایی خواندن، نوشتن و حساب کردن را طبق برنامه‌ای که در نظر گرفته شده، کسب کرده باشد.
به‌گزارش ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی افزود: در حال حاضر هم در زمان برگزاری امتحانات قرار داریم و باید تلاش کنیم که پایانی خوش و اطمینان بخش و ایمنی را برای سال تحصیلی فراهم کرده و از طرفی با پایان سال تحصیلی بسرعت آمادگی‌های لازم را برای آغاز سال تحصیلی جدید کسب کنیم. بر اساس برآوردهایی که کارشناسان و سازمان‌های بهداشتی انجام دادند، نمی‌دانیم چه زمانی با ویروس کرونا وداع خواهیم کرد. پیش‌بینی می‌شود که این ویروس همچنان ادامه داشته باشد، بنابراین باید تلاش کنیم که زندگی کردن، کار کردن و تحصیل و آموختن را در کنار کرونا یاد بگیریم. همچنین باید ظرفیت‌مان را بالا ببریم تا دانش‌آموزان‌مان بتوانند از سلامت خودشان مراقبت کنند، خانواده‌ها بتوانند از سلامت فرزندان‌شان مراقبت کنند و ما در آموزش و پرورش از سلامت دانش‌آموزان مراقبت کنیم، بنابراین همه ما باید این ظرفیت و توانمندی را در درون خودمان افزایش دهیم و ببینیم چطور می‌توانیم با وجود کرونا، زندگی‌مان را استمرار دهیم. او درباره وضعیت برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم، گفت: تلاش ما این است که با رعایت حداکثر ایمنی این کار انجام شود. در مجموع پایه‌های تحصیلی دو پایه نهم و دوازدهم هستند که امتحانات سرنوشت‌ساز و تأثیر‌گذار دارند. ما تشخیص دادیم که این دو آزمون را به‌صورت حضوی انجام دهیم زیرا در سرنوشت آینده آنها تأثیرگذار است. همچنین به همه مدارس ابلاغ کردیم که باید حداکثر مراقبت را به‌عمل آورند به‌طوری که فاصله بین دانش‌آموزان را رعایت کنند، از تراکم و اجتماع دانش‌آموزان پیشگیری کرده و مجالی فراهم کنند که دانش‌آموزان بتوانند با آرامش در آزمون خودشان شرکت کنند.
حاجی‌میرزایی با بیان اینکه آزمون پایه نهم آغاز شده و در پایه دوازدهم هم از ۱۷خرداد ماه آزمون‌ها برگزار خواهد شد، اظهار کرد: تمام پایگاه‌های برگزاری آزمون موظفند ضدعفونی شده باشند و بعد از برگزاری آزمون‌ها هم مجدداً ضدعفونی شوند. همچنین دانش‌آموزان با ماسک وارد می‌شوند و مدارس و پایگاه‌ها هم آمادگی دارند که اگر کسانی ماسک نداشته باشند، ‌ماسک لازم را برایشان تأمین کنند و با رعایت حداکثر مراقبت‌های بهداشتی در امتحان شرکت کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7359/5/544464/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها