اخبار




پاسخ رد مرکل به دعوت ترامپ

سخنگوی دولت آلمان خبر داد، «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور دعوت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا را برای شرکت در نشست گروه هفت رد کرده است. این نشست قرار است، اواخر ماه ژوئن (خرداد/ تیر) در واشنگتن برگزار شود. به‌گزارش ایرنا به نقل از پولیتیکو، «استفان سیبرت»، سخنگوی دولت آلمان به این پایگاه خبری گفته است: مرکل با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا حضور در این نشست را نپذیرفت. رد دعوت ترامپ از سوی مرکل نمونه‌ای از اختلافات سیاسی میان برلین و واشنگتن است، به‌طوری که رئیس جمهوری امریکا در این سال‌ها مکرراً از آلمان و شخص مرکل انتقاد کرده است. مرکل نیز سیاست‌های خارجی دولت ترامپ بویژه در خصوص تغییرات آب وهوایی و توافق هسته‌ای با ایران را یک‌جانبه دانسته است. این در حالی است که یک مقام ارشد کاخ سفید پیشتر فاش کرده بود، در تماس تلفنی اخیر مرکل و ترامپ، اختلافات دو رهبر در موضوعاتی شامل ناتو، انتقال گاز روسیه به آلمان و روابط با چین شدید بوده‎است.

از سرگیری روابط دوجانبه دولت مرکزی و اقلیم کردستان

پس‌از اعلام آمادگی اقلیم کردستان عراق برای پرداخت درآمد حاصل از صادرات نفت به دولت مرکزی، بغداد نیز پرداخت مالی به این منطقه را از سر گرفت. به‌گزارش «ایسنا» به نقل از «خبرگزاری آناتولی»، این پرداخت از چند ماه گذشته توسط دولت فدرال عراق متوقف شده بود اما پس‌از رایزنی‌های انجام شده وزارت دارایی این کشور اعلام کرد تمامی اقدامات لازم برای واریز مبلغ ۴۰۰ میلیارد دینار (حدود ۳۳۳ میلیون دلار) به حساب جاری دولت اقلیم کردستان به‌عنوان پرداختی ماه آوریل(ماه گذشته میلادی) انجام خواهد شد.
پرداخت‌های دولت مرکزی در ماه‌های اخیر به‌دلیل خودداری اقلیم از پرداخت درآمد حاصل از صادرات نفت به بغداد به حالت تعلیق درآمد اما پس از روی کارآمدن «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر این کشور، اقلیم برای تحویل روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت و همچنین تحویل تمامی درآمدهای مالی به بغداد اعلام آمادگی کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7359/4/544493/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها