اخبــار




پیام تسلیت رهبر انقلاب
در پی درگذشت آیت‌الله ابوالقاسم محجوب

رهبر معظم انقلاب اسلامی درگذشت عالم پرهیزگار آیت‌الله شیخ‌ابوالقاسم محجوب را تسلیت گفتند.
به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، متن پیام تسلیت به این شرح است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت عالم پرهیزگار آیت‌الله آقای حاج شیخ ابوالقاسم محجوب رحمةالله‌علیه را به خاندان مکرّم و دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند متعال علوّ درجات این عالم پارسا و پرهیزگار را مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای

در تماس تلفنی جداگانه با وزیر دفاع و رئیس سازمان حفاظت محیط‌‌زیست صورت گرفت
دستور رئیس جمهوری برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

رئیس جمهوری روز گذشته در گفت‌و‌گوی تلفنی جداگانه با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست بر ضرورت به‌کار‌گیری تمام امکانات و تجهیزات برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و نیز برنامه‌ریزی برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه تأکید کرد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در این تماس‌های تلفنی ضمن آگاهی از آخرین وضعیت آتش‌سوزی و اقدامات انجام شده برای اطفای حریق تصریح کرد: لازم است سریعاً تمام اقدامات لازم و ضروری با به‌کار‌گیری تمامی امکانات و ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های همجوار برای جلوگیری از دامنه آتش‌سوزی و نیز اطفای حریق به‌کار گرفته شود و از ضرر و زیان‌های بیشتر و تخریب محیط زیست جلوگیری شود. رئیس جمهوری همچنین اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا و احتمال بروز آتش‌سوزی‌های مشابه بایستی پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم اتخاذ شود تا از تکرار چنین حوادثی در آینده جلوگیری شود. امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این گفت‌و‌گوهای تلفنی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آتش‌سوزی در مناطق جنگلی استان کهگیلویه و بویراحمد، اقدامات انجام شده برای مهار آتش‌سوزی را تشریح کردند.

پیام تبریک جهانگیری به قالیباف:
دولت آماده تعامل مؤثر با مجلس است

معاون اول رئیس جمهوری با تبریک انتخاب «محمدباقر قالیباف» به ریاست مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت آماده همکاری و تعامل مؤثر با مجلس در راستای حفظ و تقویت اتحاد و انسجام ملی برای غلبه بر مشکلات و حل مسائل کشور است.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، «اسحاق جهانگیری» در این پیام ضمن تبریک انتخاب قالیباف به‌عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: بی‌تردید در مقطع حساس کنونی که دشمنان این ملک و ملت با اعمال سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه و فشارهای سیاسی و اقتصادی حتی در شرایط کرونایی نیز از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به کیان انقلاب و نظام و کشور فروگذاری نمی‌کنند، حفظ و تقویت اتحاد و انسجام ملی برای غلبه بر مشکلات و حل مسائل کشور که مورد انتظار ملت بزرگ و شریف ایران نیز می‌باشد، بیش از پیش ضرورت دارد.
او تصریح کرد: ضمن اعلام آمادگی دولت برای همکاری و تعامل مؤثر با مجلس شورای اسلامی، توفیق جنابعالی، هیأت رئیسه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را در انجام وظایف نمایندگی و خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی از خداوند متعال خواستارم.

 
انتقاد سلیمی نمین از پیشنهاد ختم قرآن در مجلس:
قرآن را در خانه بخوانید در مجلس ذهن را به‌کار بگیرید

عباس سلیمی نمین، فعال و تحلیلگر سیاسی اصولگرا با انتقاد از پیشنهاد یک منتخب مجلس یازدهم برای ختم قران روزانه در مجلس، این تظاهرکردن‌ها را نشانه بازگشت روش‌های احمدی نژادی دانست و خطاب به پیشنهاد دهنده گفت: قرآن را در خانه بخوانید، اما در مجلس ذهن مبارک را به‌کار بگیرید. به‌گزارش تسنیم، سلیمی نمین، معنویت را لازمه تضمین سلامت حرکت انسان‌ها دانست و با بیان اینکه بین توسل به معنویت و تظاهر به معنویت تفاوت وجود دارد، اظهار کرد: ما در تظاهر به معنویت، نه تنها به رستگاری نمی‌رسیم بلکه مسیرهای انحرافی و فریبکاری را راهگشا خواهیم بود.
او، دولت احمدی‌نژاد را به تجربه‌ای تلخ از فریبکاری در توجه به معنویات دانست و با تأکید بر اینکه هیچ وقت نباید بگذاریم این تجربه تکرار شود، افزود: اینکه ابتدای شروع کار مجلس به‌جای ارائه طرح‌های اساسی در دفاع از حقوق ملت و پیگیری مسائل جدی کشور، پیشنهاد تظاهر به ختم قرآن بکنند؛ این آفت بازگشت روش‌های احمدی نژادی است که یکبار از آنها لطمه خوردیم و کافی است. این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه آقای جلالی می‌تواند برود در خانه خود قرآن بخواند، اما در مجلس که آمد نباید به این امر تظاهر کند، گفت: باید در مجلس طرح بدهد و ذهن مبارکش را به‌کار بگیرد. این تظاهر کردن‌ها به هیچ وجه برای ملت راهگشا نخواهد بود و فقط عوام فریبی صرف است. سلیمی نمین اظهارکرد: ‌به‌نظر من یکی از مسائل جدی امروز همین امر است که نباید اجازه دهیم تفکر احمدی نژادی که در بین بعضی نیروها با وجود اینکه حتی احمدی نژادی نیستند اما رسوبات آن تظاهر که عوام فریبی را سهل می‌کند در آنها وجود دارد؛‌ رسوخ کند.

بازداشت رئیس و قائم مقام اجرائیات شهرداری کرمانشاه در پی مرگ «آسیه پناهی»

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از بازداشت رئیس و قائم مقام اجرائیات شهرداری کرمانشاه در پی مرگ «آسیه پناهی» خبر داد. به‌گزارش ایسنا، پرویز توسلی‌زاده روز گذشته در حاشیه بازدید از محل خانه تخریب شده آسیه پناهی، گفت: دستگاه قضایی خواستار برخورد با عواملی است که ممکن است نقض قانون کرده و این کار باعث مرگ خانم پناهی شده باشد.
او با بیان اینکه این حادثه ۲ بعد دارد، افزود: نخست اینکه آیا رابطه‌ای بین اقدام نیروهای اجرائیات و مرگ خانم پناهی وجود دارد یا خیر؟ که در این باره باید پزشکی قانونی اعلام نظر کند و بی‌شک بدون اغماض، با جدیت و رعایت قانون و شرع و بدون هیچ کوتاهی موضوع را پیگیری می‌کنیم.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: موضوع دیگر این است که آیا عوامل اجرائیات مرتکب تخلف قانونی شده‌اند یا خیر که طبق اعلام شهردار منطقه، زمین این محوطه اوقافی بوده و هرگونه تصرف بدون اجازه اداره اوقاف غیرقانونی است؛ همچنین محل ساخت خانه خانم پناهی در حریم فضای سبز و برق فشار قوی بوده است. توسلی‌زاده گفت: اکنون سؤال این است که آیا مأموران شهرداری می‌توانستند بهتر از این عمل کنند که اقدام آنان به نتیجه فعلی نرسد؛ در این باره هم دادسرای مرکز استان با جدیت در حال پیگیری است و بدون هیچ اغماضی با عوامل ناقض قانون برخورد می‌کند. او افزود: به موجب ماده ۲۱۷ قانونی آیین دادرسی کیفری رئیس و قائم مقام اجرائیات شهرداری بازداشت و نیز مشمول صدور قرار نظارت قضایی مربوط به ماده ۲۴۷ قانون آیین دادرسی کیفری شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7359/2/544490/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها